خانهاخبار
گزارش: سلطه سامسونگ بر بازار 5G به‌زودی به پایان می‌رسد

گزارش: سلطه سامسونگ بر بازار 5G به‌زودی به پایان می‌رسد

شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده که با ورود اپل و هوآوی باید منتظر پایان سلطه سامسونگ بر بازار محصولات 5G باشیم.
۱۳۹۹/۴/۱۶

سامسونگ در چند ماه اخیر شروع آسانی در بازار تلفن‌های هوشمند 5G داشت چون رقیب قدری در این بازار به چشم نمی‌خورد، اما بر اساس پیش‌بینی تحلیل‌گران این شرایط احتمالا به‌زودی تغییر خواهد کرد. علی‌رغم آن‌که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا هنوز ادامه دارد و در روند فراگیری 5G خلل ایجاد می‌کند، اما بازار می‌تواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شرایط بهتری داشته باشد.

گوشی‌های 5G سامسونگ در حال حاضر در بسیاری از بازارهای کلیدی از جمله آمریکا رقیبی ندارند. اکنون با توجه به آمادگی اپل برای معرفی اولین نسل از آیفون 5G و تجدید قوای هوآوی برای حضور قدرتمندانه‌تر، به نظر می‌رسد که بازار تلفن‌های هوشمند 5G ظرف چند ماه آینده شاهد رقابت داغ‌تری بین غول‌های بزرگ فناوری خواهد بود.

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، انتظار می‌رود که سهم دستگاه‌های 5G از بازار جهانی تلفن‌های هوشمند امسال به ۱۵ درصد برسد. به عبارت دیگر، این شرکت معتقد است که امسال ۲۳۴ میلیون موبایل 5G فروخته می‌شود، در حالی که این رقم سال گذشته صرفا ۱۸.۶ میلیون دستگاه بود. Strategy Analytics باور دارد که هوآوی برنده رقابت پیش رو خواهد شد و ۲۷.۳ درصد از سهم بازار گوشی‌های 5G را به دست می‌آورد تا ۶۵ میلیون تلفن هوشمند نسل پنجمی بفروشد.

این شرکت انتظار دارد که اپل با سهم ۲۱.۴ درصدی در جایگاه دوم قرار بگیرد و جایگاه سوم با سهم ۱۷.۸ درصدی به سامسونگ برسد. پیش‌بینی میان‌مدت Strategy Analytics حتی از این هم برای سامسونگ بدبینانه‌تر است و می‌گوید کره‌ای‌ها در سال ۲۰۲۱ صرفا ۱۵ درصد از سهم بازار گوشی‌های 5G را در اختیار خواهند داشت. این مسئله از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود حجم بازار دستگاه‌های 5G در سال ۲۰۲۱ به ۶۰۰ میلیون دستگاه برسد.

گفتنی است، اگر دولت ایالات متحده شرکت هوآوی را تحت تحریم قرار نمی‌داد، این شرکت چینی احتمالا خیلی زودتر می‌توانست جایگاه سامسونگ را به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده تلفن‌های هوشمند دنیا تصاحب کند. Strategy Analytics می‌گوید در چشم‌انداز بلندمدت بازار 5G هم بیش از همه باید به میزان تمایل کشورهای در حال توسعه، به‌خصوص هند، به محصولات سامسونگ توجه کنیم، اگر این بازارها استقبال کمتری از محصولات 5G این شرکت داشته باشند، کره‌ای با مشکل مواجه می‌شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)