خانهاخبار
گزارش: سامسونگ هم از سال آینده شارژر را از جعبه محصولات خود حذف می‌کند

گزارش: سامسونگ هم از سال آینده شارژر را از جعبه محصولات خود حذف می‌کند

بر اساس گزارشی از کره جنوبی، به نظر می‌رسد که به دنبال اپل حالا سامسونگ هم در نظر دارد تا شارژر را از جعبه تلفن‌های هوشمند خود حذف کند تا حداقل بتواند هزینه‌هایش را کاهش دهد.
۱۳۹۹/۴/۲۰

به دنبال انتشار گزارش‌های متعدد مبنی بر حذف آداپتور شارژر و ایرپاد سیمی از جعبه آیفون ۱۲، حالا گزارش جدیدی که از کره جنوبی به دست آمده که می‌گوید سامسونگ هم عرضه شارژر را در گوشی‌های هوشمند آینده خود متوقف خواهد کرد. البته ظاهرا هنوز چیزی قطعی نشده و این شرکت منتظر است تا واکنش کاربران را ارزیابی نماید.

این غول کره‌ای مدت‌هاست که در نظر دارد تا شارژر را از جعبه تلفن‌های هوشمند خود حذف کند. آن‌ها معتقدند که شارژر موردنیاز کاربران در طول ۱۰ سال گذشته به نحوی در دسترس آن‌ها قرار گرفته است.

با وجود این که هزینه تولید شارژر در مقایسه با سایر قطعات چندان زیاد نیست، اما پشتیبانی از فناوری 5G هزینه‌ها را به شکل چشمگیری افزایش داده است. به همین منظور برای متعادل‌سازی قیمت، شرکت‌ها مجبورند بخشی از هزینه‌ها را کاهش دهند. یکی از راهکارهای موجود برای کاهش این هزینه‌ها حذف شارژر از جعبه تلفن‌های هوشمند است.

نکته عجیب این است که در این گزارش به کاهش زباله‌های الکترونیکی به عنوان هدف اصلی سامسونگ اشاره نشده. در نتیجه این طور برداشت می‌شود که اپل و سامسونگ صرفا سعی دارند به نحوی سود خود را افزایش داده یا حداقل قیمت محصولاتشان را در سطح قابل قبولی نگه دارند.

این تصمیم از نظر تجاری منطقی است، اما از دید کاربری که قرار است یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی محصول موردعلاقه‌اش را از دست بدهد مطمئنا ناراحت‌کننده خواهد بود. اگر سامسونگ می‌خواهد رضایت مشتریان خود را حفظ کند، باید سازوکارهایی در نظر بگیرد تا کسانی که به این شارژر نیاز دارند به راحتی بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

میلاد

۱۳۹۹/۵/۱۳
این تولید کننده ها که هر سری یه داستان شارژر سریع با ولتاژ و آمپر متفاوت علم می کنن بعد چطوری
همچین تزی دادن ، شارژر اصلی خراب میشه کلاً مکافات داریم ف مگر اینکه استاندارد یکپارچه ای در زیمنه شارژر بی سیم و یا پورت یو اس بی
تعیین بشه، انوقت یه شارژر میخریم برای همه گوشی ها یا حداقل برای گوشی های یک سری در سال، یعنی این اپل و سامسونگ دست هرچه دزده از پشت بستن
البته من که تا حالا از این دو برند هیچ گوشی نخریدم و نخواهم خرید

رضا

۱۳۹۹/۵/۱
با سلام و وقت بخیر
چرا اینقدر تو سر و کله همدیگه میزنید
سامسونگ هم مثل اپل دیدن که تو بازار هایی مثل بازار ایران قطعات اصلی رو بر میدارن و تقلبی جاش میذارن و اصلی رو دوباره به قیمت خیلی بالاتر میفروشن
پیش خودشون گفتن چرا ما از این ترفند استفاده نکنیم و سود نکنیم
در آینده نزدیک میری گوشی بخری میگن بیا این گوشیت
اگه هندزفری و شارژر میخوای شارژر و هندزفریش رو هم دارم
این اصل و اینم غیر اصل
...............................

H

۱۳۹۹/۴/۲۲
پیشرفت سامسونگ در این حد بجای اینکه گوشی بدونِ نیاز به شارژ و باطری تولید کنن رسیدن به حذف شارژر ?

حسین

۱۳۹۹/۴/۲۱
یعنی اینکه شما وقتی گوشی رو خریداری میکنی شارژر توش نیست،باید به صورت جدا خریداری کنید.حالا جدا از شارژر احتمالا اپل هندزفری سیمی رو هم از تو جعبه اش حذف میکنه.وقتی میری یه گوشی اپل بخری فقط پول گوشی رو پرداخت میکنی و در کنارش یه شارژر و یه هندزفری(احتمال زیاد ایرپاد) هم باید بخری

h

۱۳۹۹/۴/۲۱
سطح پیشرفت سامسونگ رو نگاه ، بجای اینکه گوشیِ بدون نیاز به باتری و شارژ تولید کنه رسید به حذف شارژر ??