خانهاخبار
جزئیات جدیدی درباره نمایشگرهای سری آیفون 12 فاش شد

جزئیات جدیدی درباره نمایشگرهای سری آیفون 12 فاش شد

گزارش جدید وب‌سایت ITHome، اطلاعات تازه‌ای را درباره مشخصات فنی صفحات نمایش سری آیفون 12 اپل با ما به اشتراک گذاشته است.
۱۳۹۹/۴/۲

اپل سری آیفون ۱۲ را مطابق معمول پاییز امسال معرفی می‌کند. طبق شایعات امسال باید منتظر چهار مدل تحت عنوان آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس باشیم. البته در شایعه‌ای تازه به احتمال عرضه آیفون دیگری با پشتیبانی از 4G هم اشاره شده است.

ولی گزارش امروز به ارائه جزئیات مربوط به نمایشگر دستگاه‌های پیش روی اپل اختصاص دارد. این گزارش که توسط وب‌سایت ITHome منتشر شده، می‌گوید چهار مدل آیفون در سه اندازه مختلف از راه می‌رسد. آیفون ۱۲ استاندارد نمایشگری ۵.۴ اینچی خواهد داشت که دارای رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۴۷۵ پیکسل بر هر اینچ است. مدل مکس از پنلی ۶.۱ اینچی استفاده خواهد کرد که رزولوشن و تراکم آن به ترتیب ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل و ۴۶۰ پیکسل بر هر اینچ خواهد بود.

آیفون ۱۲ پرو با نمایشگری ۶.۱ اینچی از راه می‌رسد که رزولوشن آن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل است و در هر اینچ ۴۶۰ پیکسل دارد. در نهایت مدل ۱۲ پرو مکس نیز پنلی ۶.۷ اینچی خواهد داشت که از رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسلی استفاده می‌کند و تراکم آن ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ در نظر گرفته شده است.

به جز آیفون ۱۲ مکس، تمامی پنل‌های نمایش سری آیفون ۱۲ توسط سامسونگ دیسپلی ساخته می‌شود. کار تولید نمایشگر آیفون ۱۲ مکس به ال‌جی دیسپلی یا BOE محول خواهد شد. اما از آن‌جایی که اولین سری از محصولات BOE موفق به کسب استانداردهای اپل نشده، احتمال عرضه این قطعات توسط ال‌جی بیشتر است.

هر چهار مدل آیفون از چیپست A14 بایونیک استفاده خواهد کرد که با فرآیند ۵ نانومتری ساخته می‌شود. این تراشه بالاخره از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی می‌کند. در بخش دوربین پیش‌بینی می‌شود که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس دوربین دوگانه و مدل‌های پرو دوربین سه‌گانه داشته باشند. گزارش‌ها حاکی از آن است که طراحی ماژول دوربین عقب این خانواده نسبت به سال قبل تغییری نداشته باشد.

گفته می‌شود که آیفون ۱۲ با قیمت پایه ۶۴۹ دلار وارد بازار خواهد شد تا حتی از آیفون ۱۱ پارسال هم ارزان‌تر باشد. با این حال، همان طور که گفتیم گزارش‌های جدید از سورپرایز احتمالی اپل مبنی بر عرضه گوشی ارزان‌تری خبر داده‌اند، بنابراین باید صبر کنیم تا ببینیم در هفته‌های پیش رو چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)