خانهاخبار
گزارش: TSMC تا پایان 2020 هشتاد میلیون تراشه A14 برای اپل تولید می‌کند

گزارش: TSMC تا پایان 2020 هشتاد میلیون تراشه A14 برای اپل تولید می‌کند

مطابق گزارش جدید یک افشاگر توئیتری، به نظر می‌رسد که اپل سفارش تولید 80 میلیون تراشه A14 را به شرکت تایوانی TSMC داده است، مقداری که شاید چندان منطقی به نظر نرسد.
۱۳۹۹/۴/۱۵

اپل انتظار دارد سری آیفون ۱۲ را اواخر امسال با چیپست جدید A14 بایونیک روانه بازار کند. این چیپست با گره ۵ نانومتری توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته می‌شود، و حالا طبق اعلام افشاگر توئیتری، L0vetodream، ظاهرا این شرکت قرار است در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ میلیون تراشه به اپل تحویل دهد.

کوپرتینویی‌ها امسال برای اولین بار پرچمداران خود را به فناوری 5G مجهز می‌کنند. آن‌ها سال گذشته پس از مناقشات بسیار با کوآلکام به توافق رسیدند تا این شرکت تولید مودم 5G چیپست پرچمداران اپل را برعهده بگیرد. خانواده آیفون ۱۲ یکی از اولین محصولاتی خواهد بود که از تراشه ۵ نانومتری 5G استفاده می‌کند.

با این حال، گزارش امروز با گزارشی که پیش‌تر مبنی بر هدف‌گذاری اپل برای فروش ۱۵ تا ۲۰ میلیون آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ اعلام شده بود در تناقض است. با این حساب، چرا اپل سفارش این مقدار تراشه را به TSMC داده است؟ یکی از احتمالات این است که اپل بخواهد از A14 یا A14X برای آیپد پرو جدید یا حتی کامپیوترهای مک مبتنی بر ARM استفاده کند.

منتها با توجه به این که آیپد پرو ۲۰۲۰ همین چند ماه پیش معرفی شده بود، چنین احتمالی منطقی به نظر نمی‌رسد. علاوه بر این، اپل چگونه می‌خواهد چنین تعداد بالایی از کامپیوترهای مک خود را با تراشه A14 در سال ۲۰۲۰ به فروش برساند؟ بر همین مبنا، علی‌رغم اعتبار کلی گفته‌های L0vetodream پیشنهاد می‌کنیم که گزارش امروز را قطعی تلقی نکنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)