خانهاخبار
آیفون از اندروید کپی می‌کند، اندروید از کی کپی می‌کند؟

آیفون از اندروید کپی می‌کند، اندروید از کی کپی می‌کند؟

در آخرین ورژن از iOS شاهد یک سری ویژگی‌ها هستیم که گویا اپل از اندروید کپی کرده است ولی شاید بهتر است از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنیم.
۱۳۹۹/۴/۹
image

اپل ویژگی‌های جدیدی را برای iOS 14 معرفی کرده است که یکی از آن‌ها شخصی‌سازی هوم‌اسکرین است. این امر حالت گریدی آیکون‌های آیفون که از زمان معرفی توسط استیو جابز در سال 2007 تاکنون ثابت بوده است را دستخوش تغییر می‌کند.

بله، آیفون به شما این اجازه را می‌دهد تا والپیپر گوشی خود را تغییر دهید، فولدر ایجاد کنید، اما هرگز پویایی در دسترس اندروید برای هوم‌اسکرین را ارائه نکرده بود. اگرچند روزی به عقب برگردیم و ویژگی‌های جدیدترین iOS را به خاطر آوریم – ویجت‌های هوم‌اسکرین و فضایی مجزا برای تمامی اپلیکیشن‌ها – متوجه خواهیم شد که آن‌ها از زمان پیدایش اندروید وجود داشتند.

اندروید به آیفون بسیار بدهکار است؛ در حقیقت کل صنعت اسمارت‌فون‌ها که پس از آیفون عرضه شدند به آیفون بدهکارند. مجادلات بسیاری بین اپل و سامسونگ وجود داشت و بی‌انصافی بود حالا که اپل از اندروید کپی می‌کند، نگوییم جهان اندروید چه میزان وام‌دار آیفون است.

نمی‌خواهیم از تولیدکننده‌ای نام ببریم اما برخی از بزرگ‌ترین آن‌ها در طول سالیان با طراحی نمادین آیفون ، گوشی‌های خود را روانه  بازار کردند.

برخی از آن‌ها از یک طرح ناچ در بخش جلویی و همان ماژول در پشت گوشی استفاده می‌کردند که اپل بنیان گذاشته بود – مخصوصاً هنگام عرضه آیفون X – به‌سختی می‌توان جلوی این احساس را گرفت که برخی سازندگان گوشی‌های اندرویدی در حال کپی از آیفون بودند و صرفاً نمونه‌های مشابه ارزان‌قیمت را تولید می‌کردند. آیکون پک‌های متفاوتی را دیدیم که شبیه iOS بودند همچنین اپلیکیشن‌های دوربینی متعددی تقریباً برابر با نمونه آیفونی بودند و البته که این لیست ادامه دارد. تقلید شاید نام بهتری برای کار آن‌ها باشد.

اما آخرین تغییری که اپل در iOS 14 ایجاد کرده است یک سؤال جالب هم به وجود آورده است: مقلدین اندرویدی  از چه کسی کپی می‌کنند که اپل در حال کپی کردن از آن‌هاست ؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

mashghazanfar

۱۳۹۹/۴/۱۱
نمیدونم چرا جی اس ام اجازه میده همچین مقالات بچگانه ای تو سایت گذاشته بشه؟!

hamed

۱۳۹۹/۴/۱۰
ببینید اپل داره کم کم خودش ثابت می کنه که درجا زده و این اندرویده گه همش داره پیشرفت می کنه ... قابلیت دانلود در ای او اس وجود نداشت که در ورژن ۱۳ شاهدش هستیم و قابلیت ای فایلز در ورژن ۱۲ اومد و ... کلا اپل خودشم میدونه که اینا چیز های بسیار کاربردی هستن که اندروید از خیلی وقت پیش داشته ... پس جای بحث باقی نمیمونه ...یه نکته دیگه هم هست لازمه بگم که شرکت اپل تازه شروع کرده به میان رده زدن! اونم با پردازنده جدید و شمایل قدیمی!
اپل با این کارش ثابت کرده که راهی که اندروید داره میره درسته! یعنی با زبون بی زبونی داره میگه یک دستگاه اندرویدی شاید چندین سال از لحاظ نرم افزاری و سیاست های تکنولوژی از گوشیای ما جلو تره! بعدش بازم یه عده هستن که اپل می خرن! ... تو مدل های ایندشم که نه هندزفری هست نه شارژر از قرار معلوم که مینگ چی گو تایید کرده... فکر کن گوشی بخری شارژر نداشته باشه! هندزفری که هیچی از همون اول سر جنگ باهاش داشت اپل (حذف درگاه)

شایان

۱۳۹۹/۴/۱۰
قابل توجه نویسنده ی این مقاله ی بچگونه
ناچ اولین بار توسط یه گوشی به اسم اسنشیال فون که اندروید بوده و حتی گوشی چینی بوده ینی بحث مسخره ی تقلیدم بخایم بکشیم وسط اپل از یک شرکت چینی گمنام اندرویدی تقلید کرده
حقیقت اینه که اپل تو این اپدیت چیز واقعا جدیدی برای ارائه نداشت غیر از همون تپ کردن پشت گوشی که بنظرم خیلی هم جالبه ولی بقیه چیزا اکثرا یه تقلید بود و نکتش اینه که تو سال ۲۰۲۰ تازه اینکارو کرده
بحث تقلید و کپی باشه همه شرکتا از هم تقلید کردن ولی اینجوری که تو این مقاله خیلی یه طرفه و متعصبانه تقلیدای اپل رو نادیده میگیره ولی تقلید بقیه شرکتا رو کپی مستقیم از اپل میدونه خیلی بی تجربگی و ابتداییه

Muhammad saeed sadeghian

۱۳۹۹/۴/۱۰
خیلی طرفداری اپل شد این وسط

مجتبی

۱۳۹۹/۴/۱۰
دوست گرامی با توجه تایید مطالب شما ولی باید بگم سامسونگ پردازنده خودش رو بر مبنی نسل قبل اسنپدرگون توسعه میده