خانهاخبار
هلیو G35 و هلیو G25 معرفی شدند؛ تراشه‌های گیمینگ برای گوشی‌های ارزان

هلیو G35 و هلیو G25 معرفی شدند؛ تراشه‌های گیمینگ برای گوشی‌های ارزان

دو تراشه جدید مدیاتک می‌خواهند قابلیت‌های گیمینگ را برای گوشی‌های ارزان قیمت و «جریان اصلی» بازار به ارمغان بیاورند. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های این دو چیپست می‌اندازیم.
۱۳۹۹/۴/۱۰

مدیاتک به‌تازگی از دو چیپست گیمینگ جدید به نام‌های هلیو G25 و هلیو G35 رونمایی کرده است. این تراشه‌ها شکاف موجود در بخش محصولات پایین‌رده این شرکت را پر می‌کنند و در کنار G70 و G80 قرار می‌گیرند. خواه این پردازنده‌ها را پایین‌رده، اقتصادی یا به‌زعم مدیاتک «جریان اصلی» بنامید، این‌ها محصولاتی هستند که امکانات گیمینگ را برای گوشی‌های ارزان‌تر به ارمغان می‌آورند.

image

هلیو G25 و G35 پردازنده‌هایی ۸ هسته‌ای هستند که از ۸ هسته کورتکس A53 استفاده می‌کنند. سرعت کلاک هسته‌های G35 برابر ۲.۳ گیگاهرتز و G25 برابر ۲ گیگاهرتز است. هر دو تراشه همچنین از پردازنده گرافیکی IMG PowerVR GE8320 برخوردارند که سرعت کلاک‌شان به‌ترتیب ۶۸۰ و ۶۵۰ مگاهرتز است. چیپست‌های جدید مدیاتک از فضای ذخیره‌سازی eMMC 5.1، وای‌فای ۵ دوبانده و بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کنند و با گره ۱۲ نانومتری تولید شده‌اند.

هلیو G35 حداکثر از نمایشگرهایی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ معادل +FHD و هلیو G25 از ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، G35 می‌تواند دوربینی ۲۵ مگاپیکسلی داشته باشد ولی G25 به ۲۱ مگاپیکسل محدود شده است. G35 از قابلیت‌های پیشرفته‌تری مثل تصاویر بوکه نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین هر دو تراشه قادر به استفاده از دوربین‌های چندگانه تا سقف لنزهای ۱۳ + ۸ مگاپیکسلی هستند.

در بخش ارتباطات خبری از 5G نیست و به نظر می‌رسد که هنوز برای ورود نسل پنجم به گوشی‌های «جریان اصلی» باید صبر کنیم. اما هر دو پردازنده یادشده مودم جهانی LTE دارند و از دو سیم کارت با VoLTE/ViLTE پشتیبانی می‌کنند.

مدیاتک می‌گوید در ماه‌های پیش رو تلفن‌هایی از چند برند بزرگ با استفاده از این تراشه‌ها به بازار می‌آیند. اگرچه این چیپست‌ها برای رقابت با چیپست‌های پرچمدار حرفی برای گفتن ندارند، ولی می‌توانند قدرت بیشتری را در اختیار موبایل‌های گیمینگ ارزان قیمت قرار دهند. با این حال، باید صبر کنیم تا ببینیم شرکت‌های تولیدکننده موبایل و در نهایت مصرف‌کنندگان چه استقبالی از این محصولات خواهند کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)