خانهاخبار
قابلیت لو رفته سرفیس دو، شما را شگفت زده خواهد کرد!

قابلیت لو رفته سرفیس دو، شما را شگفت زده خواهد کرد!

محصول آینده مایکروسافت با نام Surface Duo، یکی از دستگاه‌هایی است که علاقمندان زیادی منتظر آن هستند.
۱۳۹۹/۴/۱۰

گجت جدید مایکروسافت با نام Surface Duo، محصولی است با نمایشگر دوگانه که از دو صفحه نمایش 5.6 اینچی آمولد با رزولوشن 1800 × 1350 پیکسلی تشکیل شده است. زمانی که این گجت به صورت کامل باز شود، با یک نمایشگر 8.3 اینچی روبرو می‌شویم که در قسمت میانی، یک خط تا را در خود می‌بیند. 

بر اساس اخبار، گوگل و مایکروسافت در تلاش هستند تا سیستم عامل اندروید را برای چنین محصولی بهینه کنند و توسعه دهندگان نیز از سمت دیگر، تلاش می‌کنند تا اپلیکیشن‌های خود را با مایکروسافت دو سازگار کنند. به نظر می‌رسد که چند ماه پس از عرضه این گجت، بروزرسانی اندروید 11 نیز برای آن ارائه خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که توسط وب‌سایت Windows Latest منتشر شده، یکی از قابلیت‌های مایکروسافت دو لو رفته است. زمانی که در حال کار با دستگاه در حالت لنداسکیپ باشید، امکانات خاصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و به این ترتیب می‌توانید از فضاهای اضافه‌ای که نمایشگر Microsoft Duo در اختیار شما قرار می‌دهد، نهایت استفاده را ببرید.

قابلیت دیگری که در اختیار کاربران قرار خواهد، با نام App Groups شناخته می‌شود. به کمک این ویژگی شما قادر خواهید بود تا تنها با یک ضربه، دو اپلیکیشن را به صورت مستقل رو دو نمایشگر سرفیس دو اجرا کنید. شما می‌توانید دو اپلیکیشن پرکاربرد خود را برای این منظور انتخاب کرده و تنها با یک بار ضربه، هر دو را به صورت همزمان باز کنید. این کار کمک می‌کند تا در هنگام انجام امور مربوط به مولتی تسکینگ، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در زمان شما رخ دهد.

image

 

این محصول پیش‌تر بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، قرار بود که در تعطیلات سال 2020 در دسترس خریداران قرار گیرد. اما مسئولان مایکروسافت حالا در تلاش هستند تا پیش از معرفی گلکسی فولد 2 که در پنجم آگوست روی می‌دهد، گجت جدید خود را رونمایی کنند.

از نظر مشخصات فنی، ممکن است برخی افرادی که تمایل به استفاده از محصولاتی که با سخت‌افزار روز دنیا همراه هستند، دارند، ناامید کننده باشد. چرا که بر اساس پیش بینی‌ها، سرفیس دو از پردازنده اسنپدراگون 855 بهره خواهد برد. چیپستی که روی محصولات پرچمدار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت. از جمله دیگر مشخصات سخت‌افزاری Surface Duo می‌توان به 6 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 یا 256 گیگابایتی اشاره کرد. دوربین 11 مگاپیکسلی قرار گرفته روی نمایشگر سمت راست، وظیفه عکاسی، فیلمبرداری و گرفتن تصاویر سلفی را بر عهده خواهد داشت.

همچنین شایعات مختلف حاکی از آن است که مسئولیت تأمین توان کلیه قطعات سخت‌افزاری این گجت بر دوش باتری 3460 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است. بد نیست بدانید که این باتری، باید قادر به تأمین توان دو نمایشگر به صورت همزمان را داشته باشد و به این ترتیب، بعدی به نظر می‌رسد که بتوانید حتی یک روز کامل، دوام بیاورد. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چنین خبری صحت دارد یا خیر.

image

 

اگر پتنت‌های منتشر شده تا به حال صحت داشته باشد، لولای میانی دو نمایشگر بسیار هوشمند بوده و قادر به تشخیص نحوه قرارگیری دستگاه روی سطوح است و به این ترتیب، رابط کاربری این گجت بر اساس نحوه قرارگیری آن روی سطوح مختلف، تنظیم خواهد شد. به عنوان مثال زمانی که دستگاه روی حالت tent قرار گرفته باشد (حالت برعکس حرف V)، گجت به صورت خودکار چنین حالتی را تشخیص داده و وضعیت night stand را فعال و ساعت را به نمایش می‌گذارد. همچنین در حالت Laptop Mode نیز یکی از نمایشگرها به صورت صفحه نمایش اصلی و دیگری به حالت صفحه کلید مجازی (QWERTY) در خواهد آمد.

مایکروسافت تصمیم گرفته تا به جای ویندوز فون، از سیستم عامل اندروید برای این محصول استفاده کند. در حالی که ویندوز فون هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد، اما فقدان اپلیکیشن‌های کاربردی و مهم، باعث شده تا مسئولان مایکروسافت از آن صرف نظر کرده و به سمت اندروید بروند.

در نهایت مایکروسافت قصد دارد تا سرفیس دو را با Surface Pen سازگار کند و به این ترتیب، کاربرد چنین محصولی دو چندان خواهد شد. نظر شما در مورد Surface Duo چیست؟ آیا در صورت ورود به کشورمان، از آن استقبال خواهید کرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

sajjad

۱۳۹۹/۴/۱۱
قبل انتشار یکبار باز خوانی بکنید!
دوتا غلط املایی برای این مقاله اصلا قابل قبول نیست!تازه کامل هم نخوندم شاید بازم غلط داشته باشه!
*قابلیت لو رفته سرفیس رو(سرفیس دو)
بعدی(بعید) بنظر میرسد!
سپاس.