خانهاخبار
برنامه مهاجرت به اپل سیلیکون با قیمت 500 دلار در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد

برنامه مهاجرت به اپل سیلیکون با قیمت 500 دلار در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد

اپل اعلام کرده که توسعه‌دهندگان می‌توانند به منظور آماده کردن برنامه‌های مک خود برای تراشه‌های ARM اختصاصی این شرکت از برنامه‌ای استفاده کنند که سخت‌افزار و ابزارهای لازم را در اختیارشان قرار می‌دهد.
۱۳۹۹/۴/۳

اپل برای آماده‌سازی توسعه‌دهندگان به منظور مهاجرت مک از پردازنده‌های اینتل به سمت پردازنده‌های اختصاصی خود برنامه‌ای موسوم به Universal App Quick Start Program را راه‌اندازی کرده که شامل تمامی ابزارها و منابع لازم برای طراحی، تولید، آزمایش و بهینه‌سازی نسل بعدی اپلیکیشن‌ها برای macOS Big Sur است.

هزینه استفاده از این برنامه ۵۰۰ دلار است و شامل دسترسی به نرم‌افزار بتا، آزمایشگاه‌های توسعه‌دهندگان، انجمن‌های گفتگوی خصوصی، پشتیبانی فنی و سایر منابع موردنیاز می‌شود. این شرکت از لحاظ سخت‌افزاری کیت انتقال خاصی به نام DTK را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که ظاهر آن یادآور مک مینی است.

ولی این کیت در واقع به‌عنوان پردازنده از تراشه A12Z بایونیک استفاده می‌کن که پیش‌تر در آیپد پرو استفاده شده بود. دستگاه مذکور همچنین ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، یک جفت درگاه ۱۰ گیگابیتی USB-C، یک جفت درگاه ۵ گیگابیتی USB-A و یک درگاه HDMI 2.0 دارد. در این دستگاه خبری از درگاه تاندربولت ۳ نیست.

کیت اپل در بخش ارتباطات از وای‌فای 802.11ac، بلوتوث ۵.۰ و گیگابیت اترنت پشتیبانی می‌کند. مجوز FCC نشان می‌دهد که این کیت از شماره مدل A2330 بهره می‌برد. نکته قابل توجه این است که در پایان پروژه باید کیت مذکور را به اپل برگردانید. افزون بر این، شرکت‌کنندگان باید تعهد دهند که دستگاه را اوراق نمی‌کنند و از آن برای سایر مصارف توسعه‌دهندگی یا فروش مجدد بهره نمی‌جویند.

برنامه Universal App Quick Start Program مشابه برنامه‌ای است که پیش‌تر در سال ۲۰۰۵ برای مهاجرت از تراشه‌های PowerPC به اینتل از سوی اپل اجرا شد. در آن زمان هزینه آن برنامه ۹۹۹ دلار بود و شرکت‌کنندگان دستگاهی مبتنی بر Power Mac 5G را دریافت می‌کردند. ولی در آن دوره به هنگام بازگرداندن کیت توسعه، اولین نسل از آیمک مجهز به پردازنده اینتل به توسعه‌دهندگان هدیه داده شد.

در حال حاضر هیچ صحبتی از ارائه جایزه‌ای مشابه به میان نیامده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)