خانهاخبار
سال آینده قیمت پرچمداران 5G افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد

سال آینده قیمت پرچمداران 5G افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد

بر اساس گزارشی که از سوی یک وب‌سایت کره‌ای منتشر شده، ظاهرا افزایش قیمت یکی از قطعات موبایل باعث افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌های پرچمدار سال آینده خواهد شد.
۱۳۹۹/۴/۹

تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی سال آینده باید تصمیم سختی درباره قیمت‌گذاری محصولات خود بگیرند. بر اساس گزارش یک وب‌سایت کره‌ای، چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ کوآلکام قرار است قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار داشته باشد. این تراشه مشتمل بر مودم اسنپدراگون X60 5G هم خواهد بود تا از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری 5G پشتیبانی کند.

با وجود این که فعلا نمی‌توانیم از چیزی مطمئن باشیم، ولی اگر این شایعه صحیح باشد، قیمت ۲۵۰ دلاری به ازای هر تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ یعنی قیمت این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ حدود ۱۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق طبیعتا می‌تواند به گران‌تر شدن تلفن‌های هوشمند سال آینده منجر شود.

در این گزارش گفته شده که در حال حاضر شیائومی سخت در تلاش است تا به نحوی بتواند قیمت پرچمداران سال ۲۰۲۱ خود را کاهش دهد، چون این شرکت به عرضه محصولات خوش‌قیمت معروف است. با این حال، موضوع صرفا به شیائومی محدود نمی‌شود چون اسنپدراگون ۸۷۵ در اکثر پرچمداران سال بعد استفاده خواهد شد.

اسنپدراگون ۸۶۵ که هم‌اکنون با فرآیند تولید ۷ نانومتری توسط TSMC ساخته می‌شود، در هر میلی‌متر مربع ۹۶.۵ میلیون ترانزیستور دارد. می‌دانیم که هرچه تعداد ترانزیستورها بیشتر باشد، توان و بهینگی پردازنده بالاتر می‌رود. اسنپدراگون ۸۷۵ با فرآیند ۵ نانومتری ساخته خواهد شد و می‌تواند در هر میلی‌متر مربع ۱۷۱.۳ میلیون ترانزیستور داشته باشد. این تراشه هم توسط TSMC تولید می‌شود.

شیائومی ظاهرا می‌خواهد با کاهش دوربین‌های گران‌قیمت هزینه تولید تلفن‌های هوشمند سال آینده خود را کاهش دهد. این یکی از گزینه‌هایی است که پیش روی تولیدکنندگان موبایل قرار دارد. از سوی دیگر آن‌ها می‌توانند هزینه‌های اضافی را تحمل کرده و قیمت را خیلی بالا نبرند یا این افزایش را کاملا به مصرف‌کنندگان تحمیل کنند. گزینه بعدی می‌تواند استفاده از تراشه شرکت‌هایی مثل مدیاتک باشد که تراشه پرچمدار آن‌ها یعنی دیمنسیتی ۱۰۰۰ مودم 5G داخلی دارد.

تلاش برای رسیدن به توافقی مشترک با کوآلکام احتمال کار آسانی نخواهد بود. این شرکت سابقه خوبی در کنار آمدن با تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند ندارد. در حال حاضر، تولید تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ آغاز شده اما مشخصات این پردازنده هنوز رسما معرفی نشده است. اگرچه تلفن‌های شیائومی معمولا اولین محصولاتی هستند که از نسل جدید تراشه‌های کوآلکام استفاده می‌کنند، اما سری گلکسی اس سامسونگ اولین سری از گوشی‌هایی است که با جدیدترین تراشه پرچمدار اسنپدراگون به سراسر دنیا می‌رود.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، قیمت‌گذاری اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. از آن‌جایی که خیلی‌ها شغل خود را از دست داده‌اند، آخرین چیزی که مردم به آن فکر می‌کنند خرید موبایلی هزار دلاری یا گران‌تر است. کسانی که در سال‌های اخیرا به دنبال پرچمداران بازار می‌گشتند حالا احتمالا باید به فکر میان‌رده‌های باکیفیت باشند تا بتوانند تعادل مناسب‌تری بین دخل و خرج خود ایجاد کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)