خانهاخبار
ایکس باکس اسمارت دلیوری چیست و چه اهمیتی دارد؟

ایکس باکس اسمارت دلیوری چیست و چه اهمیتی دارد؟

قابلیت اسمارت دلیوری در پلتفرم ابکس باکس به شما اجازه می‌دهد تا صرفا یک بار برای بازی‌ها هزینه کنید. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم این قابلیت چیست و چه بازی‌هایی از آن پشتیبانی می‌کنند.
۱۳۹۹/۴/۹

در حال حاضر اطلاعات خوبی از ایکس باکس سری ایکس در دسترس است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کنسول نسل بعدی مایکروسافت اسمارت دلیوری (Smart Delivery) نام دارد. اسمارت دلیوری به‌طور خلاصه یعنی اگر یک بازی را در نسخه‌ای از ایکس باکس خریده باشید و آن بازی از اسمارت دلیوری پشتیبانی کند، صرف‌نظر از این که چه سخت‌افزاری دارید، به بهترین نسخه از آن بازی دسترسی پیدا می‌کنید.

این یعنی اگر در ایکس باکس وان بازی Halo Infinite را خریداری کنید و بعدا بخواهید آن را روی ایکس باکس سری ایکس بازی کنید (یا بالعکس)، همان یک باری که بازی را خریدید به شما امکان انجام بازی بر روی کنسول دلخواهتان را می‌دهد. علاوه بر این، سیوهای بازی هم در میان هر دو کنسول قابل جابجایی خواهد بود؛ این یعنی می‌توانید بازی را تا هر جایی که در ایکس باکس وان انجام دادید رها کرده و آن را در ایکس باکس سری ایکس ادامه دهید.

عناوین فرا-نسلی در طول یک یا دو سال آینده بخش استانداردی از چرخه عرضه بازی‌ها خواهد بود. مایکروسافت تعهد داده که اسمارت دلیوری را برای تمام محصولات انحصاری ایکس باکس گیم استودیوز ارائه کند. استودیو سی‌دی پراجکت رد نیز قول داده که سایبرپانک را با پشتیبانی از همین ویژگی به بازار بفرستد.

image

مایکروسافت در یکی از رویدادهای اینساید ایکس باکس پس از نمایش چند گیم‌پلی از بازی‌های نسل بعد از اسامی چند نمونه از بازی‌های مجهز به قابلیت اسمارت دلیوری پرده برداشت. این شرکت به کاربران تضمین داد که با خرید بازی‌های آخر نسل در کنسول فعلی می‌توانند مطمئن باشند که امکان دسترسی رایگان به آن‌ها را در نسل بعدی پیدا می‌کنند. از جمله مهم‌ترین این بازی‌ها Assassin’s Creed Valhalla خواهد بود که اواخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید اسمارت دلیوری نوعی فناوری است که اجازه می‌دهد یک بار بازی‌ها را بخرید و مطمئن باشید که، صرف‌نظر از در اختیار داشتن ایکس باکس وان یا ایکس باکس سری ایکس، نسخه دلخواه آن بازی را دریافت خواهید کرد. اسمارت دلیوری بر روی تمام بازی‌های انحصاری ایکس باکس از جمله Halo Infinite پشتیبانی خواهد شد. این یعنی حتی اگر Halo Infinite را در سال ۲۰۱۳ بر روی ایکس باکس خریده باشید و بعدا بخواهید آن را دوباره روی ایکس باکس سری ایکس تجربه کنید، می‌توانید بدون پرداخت پول نسخه جدید این بازی را برای کنسول نسل نهمی مایکروسافت دریافت کنید.

image

این سازوکار خرید شما را برای مصارف آتی بیمه می‌کند. با اسمارت دلیوری نیازی به سازگاری روبه‌عقب (Backward Compatibility) نیست، بلکه می‌توانید از نسخه‌های جدید و بهینه‌سازی‌شده بازی‌ها استفاده و آن‌ها را در شرایطی که برای کنسول‌های جدید ساخته شده‌اند تجربه کنید. از دیگر بازی‌های انحصاری مایکروسافت می‌توانیم به Gears 5 و Ori And The Blind Forest اشاره کنیم.

این قابلیت در دسترس سایر استودیوها و شرکت‌ها هم قرار می‌گیرد و آن‌ها هم می‌توانند عناوینی را که ابتدا در ایکس باکس وان عرضه شده و بعد به ایکس باکس سری ایکس می‌روند در اسمارت دلیوری بگذارند. اسمارت دلیوری ظاهرا تنها بر روی خریدهای دیجیتالی بازی‌ها اعمال می‌شود چون در آن‌جا مالکیت مشخص است، اما این شرکت هنوز رسما اعلام نکرده که بازی‌های فیزیکی مشمول این قاعده هستند یا نه.

در حال حاضر فهرست کاملی از بازی‌های انحصاری یا شخص ثالثی که از اسمارت دلیوری پشتیبانی می‌کنند در دسترس نیست، ولی انتظار می‌رود که سایر محصولات مایکروسافت مثل Everwild و Senua’s Saga: Hellblade 2 نیز از این ویژگی پشتیبانی کنند. در خصوص بازی‌های شخص ثالث همان طور که گفتیم فعلا از Assassin’s Creed Valhalla و Cyberpunk 2077 و چند بازی دیگر خبر داریم.

در ادامه می‌توانید فهرست بازی‌هایی را ببینید که از قابلیت اسمارت دلیوری پشتیبانی می‌کنند:

  • Halo Infinite 
  • Cyberpunk 2077 
  • Assassin’s Creed Valhalla 
  • Destiny 2 
  • DiRT 5 
  • Scarlet Nexus 
  • Chorus 
  • Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
  • Yakuza: Like a Dragon 
  • The Ascent 
  • Call of the Sea 
  • Gears 5 
  • Second Extinction 
  • Metal: Hellslinger
  • Madden NFL 21

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)