خانهاخبار
با 25 اپلیکیشن مخرب اندروید آشنا شوید

با 25 اپلیکیشن مخرب اندروید آشنا شوید

شرکت امنیتی Evina به تازگی 25 اپلیکیشن که با ایراد امنیتی همراه هستند را شناسایی کرده است.
۱۳۹۹/۴/۱۸

کمپانی Evina که در حوزه امنیت فعالیت می‌کند، به تازگی در تحقیقات خود، با 25 اپلیکیشن مخرب مواجه شده است که بدون اجازه کاربر، از اطلاعات فیس بوک که تحت صفحات جعلی از ایشان گرفته می‌شود، سوء استفاده می‌کند.

این اپلیکیشن‌ها که در شاخه‌های مختلف از جمله اپلیکیشن‌های مربوط به چراغ قوه و ویرایشگر تصویر فعالیت می‌کنند، با نمایش صفحه لاگین فیس بوک در خلال کار با آن‌ها، اقدام به دریافت اطلاعات اکانت فیس بوک شما می‌کنند.

image

 

در کنار سوء استفاده از اطلاعات شخصی، کاربران زیادی از نمایش تبلیغات به صورت پاپ آپ، نوتیفیکشن یا در حالت‌های دیگر بسیار شاکی هستند.

image

 

بد نیست بدانید که در پی بالا گرفتن شکایت کاربران در این مورد، گوگل این موارد را از پلی استور حذف نموده است. اگر این اپلیکیشن‌ها در حال حاضر روی گوشی شما نصب شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر نسبت به Uninstall و حذف آن ها در همین لحظه اقدام کنید.

لیست 25 اپلیکیشن مخرب را در این قسمت مشاهده کنید:

image

 

بسیاری از کاربران به فروشگاه نرم‌افزاری گوگل با نام پلی استور شدیدا اعتماد دارند و به این موضوع نیز معتقصد هستند که صرفا به دلیل دانلود شدن اپلیکیشن از این منبع، آن ها در امنیت کامل هستند. این موضوع به هیچ عنوان درست نیست. برای تأمین امنیت، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که در زمینه امنیت فعالیت می‌کنند را روی دستگاه خود نصب کنید و به عنوان روش دیگر، می‌توان به مجهز کردن اکانت‌های خود از جمله جیمیل و فیس بوک به سیستم تأیید هویت دو مرحله‌ای اشاره کرد.

آيا شما هم از جمله افرادی هستید که از اپلیکیشن‌هایی که در لیست بالا آن ها را می‌بینیم، استفاده کنید؟ آیا تا به حال تجربه ورود به اکانت فیس بوک خود در آن ها را داشته اید؟ در طول استفاده، آیا خطری اکانت فیس بوک شما را تهدید کرده است؟ لطفا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)