خانهاخبار
اپل از macOS Big Sur رونمایی کرد

اپل از macOS Big Sur رونمایی کرد

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان از سیستم عامل جدید مک پرده برداری کرد
۱۳۹۹/۴/۳

اپل در حال نام بردن از ویژگی‌های جدید macOS Big Sur است که مرکز اعلان‌ها، مرورگر جدید، ویجت‌های جدید و بازطراحی بصری جدید همگی از قابلیت‌های آن هستند.

image

اپل نسخه‌ی جدید سیستم عامل کامپیوترهای خود را Big Sur نامیده است. این سیستم تغییرات اساسی UI را شاهد بوده است و هرچه بیشتر به سبک و سیاق iOS طراحی شده است. بسیاری از دکمه‌ها، وقتی موس روی آن‌ها قرار می‌گیرد روشن شده و حالتی برجسته به خود می‌گیرند. همچنین شفافیت نیز افزایش یافته و آیکون‌های موجود در داک، به همتایان خود در iOS شباهت بیشتری پیدا کرده‌اند. در مک اواس Big Sur اپل برای اولین بار مرکز اعلان‌ها را به کامپیوترهای خود آورده است و اجازه تغییر روشنایی و دیگر تنظیمات را به طور سریع به کاربران می‌دهد.

image

مرکز اعلان‌ها در مک‌ اواس با نسخه‌ی iOS به‌روز شده است و دارای رابط کاربری غنی‌ای است. همچنین ویجت‌های موجود در iOS14 در مک اواس نیز موجود است. برنامه‌ی پیام‌ها در مک نیز با یک انتخاب کننده‌ی عکس داخلی و میموجی بازسازی شده است. برنامه‌‌ی بعدی که دست خوش تغییر شده است، اپلیکیشن Maps است که علاوه بر ظاهر مدرن شده، به واسطه‌ی Mac Catalyst از همان کدهای موجود در iOS استفاده می‌کند. مک کاتالیست نیز ویژگی‌های جدیدی به خود دیده است که مقیاس بندی صفحه و کنترل‌های جدید، از آن جمله هستند. این قابلیت به برنامه‌های مک کاتالیست کمک می‌کند تا بهتر با سایر پلتفرم‌ها سازگار شوند.

image

مرورگر سافاری یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های مک اواس را به خود دیده است. قابلیت‌های جدید شامل iCloud Keychain، گزینه‌های جدیدی که به مرورگر اضافه می‌شوند، و بهبود حریم خصوصی است. اکنون کاربران می‌توانند پس زمینه‌ای جدید برای صفحه شروع به مرورگر بیفزایند. ترجمه‌ی یکپارچه و مدیریت جدید زبانه‌ها نیز در سافاری وجود دارند. مشابه iOS14، می‌توانید از خدمات ترجمه‌ی جدید اپل بهره مند شوید. اگر در حال مرور یک صفحه‌ی وب هستید که به زبان خارجی است، می‌توانید با یک ضربه و در لحظه ترجمه‌ی آن را مشاهده کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)