خانهاخبار
مدیرعامل اینستاگرام از تغییرات این شبکه در قبال سیاه‌پوستان می‌گوید

مدیرعامل اینستاگرام از تغییرات این شبکه در قبال سیاه‌پوستان می‌گوید

مدیرعامل شبکه اجتماعی اینستاگرام در بیانیه جدیدی اعلام کرد که این شبکه تغییراتی خواهد داشت تا به محیط بهتری برای فعالیت سیاه‌پوستان و رفع آزار و اذیت‌ها تبدیل شود.
۱۳۹۹/۳/۲۸

آدام موسری، مدیرعامل شرکت اینستاگرام، روز دوشنبه اعلام کرد که این پلتفرم گام‌های مهمی برای حمایت بهتر از جامعه سیاه‌پوستان برخواهد داشت و چگونگی پیشنهاد محتوا را مجددا ارزیابی خواهد کرد و با آزارهای آنلاین برخورد به عمل می‌آورد. موسری دقیقا نگفت که برنامه این شرکت چیست، ولی به برخی حوزه‌ها که کاربران سیاه‌پوست نسبت به آن‌ها انتقاداتی داشته‌اند اشاره کرد.

موسری در بیانیه‌ای اظهار داشت:

ما پلتفرمی هستیم که از تقویت صدای سیاه‌پوستان حمایت می‌کنیم، اما در عین حال کاربران سیاه‌پوست گاهی اوقات مورد آزار قرار می‌گیرند، از «شدوبن (Shadowban)» شدن می‌ترسند و با بسیاری از برخوردهای کنترلی مخالف‌اند.

موسری گفت اینستاگرام نگرانی‌هایی را که درباره سرکوب صدای سیاه‌پوستان وجود دارد می‌شنود و در صورتی که بی‌عدالتی رخ بدهد آن را بررسی می‌کند: «در زمانی هستیم که مردم در سراسر دنیا به‌درستی خواستار عمل به وعده‌ها هستند و ما نیز چنین دینی نسبت به جامعه‌مان داریم.»

او گفت اینستاگرام بر روی چهار حوزه تمرکز خواهد کرد: اذیت و آزار، تایید، توزیع و جهت‌گیری‌های الگوریتمی. موسری عقیده دارد که برای حل مشکل اذیت و آزار باید به بررسی مشکلات ایمنی کاربران سیاه‌پوستی پرداخت که گاه و بیگاه با چنین اتفاقاتی در اینستاگرام روبرو می‌شوند. او گفت باید ببینیم که چطور می‌توانیم از کاربران در برابر چنین اتفاقاتی محافظت کنیم. اینستاگرام همچنین می‌خواهد ببیند که آیا معیارهای تایید حساب کاربری این شرکت عادلانه است یا نه، چون عده‌ای می‌گویند اینستاگرام از برخی گروه‌ها طرفداری می‌کند.

به‌علاوه، این شبکه اجتماعی متعلق به فیسبوک چگونگی فیلتر محتوا را ارزیابی خواهد کرد تا از وجود جهت‌گیری‌ها مطلع شود و همچنین عملکرد شفاف‌تری در زمینه نحوه توزیع پست‌های کاربران خواهد داشت. موسری اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد بررسی دقیق‌تری نسبت به تاثیر جهت‌گیری‌های الگوریتمی بر تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.

مدیرعامل اینستاگرام همچنین گفت که این شبکه به ارزیابی چگونگی خدمت‌رسانی به گروه‌های خارج از توجه خواهد پرداخت. وی افزود: «هدف ما این است که اینستاگرام محلی باشد که همه در آن احساس امنیت، حمایت و آزادی بیان داشته باشند، و امیدوارم که این تلاش‌ها ما را به این هدف نزدیک‌تر کند.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)