خانهاخبار
اپل رسما از iOS 14 و قابلیت‌های جدید آن رونمایی کرد

اپل رسما از iOS 14 و قابلیت‌های جدید آن رونمایی کرد

کوپرتینویی‌ها امشب در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از نسخه جدید سیستم عامل آیفون موسوم به iOS 14 رونمایی کرد. در ادامه مطلب نگاهی به بخشی از ویژگی‌های جدید این نسخه می‌اندازیم.
۱۳۹۹/۴/۲

اپل امشب در WWDC 2020 رسما از iOS 14 رونمایی کرد. این به‌روزرسانی قابلیت‌های متنوعی را برای تلفن‌های هوشمند اپل به ارمغان می‌آورد که مهم‌ترین و برجسته‌ترین آن امکان استفاده از ویجت‌ها به شکلی متفاوت است. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

در iOS 14 حالت نمایشی جدید به نام App Library اضافه شده که به منظور سازمان‌دهی تمام اپلیکیشن‌های شما کاربرد دارد. در این حالت تمام اپ‌ها به‌صورت خودکار دسته‌بندی می‌شوند و لازم نیست همه آن‌ها را روی حالت عادی نمایش صفحه خانگی خود داشته باشید. علاوه بر این، نمایی به‌شکل فهرست‌وار افزوده شده و در کنار آن قابلیت‌های مرتب‌سازی بر اساس الگوی مصرف و غیره را خواهیم دید.

image
image

ویجت‌های جدید iOS حالا بیشتر از هر زمان دیگر مملو از اطلاعات هستند و در اندازه‌های مختلف روی صفحه می‌آیند. ویجت‌ها را می‌توانید از طریق بخش Today View ببینید، اما این امکان وجود دارد که آن‌ها را از این بخش خارج کرده و به صفحه خانگی دستگاه ببرید. با این کار اپ‌ها به‌طور خودکار جابجا می‌شوند تا فضا برای ویجت‌ها باز شود. برای دسترسی به این ویجت‌ها می‌توانید از بخشی به نام Widget Gallery استفاده کنید که گزینه‌های متعددی برای انتخاب ابعاد و اندازه‌ها دارد.

image

iOS 14 همچنین امکان پشتیبانی از نمایش تصویر در تصویر را فراهم می‌کند و این قابلیت تجربه‌ای شبیه آیپد را رقم می‌زند. سیری به رابط کاربری تازه‌ای مجهز شده که دیگر تمام صفحه را اشغال نمی‌کند.

اپلیکیشن جدید Translate در iOS 14 به‌طور اختصاصی برای گفتگوها طراحی شده و به‌شکل کاملا آفلاین کار می‌کند. کافی است روی آیکن میکروفن تپ کنید تا این اپلیکیشن متون مختلف را به زبان موردنظر شما ترجمه کند. این اپلیکیشن در زمان عرضه از ۱۱ زبان پشتیبانی خواهد کرد.

image
image

از تغییرات بعدی iOS 14 می‌توانیم به ویژگی‌های جدید اپلیکیشن Messages اشاره کنیم. این برنامه حالا از قابلیت‌های جدید میموجی (مثل میموجیِ جدیدی با ماسک صورت) و پیام‌های سنجاق‌شده پشتیبانی می‌کند. اپل همچنین ویژگی‌های جدیدی به iMessage گروهی اضافه کرده تا برای مثال بتوانید افراد را منشن کنید یا به آن‌ها پاسخ درون-خطی (in-line) بدهید.

image
image

نقشه اپل نیز در iOS 14 تغییراتی داشته است. ویژگی‌های جدید اپلیکیشن اپل مپس به کاربران کمک می‌کند تا میزان انتشار کربن را به اتمسفر زمین کاهش دهند. این کار از طریق کمک به یافتن مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری، نمایش میزان ارتفاع جاده‌ها، شلوغی یا خلوتی خیابان و غیره انجام می‌شود. علاوه بر این، پشتیبانی از مسیریابیِ متناسب با خودروهای برقی به منظور یافتن ایستگاه‌های شارژ به این نسخه اضافه شده و در زمان عرضه از اتومبیل‌های BMW و فورد پشتیبانی می‌کند.

image

ویژگی مهم بعدی که اپل از آن صحبت کرد CarPlay بود. این قابلیت در iOS 14 به والپیپرهای جدید، دسته‌بندی‌های جدید برای اپلیکیشن‌ها و نمایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، پارکینگ‌ها و رستوران‌ها مجهز می‌شود. کوپرتینویی‌ها همچنین قابلیت CarKey را برای آیفون تایید کردند و گفتند که این امکان در سال ۲۰۲۱ در ابتدا با پشتیبانی از BMW سری ۵ در دسترس قرار می‌گیرد. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد سوئیچ خودروی خود را از طریق iMessage با بقیه به اشتراک بگذارد.

iOS 14 ویژگی جذاب دیگری به نام App Clip دارد که اجازه می‌دهد به‌راحتی و بدون نیاز به دانلود کامل اپلیکیشن‌ها بتوانید در دستگاه خود به اپ‌ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا با یک تپ اپلیکیشن موردنظر خود را باز کرده و با کمک قابلیت Sign in with Apple به‌آسانی در آن حساب کاربری بسازید. شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را با کمک App Clips از طریق برچسب‌های NFC، سافاری، اپل مپس، کدهای QR و غیره اجرا کنید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

شاهین

۱۳۹۹/۴/۳
این مشکل هم رفع شده و دیگر تمام صفحه نیست
نمیدونم چرا اینجا چیزی نگفته

امیر علی

۱۳۹۹/۴/۳
مشکل اصلی همچنان پابرجا موندش که......
تماس های دریافتی به صورت تمام صفحه و بدون قابلیت هایی جهت تنظیم باعث میشن وقتی داری کاری انجام میدی و گوشیت زنگ میخوره همیشه عذاب بکشی