خانهاخبار
تلگرام به بازپرداخت 1.2 میلیارد سرمایه و 18 میلیون دلار جریمه محکوم شد

تلگرام به بازپرداخت 1.2 میلیارد سرمایه و 18 میلیون دلار جریمه محکوم شد

با صدور رای نهایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تلگرام به دلیل عدم ثبت رمزارز خود در این کمیسیون به بازگرداندن سرمایه‌های جذب‌شده و پرداخت جریمه محکوم شد.
۱۳۹۹/۴/۱۱

برنامه‌ریزی ابتدایی تلگرام برای راه‌اندازی رمزارز Gram با شکست مواجه شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) امروز اعلام کرد که این نهاد به تلگرام دستور داده تا به منظور رفع اتهام نقض قوانین اوراق بهادار فدرال باید بیش از ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه را به سرمایه‌گذاران برگردانده و همچنین ۱۸.۵ میلیون دلار جریمه مدنی بپردازد.

تلگرام در ماه اوت سال گذشته وعده داد که ارز گرام این شرکت تا تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ آماده می‌شود. از آن‌جایی که این پروژه عمدتا با پشتوانه سرمایه ۱.۷ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۱۸ به وجود آمده بود، تلگرام گفت که اگر گرام را تا پایان ماه اکتبر راه‌اندازی نکند سرمایه‌ها را برمی‌گرداند.

با این حال، در اواسط اکتبر پارسال کمیسیون بورس و اوراق بهادار مداخله کرد و دستور توقیف سرمایه‌های تلگرام را داد. این کمیسیون گفت تلگرام ارز خود را به ثبت نرسانده و چون گرام به‌عنوان اوراق بهادار شناسایی می‌شود، آن‌ها متهم به نقض قانون اوراق بهادار سال ۱۹۳۳ هستند. سپس در ماه مارس، دادگاه منطقه‌ای منطقه جنوبی نیویورک با صدور حکمی ممنوعیت صدور گرام را اعلام کرد. حالا کمیسیون بورس و اوراق بهادار رای نهایی خود را صادر کرده است.

کریستینا لیتمن، رئیس بخش سایبری واحد اجرایی SEC، می‌گوید: «ما از مشارکت کسب و کارهای جدید و نوآور در بازارهای سرمایه‌مان استقبال می‌کنیم اما آن‌ها نمی‌توانند با زیر پا گذاشتن پیش‌نیاز ثبت اوراق که مطابق قانون اوراق بهادار فدرال الزامی است این کار را انجام دهند. بر اساس این رای، تلگرام باید سرمایه‌ها را به سرمایه‌گذاران برگردانده، جریمه‌ای سنگین را بپردازد و برای عرضه‌های دیجیتالی آتی خود اعلام رسمی داشته باشد.» در آن سو، تلگرام این جریمه را پذیرفته ولی اشتباهی را از سوی خودشان رد یا تایید نکرده است.

در حال حاضر مشخص نیست که تلگرام برنامه‌ای برای راه‌اندازی مجدد گرام در آینده دارد یا نه. اما اگر چنین قصدی داشته باشد مطمئنا این کار را زیر نظر SEC انجام خواهد داد. رای صادره نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری با چه مشکلاتی در زمینه عرضه رمزارزهای دیجیتالی روبرو هستند. فیسبوک یکی از شرکت‌هایی است که SEC به خاطر تاخیر در راه‌اندازی رمزارز لیبرا فشارهای زیادی به آن وارد کرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)