خانهاخبار
مدیر وان پلاس در مصاحبه‌ای پردازنده و ویژگی‌های کلیدی وان پلاس نورد را فاش کرد

مدیر وان پلاس در مصاحبه‌ای پردازنده و ویژگی‌های کلیدی وان پلاس نورد را فاش کرد

کارل پی، مدیر خط تولید گوشی‌های مقرون به صرفه وان پلاس، در مصاحبه‌ای به صحبت درباره میان‌رده جدید این شرکت پرداخت و بخشی از قابلیت‌های آن را فاش کرد.
۱۳۹۹/۴/۱۲

وان پلاس در طول این سال‌ها رفته‌رفته قیمت تلفن‌های هوشمند خود را افزایش داده است. همین موضوع باعث شده تا صدای انتقاد طرفداران این برند در چند وقت اخیر پررنگ‌تر شود. در نتیجه، حالا این شرکت اعلام کرده که می‌خواهد موبایل ارزان‌تری به نام وان پلاس نورد را روانه بازار کند.

وب‌سایت تک‌رادار در مصاحبه‌ای با رئیس خط تولید محصولات مقرون به صرفه وان پلاس به گفتگو درباره اهداف وان پلاس از عرضه این دستگاه پرداخت است. کارل پی (Carl Pei) صحبت‌های جالبی درباره اهمیت این محصول برای مصرف‌کنندگان و طرفداران داشته که پیشنهاد می‌کنیم خودتان در ادامه آن را بخوانید.

چرا حالا؟

این اولین باری نیست که وان پلاس موبایل مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌کند. آن‌ها در سال ۲۰۱۵، سه ماه پس از عرضه وان پلاس ۲، از تلفن هوشمند ارزان‌تری به نام وان پلاس ایکس رونمایی کردند. با این حال، آن دستگاه نتوانست موفق باشد و تنها پس از هفت ماه از رده خارج شد. آقای پی اذعان دارد: «[وان پلاس ایکس] در نوع خود مناسب بود، ولی برای آن گروه از مخاطبانی که شیفته فناوری بودند به چشم نیامد.»

OnePlus X

اکنون پس از پنج سال وان پلاس دوباره قصد ورود به بازار میان‌رده‌ها را دارد. این شرکت در طول زمان متوجه افزایش قیمت‌ها و گستردگی مخاطبان خود شده و حالا فرصت را برای ورود به این بازار مناسب دیده است. پی می‌گوید:‌ «ما مدتی است که مشغول بررسی بازار تلفن‌های هوشمند میان‌رده هستیم. موضوع این است که احساس می‌کردیم فناوری هنوز به سطحی نرسیده که محصول میان‌رده متناسبی با فلسفه «هرگز توقف نکن» بسازیم. ولی اکنون اطمینان داریم که این بار وان پلاس نورد موفق می‌شود.»

قطع به یقین مقایسه‌هایی بین وان پلاس نورد و وان پلاس ایکس صورت خواهد گرفت، اما این شرکت می‌داند که این موضوع فراتر از یادآوری خاطرات است و آن‌ها با این محصول فصل جدیدی از فعالیت‌ها را آغاز خواهند کرد. مدیرعامل و بنیان‌گذار وان پلاس، پیت لاو، ۲۳ ژوئن در پیغامی به رسانه‌ها گفت: «صرفا جهت روشن شدن می‌گویم، این مسیر، آن‌طور که عده‌ای گمانه‌زنی کرده‌اند، اقدامی ارتجاعی برای بازگشت به ریشه‌ها نیست. و چون ریشه فعالیت‌های ما به حوزه تولید بهترین پرچمداران برمی‌گردد، این بخش از استراتژی خود را به‌عنوان الحاقی بر گزاره ارزش وان پلاس می‌بینیم.»

خواه با نظرات آقای لاو موافق باشید یا نه، واضح است که وان پلاس کسب و کار گوشی‌های پرچمدار خود را در کنار گوشی‌های میان‌رده ادامه می‌دهد. در واقع، وان پلاس نورد شاخه‌ای جدید از فعالیت‌های این شرکت است که سعی دارد سهم این برند را از بازار بیشتر کند.

قیمت؟

با افزایش شمار مخاطبان وان پلاس، این شرکت حالا باید عده بیشتری را راضی نگه دارد، در حالی که افزایش قیمت پرچمداران این شرکت بعضی از طرفداران را ناراحت کرده‌اند. پی می‌گوید: «عده‌ای از مصرف‌کنندگان نیازمند محصولی با قیمت مناسب‌تر هستند. مطمئنم که این نظرات را در فضای مجازی دیده‌اید. آن‌ها چند سالی است که خواستار موبایلی مقرون به صرفه هستند.»

پروتوتایپ وان پلاس نورد

لاو قبلا به وب‌سایت تک‌رادار گفته بود که قیمت وان پلاس نورد در اروپا ۵۰۰ یورو خواهد بود، با این حال، این شرکت بعدتر تایید کرد که قیمت موبایل میان‌رده آن‌ها زیر ۵۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. از این رو، وان پلاس نورد می‌تواند به رقابت با آیفون SE 2020، آنر ۲۰ پرو، اوپو رینو ۲ و شیائومی می نوت ۱۰ بپردازد.

لاو همچنین در پستی در انجمن گفتگوی رسمی وان پلاس اعلام کرد که وان پلاس نورد ابتدا در اروپا و هند به بازار می‌آید، سپس عرضه محدود آن در آمریکای شمالی آغاز خواهد شد.

وان پلاس نورد چه مشخصاتی دارد؟

کارل پی توضیح می‌دهد: «از دید ما، این محصول سه ویژگی اساسی دارد. اول دوربین، دوم تجربه کاربری و فکر می‌کنم سومی کیفیت وان پلاس باشد.» یکی از دلایلی که باعث شده آن‌ها به عملکرد موفق این گوشی در بازار موبایل‌های میان‌رده امیدوار باشند، مشخصات جذاب دوربین آن است.

او می‌گوید: «آن‌چه ما دیده‌ایم این است که دوربین احتمالا پرکاربردترین ویژگی تلفن‌های هوشمند تلقی می‌شود. پراستفاده‌ترین بخش گوشی دوربین است، بنابراین اگر می‌خواستیم محصول فوق‌العاده‌ای داشته باشیم، باید دوربین خوبی روی آن قرار می‌دادیم. ما در وان پلاس نورد دوربینی در حد پرچمداران را روی قیمتی در حد میان‌رده‌ها ارائه کرده‌ایم، به همین دلیل فکر می‌کنم مصرف‌کنندگان خیلی هیجان‌زده خواهند شد.»

image

ما هنوز نمی‌دانیم که مشخصات دوربین این گوشی چه خواهد بود، اما مطمئنا تمرکز وان پلاس تنها روی این بخش نبوده است. این شرکت می‌داند که کاربران طرفدار رابط کاربری Oxygen OS هستند. پی در خصوص جنبه تجربه کاربری وان پلاس نورد می‌گوید، موضوع صرفا به قطعات سخت‌افزاری محدود نیست، چگونگی بهینه‌سازی نرم‌افزار و انیمیشن‌ها هم برای اطمینان از تجربه کاربری اهمیت دارد.

جنبه سوم طراحی و همان چیزی است که آقای پی آن را «کیفیت وان پلاس» توصیف می‌کند. وان پلاس سعی دارد که از محبوبیت برند خود برای جذب مصرف‌کنندگان استفاده کند. این شرکت می‌خواهد با وعده استانداردهای بالای پرچمداران خود کاربران را به خرید محصولات مقرون به صرفه‌اش ترغیب کند.

کارل پی اظهار دارد: «ما می‌خواستیم تلفن هوشمند میان‌رده‌ای بسازیم که به استانداردهای کیفی وان پلاس پایبند بماند. تمام آزمایش‌ها دقیقا با همان سطح از استانداردهای پرچمداران صورت گرفته، بنابراین وقتی مصرف‌کنندگان محصول شرکت را با قیمت پایین‌تری می‌خرند، می‌توانند انتظار همان کیفیتی را داشته باشند که در پرچمداران پیدا می‌شود.»

مدیر خط تولید وان پلاس نورد می‌گوید این شرکت تیم اختصاصی و جداگانه‌ای تدارک دیده تا به‌طور ویژه بر خط تولید محصولات میان‌رده این شرکت تمرکز داشته باشند. این مسئله به وان پلاس اجازه می‌دهد تا تمام جزئیاتی را که در گوشی‌های پرچمدار رعایت می‌شده، در این محصولات رعایت کند.

پی ادامه می‌دهد: «این توجه به جزئیات چیزی است که نقطه تمایز ما خواهد بود، و داستان‌های کوچک بی‌شماری درباره کارها و تلاش‌های ما در این زمینه وجود دارد. فکر نمی‌کنم نیازی به صحبت درباره آن‌ها باشد، اما امیدواریم زمانی که کاربران گوشی را تهیه کردند، هرچند شاید تمام جزئیات مربوط به آن را ندانند، ولی این تفاوت‌ها را احساس کنند.»

نیروی محرک

image

پی درباره مشخصات دوربین، نرم‌افزار یا طراحی وان پلاس نورد اطلاعاتی ارائه نکرد، اما بیان داشت که قلب تپنده این گوشی چیست. میان‌رده وان پلاس با چیپست اسنپدراگون 765G عرضه می‌شود و این چیپست به آن‌ها اجازه داده تا بدون قربانی کردن قابلیت‌های متنوع بتوانند دستگاهی مقرون به صرفه تولید کنند.

اسنپدراگون 765G چیپست پرچمداری نیست، اما در میان تراشه‌های پرچمدار سری ۸ و تراشه‌های میان‌رده سری ۶ قرار می‌گیرد و بسیاری از ویژگی‌های چیپست‌های پرچمدار را به ارث برده است. ال‌جی ولوت نشان داد که اسنپدراگون 765G تا چه اندازه قدرتمند است، و این مسئله به کمک وان پلاس نورد نیز خواهد آمد.

اسنپدراگون 765G اجازه می‌دهد میان‌رده وان پلاس به 5G دسترسی داشته باشد. پی معتقد است که پشتیبانی از نسل پنجم در وان پلاس نورد بیشتر برای این است که مخاطبان را از بابت آینده مطمئن کند؛ کسانی که می‌دانند 5G هنوز فراگیر نشده اما با نگاه به آینده می‌خواهند موبایلی داشته باشند که بتواند از این فناوری هم پشتیبانی کند.

گام بعدی چیست؟

آیا وان پلاس شرایط لازم برای موفقیت در بازار میان‌رده‌ها را دارد؟ بدیهی است که آقای پی چنین فکری بکند. او می‌گوید: «مطابق برآوردهایی که ما از یک موبایل عالی داشتیم، فکر می‌کنم [این محصول] آن ویژگی‌ها را داشته باشد. دوربین فوق‌العاده، تجربه کاربری سریع و روان و دستگاهی که توسط شرکت معتمد شما ساخته شده است. این تمام ایده پشت اولین محصول میان‌رده ما، وان پلاس نورد، است.»

وان پلاس وارد بازی جذابی شده و قیمت‌گذاری نورد می‌تواند این گوشی را در نقطه مناسبی از بازار قرار دهد. علاوه بر این، فاصله قیمتی خوبی بین این گوشی و سری وان پلاس ۸ وجود دارد تا تفاوت آن‌ها را به‌درستی مشخص کند. موفقیت یا شکست وان پلاس نورد هنوز معلوم نیست و علی‌رغم تمام گزارش‌ها به نظر نمی‌رسد که تضمینی برای موفقیت آن وجود داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)