خانهاخبار
آیا اپل گلس طراحی ماژولار خواهد داشت؟

آیا اپل گلس طراحی ماژولار خواهد داشت؟

بر اساس پتنت جدید شرکت اپل، عینکی را مشاهده می‌کنیم که دسته‌های آن طراحی ماژولار دارد و می‌توانیم آن‌ها را تعویض کنید. آیا اپل گلس به چنین قابلیتی مجهز می‌شود؟
۱۳۹۹/۴/۸

پیش‌تر در گزارش مفصلی به ویژگی‌های احتمالی عینک هوشمند اپل اشاره کرده بودیم. اگرچه در حال حاضر هیچ اطلاعات موثقی درباره طراحی ظاهری این دستگاه در دسترس نیست و فقط می‌دانیم که احتمالا باید منتظر محصولی شبیه عینک‌های عادی باشیم، اما مطابق جدیدترین پتنت اپل این احتمال وجود دارد که اپل گلس عینکی با دسته‌های قابل جداسازی و طراحی ماژولار باشد.

image

اگر عینک هوشمند کوپرتینویی‌ها طراحی ماژولار داشته باشد، کاربران می‌توانند دسته‌های آن را تعویض کنند تا از مشخصات و سخت‌افزارهای گوناگونی بهره‌مند شوند. پتنت جدید اپل به نمایشگری با رزولوشن بالاتر، باتری بزرگ‌تر و فرم فاکتور فشرده‌تر اشاره دارد. اپل گلس می‌تواند دو نسخه داشته باشد؛ یکی برای مصارف خارج از خانه با مصرف باتری کمتر و یکی برای داخل خانه با رزولوشن بالاتر و طبیعتا مصرف باتری بیشتر.

image

طراحی ماژولار اپل گلس همچنین احتمالا امکان استفاده از لنزهای طبی را بهتر فراهم می‌کند. با این طراحی کاربران می‌توانند چندین جفت از دسته‌های بدنه را تهیه کرده و آن‌ها را در صورت لزوم تعویض کنند. اگر عینک اپل چنین ظاهری داشته باشد، دسته‌های مختلف آن می‌توانند دارای ظرفیت‌های باتری گوناگون و قطعات مختلفی باشد. بنابراین کاربران می‌توانند اپل گلس را مطابق نیاز و ترجیحات خود پیکربندی کنند.

image

البته فراموش نکنید که این ویژگی فعلا فقط در یک پتنت معرفی شده و هیچ تضمینی وجود ندارد که آن را در محصول نهایی ببینیم. از آن‌جایی که تصمیم آخر با اپل است، مشخصه‌های این محصول هر لحظه می‌تواند تغییر کند. قبلا هم در مطلبی به دلایل احتمالی تاخیر در محصولات AR و VR این شرکت پرداخته بودیم.

مطابق گزارش‌های قبلی، اپل گس احتمالا در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود و قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار خواهد داشت. نظر شما درباره طراحی ماژولار چیست؟ فکر می‌کنید اپل با این طراحی می‌تواند موفق شود و اصلا آن را به کار خواهد گرفت یا نه؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)