خانهاخبار
برندگان جوایز طراحی 2020 اپل معرفی شدند

برندگان جوایز طراحی 2020 اپل معرفی شدند

اپل در انتهای هفته توسعه‌دهندگان خود به معرفی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های برتر سال 2020 از نظر طراحی پرداخت. در ادامه نگاهی به این برنامه‌ها می‌اندازیم.
۱۳۹۹/۴/۱۰

اپل ساعاتی پیش رسما از فهرست برندگان جوایز ۲۰۲۰ خود رونمایی کرد و به معرفی اپلیکیشن‌هایی پرداخت که به باور این شرکت نه تنها ایده‌های شاخصی را به زندگی وارد کرده‌اند بلکه فناوری‌های اپل را به بهترین نحو به نمایش گذاشته‌اند. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

جوایز طراحی به جامعه توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که اپل در مجموع به دنبال چه اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی است و آن‌ها باید چه مسیری را دنبال کنند. برای مثال، این شرکت پارسال از اپلیکیشن‌هایی تقدیر کرد که از اپل پنسل و فناوری‌هایی مثل CoreML یا Metal 2 استفاده می‌کردند.

اپل امسال هم دوباره بر اپلیکیشن‌هایی تمرکز داشته که برای آیپد طراحی شده‌اند، به‌خصوص اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر و سایر ابزارهای طراحی که برای تبلت این کمپانی در دسترس هستند. علاوه بر این، چند بازی خاص به خاطر استفاده از صدای فراگیر و فناوری‌های جدید یا طراحی‌شان جایزه دریافت کردند. اگر یادتان باشد اپل در WWDC 2020 اعلام کرد که ایرپاد پرو را با قابلیت پشتیبانی از صدای فراگیر به‌روز می‌کند.

image

یکی از برندگان جوایز اپل اپلیکیشن ویرایش فیلم و تصویر Darkroom محصول شرکت Bergen Co بود که ابزاری ساده برای کاربران عادی و حرفه‌ای است. این برنامه از فناوری‌های اپل مثل APIهای تصویر و دوربین، عملیات‌های سریع Home Screen، منوهای مفهومی و هپتیک استفاده می‌کند.

image

اپلیکیشن Looom برنامه‌ای محصول شرکت iorama.studio است که به خاطر طراحی چشم‌نوار و خلاقانه رابط کاربری، ارائه کنترل‌های نوین و پشتیبانی از اپل پنسل و دارک مود مورد توجه قرار گرفته است. این اپلیکیشن برای تولید انیمیشن به کار می‌رود.

image

Shapr3D محصول شرکت Shapr3D Zartkoruen Mukodo Reszvenytarsasag ویرایشگری برای CAD است که بر روی آیپد اجرا می‌شود و از اپل پنسل پشتیبانی می‌کند تا بتوانید مدل‌های سه‌بعدی بسازید. این اپلیکیشن با ARKit و قابلیت درگ و دراپ عرضه می‌شود و به‌زودی قرار است از اسکنر LiDAR پشتیبانی کند تا امکان خلق طرح‌های دوبعدی از تصاویر سه‌بعدی را فراهم کند.

image

StaffPad محصول شرکت StaffPad Ltd نوت‌های موسیقیایی دست‌نویس را به صورت دیجیتالی در می‌آورد و از اپل پنسل، درگ و دراپ و فناوری Core ML پشتیبانی می‌کند.

image

بازی Sayonara Wild Hearts محصول توسعه‌دهنده‌ای به نام Simogo که از طریق شرکت Annapurna توزیع شده، پیش از این توسط خود اپل به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود. این بازی به خاطر چشم‌اندازها و جلوه‌های بصری و حرکتی جذاب خود جایزه دریافت کرده و از فناوری‌های اپلی مثل Metal، گیم سنتر، صدای فراگیر و کنترلرهای گیمینگ پشتیبانی می‌کند.

image

بازی Sky: Children of The Light محصول شرکت ThatGameCompany هم پارسال به فهرست بهترین‌های اپل راه یافته بود و حالا جایزه بهترین بازی چندنفره ماجرایی را دریافت می‌کند. این عنوان از فناوری‌هایی مثل Metal، سیستم هپتیک، گیم سنتر و صدای فراگیر برخوردار است.

image

بازی Song of Bloom محصول توسعه‌دهنده‌ای به نام فیلیپ استولن‌مِیر، یک بازی پازلی غیرخطی با داستان‌هایی است که از طریق سبک‌های طراحی متغیر روایت می‌شوند. اپل این بازی آیپد را به خاطر گیم‌پلی خلاقانه و طراحی چشم‌نواز آن انتخاب کرده است.

image

بازی Where Cards Fall محصول شرکت The Game Band یک بازی ماجرایی است که بازیکنان در آن با ساختن خانه‌های کاغذی سعی دارند خاطرات خود را زنده کنند. این عنوان از فناوری‌هایی مثل Metal، هپتیک، گیم سنتر، آیکلود و غیره استفاده می‌کند.

image

برندگان امسال جوایز اپل علاوه بر یادبود اختصاصی تیم طراحی این شرکت یک آیمک پرو ۲۷ اینچی، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، آیفون ۱۱ پرو مکس، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، مجیک کیبورد آیپد پرو، اپل پنسل نسل دوم، اپل تی‌وی 4K، اپل واچ سری ۵ ۴۴ میلی‌متری و ایرپاد پرو دریافت می‌کنند.

ران اوکاموتو، قائم مقام روابط توسعه‌دهندگان جهانی اپل، در بیانیه‌ای درباره این جوایز گفت:

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها هر سال خلاقیت خارق‌العاده خود را به نمایش می‌گذارند و ما از بهترین بهترین‌ها قدردانی می‌کنیم. دریافت جایزه طراحی اپل دستاوردی مهم و ستودنی است. برندگان پیشین این جوایز از جمله مهم‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های تاریخ را تولید کرده‌اند. آن‌ها از طریق بینش، عزم و استانداردهای دقیق خود نه تنها برای همکارانشان در جامعه توسعه‌دهندگان اپل بلکه برای تمام تیم اپل الهام‌بخش هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)