خانهاخبار
آیا ایالات ‌متحده بزرگ‌ترین حمله‌ی سایبری در طول تاریخ را تجربه کرده است؟

آیا ایالات ‌متحده بزرگ‌ترین حمله‌ی سایبری در طول تاریخ را تجربه کرده است؟

در این نوشتار نگاهی دقیق‌تر داریم بر آنچه در حمله سایبری آمریکا اتفاق افتاد.
۱۳۹۹/۳/۳۱

image

 

سه‌شنبه (15 ماه ژوئن) صدها هزار از شهروند آمریکایی دسترسی به خدمات موبایلی را از دست دادند. آن‌ها قادر به برقراری تماس و یا ارسال پیام نبودند و با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی از این اتفاق انتقاد کردند.

ابتدا در توییتر این جریان به راه افتاد و سپس گزارش‌هایی به دست رسید بزرگ‌ترین حمله سایبری در طول تاریخ روی‌داده است. موجی از ترس بین دارندگان اسمارت‌فون شکل گرفت چراکه شایعه شده بود دولت چین در این حمله سایبری دست داشته است.

یک کاربر بی‌نام توییتر که 6.5 میلیون follower دارد به آتش این ترس افزود؛ چگونه ؟ با انتشار  نقشه‌ای از دنیا که اتفاق شومی را به نمایش گذاشته بود.

اما آیا واقعاً با یک حمله سایبری روبرو بودیم؟

ریشه مشکل به T-Mobile بازمی‌گردد که سه‌شنبه عصر شبکه سلولی‌اش دچار مشکل شد. و این دلیل عدم دسترسی بسیاری از کاربران به شبکه ارتباطی کشور بود.

مایک سیورت، مدیرعامل اجرایی T-Mobile، یک بیانیه صادر کرد که T-Mobile با مشکل  تماس‌های صوتی و پیام‌رسانی در سرتاسر آمریکا مواجه است. این مشکل مربوط به ترافیک IP است که در طول روز یک ظرفیت بسیار حجیمی را بر هسته شبکه وارد کرده است. این مشکل در اولین ساعات چهارشنبه (16 ژوئن) برطرف شد و خدمات تلفنی در آمریکا به حالت عادی بازگشته است.

این اتفاق نشان داد که شایعات خیانت و آسیب به کشور چقدر زود به‌صورت آنلاین منتشر می‌شوند. در این عصر اخبار جعلی، بسیار مهم است تا هوشیار باشیم و از منابع معتبر خبری آخرین پیگیر آخرین جریانات خبری کشور باشیم.

جک مور ، متخصص امنیت سایبری در ESET، می‌گوید: "شایعات در فضای اینترنت همچون شعله‌های آتش زبانه می‌کشند و مانند ماجرای اخیر آمریکا هر شایعه‌ای به داستان ترسناکی تبدیل می‌شود. بررسی موضوع قبل از انتشار اخبار امری‌ست حیاتی. بسیاری از مردم تنها تیتر اخبار را قبل از انتشار می‌خوانند که این امر آتش شایعات را شعله‌ورتر می‌کند."

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)