خانهاخبار
شیائومی و طرح دوربین موبایلی چرخان

شیائومی و طرح دوربین موبایلی چرخان

دوربین اصلی، دوربین دوربین سلفی، طرح دوربین، ناچ، قطره‌ای و ده‌ها سوال دیگر در باب دوربین اسمارت‌فون‌ها وجود دارد اما آنچه در ادامه می‌خوانید شاید یک طرح انقلابی باشد
۱۳۹۹/۴/۵
image

طرح دوربین در اسمارت‌فون‌ها نقش به سزایی دارد چرا که وقتی مورد نیاز نباشد دوست نداریم به عنوان یک مانع برای کار کردن با دیوایس تبدیل شود. در سال‌های اخیر که تولیدکنندگان  درگیر مسابقه بزرگ‌ترین نمایشگر هستند، ناچ معرفی شد چیزی که در اپل آیفون X و گوگل پیکسل 3 XL دیدیم. کمی بعدازآن ناچ‌های قطره‌ای و نمایشگرهای حفره‌دار معرفی شدند ؛ البته نباید از دوربین‌های پاپ‌آپ مانند آنچه در وان‌پلاس 7 پرو وجود دارد غافل شد.

شاید جذاب‌ترین دوربین سلفی نمونه زیر نمایشگر باشد که امیدواریم تا پایان سال در بازار حاضر شود. آخرین شایعه‌ها حاکی از وجود شوتر سلفی مخفی در Samsung Galaxy S21 (S30) است.

شیائومی نیز یک پتنت برای گوشی‌ای با دوربین سلفی زیر نمایشگر به ثبت رسانده است. یک پتنت متفاوت دیگر هم از سوی این کمپانی چینی به ثبت رسیده است که نمایانگر وجود ماژول دوربین صدفی‌شکل و چرخان است. حال می‌دانیم که این شرکت در پی تمام احتمالات است حتی اگر طرحی باشد که شاید هرگز امکان تبدیل‌شدن به هندست را نداشته باشد.

طرحی که شیائومی در اواخر ژوئن 2019 ثبت کرده، امروز منتشرشده است که می‌بینیم حداقل شیائومی خواستار ایجاد تغییر در دوربین‌های اسمارت‌فون‌هاست.

image

 

در این پتنت یک ماژول دوربین نامتعارف دیده می‌شود که یک دوربین دوتایی در پشت و یک شوتر سلفی در طرف دیگر دارد. ایده این ماژول که می‌تواند 360 درجه چرخش داشته باشد این است که هنگام تصویربرداری با استفاده از دوربین اصلی به‌صورت عمودی قرار بگیرد و هنگام عدم نیاز به‌صورت افقی در محل اصلی خود قرار گیرد. چنانچه این ماژول در حالت عمودی و یا افقی قرارگرفته باشد دوربین سلفی که یک‌طرف module را به خود اختصاص داده است آماده تصویربرداری از کاربر است.

یک ماژول که خارج از بدنه گوشی قرار دارد و حامل 3 دوربین است قطعاً حجمی را به گوشی اضافه می‌کند که در جیب مانند یک شی بزرگ جلوه کرده و حتی دوام این ماژول شک‌برانگیز است. ازآنجاکه تا الان چیزی راجع به این طرح و استفاده آن به گوش نرسیده است ، شیائومی همچون دیگر تولیدکنندگان در حال کار بر روی سلفی زیر نمایشگر است. در کل پیگیری ایده‌های یک تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون جالب است .

شما ایده‌ای برای طراحی بخش دوربین تلفن‌های همراه ندارید ؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)