خانهاخبار
JioMeet اپلیکیشنی که برای تماس تصویری از زوم تقلید کرده است

JioMeet اپلیکیشنی که برای تماس تصویری از زوم تقلید کرده است

یک اپلیکیشن ساخت هند با ویژگی‌های مشابه Zoom که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت رایگان 24 ساعت تماس تصویری داشته باشند.
۱۳۹۹/۴/۱۴

 

image

 

 

 

یک رقیب جدید برای زوم وارد بازار شده است که توسط بزرگ‌ترین اپراتور تلکام هند – Reliance Jio - خلق‌شده است. این رقیب تازه‌وارد که JioMeet نام دارد تمام ویژگی‌های زوم را به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

چنانچه شما هم وارد این اپ شوید کاملاً متوجه خواهید شد که همه‌چیز از زوم کپی شده است. هندی‌ها حتی لوگو را هم که متشکل از رنگ‌های آبی و سفید است از زوم به عاریه گرفته‌اند.

شما می‌توانید با استفاده از شماره تلفن همراه و یا ایمیل خود در JioMeet ثبت‌نام کنید و تماس‌های ویدئویی برقرار کنید که می‌توان 100 نفر را بدان اضافه کرد. این پلتفرم ادعا کرده است که افراد می‌توانند به مدت 24 ساعت بدون قطعی و کاملاً رایگان به تماس‌های خود بپردازند. در آن‌سو، طرح رایگان زوم به شما اجازه می‌دهد تا 40 دقیقه تماس تصویری داشته باشید.

image

 

JioMeet درجاهای دیگر نیز مانند زوم عمل می‌کند. کاربران می‌توانند لینک تماس‌هایی را که با رمز عبور محافظت می‌شوند ارسال کنند، اتاق‌های انتظار ایجاد کنند، نمایشگرها را به اشتراک بگذارند، هنگام مکالمات به چَت مشغول شوند و بسیاری دیگر. حتی به میزبان این اختیار داده می‌شود که هر شرکت‌کننده در طول جلسه توانایی انجام چه‌کارهایی را داشته باشد و چه‌کارهایی را خیر، مثل زوم.

JioMeet ساخت هند بر ای اندروید، ویندوز، مک ، iOS و دیگر سیستم‌های ویدئو کنفرانس در دسترس قرار دارد. یک کاربر JioMeet می‌تواند با 5 دیوایس متفاوت به‌صورت هم‌زمان وارد اکانت شود و حتی در طول تماس‌های جاری بین اکانت‌ها سوئیچ کند.

در بحث امنیت، وب‌سایت JioMeet اعلام کرده که تماس‌ها رمزگذاری می‌شوند اما بدین معنی نیست که رمزگذاری فردبه‌فرد انجام می‌شود. در سوی دیگر زوم را داریم که زیرساخت‌های امنیتی خود را ارتقا داده و راجع به آخرین تغییرات امنیتی شفاف عمل می‌کند.  اگر JioMeet می‌خواهد یک رقیب جدی برای زوم یا هر سرویس دیگر تماس تصویری باشد باید کاری کند تا کاربران احساس امنیت کنند.

هنوز مشخص نیست که JioMeet یک سرویس جهانی مانند زوم خواهد بود یا تنها در هند فعالیت خواهد کرد. البته گزارش‌هایی وجود دارند که برخی کاربران سرتاسر  جهان از طریق پلی‌استور گوگل بدان دسترسی دارند.

گاها شرکت‌ها هنگام عرضه محصول جدید ، خدمات آن را برای مدتی رایگان قرار می‌دهند پس احتمالاً JioMeet از این قاعده مستثنا نیست. هرچند دائمی نباشد. سرویس JioMeet جدید است و تاکنون بیش از 1 میلیون نصب در گوگل پلی‌استور دارد. پس اگر رشد آن ادامه‌دار باشد Jio حتماً طرح‌های پولی را ارائه خواهد کرد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)