خانهاخبار
اپ استور اپل در سال 2019 به فروشی خیره‌کننده دست یافت

اپ استور اپل در سال 2019 به فروشی خیره‌کننده دست یافت

بر اساس گزارش جدید شرکت اپل، فروشگاه اپلیکیشن‌های این شرکت در سال میلادی گذشته فروش بسیار بالایی را به ثبت رسانده و رشد قابل توجهی داشته است.
۱۳۹۹/۳/۲۸

اپل امروز در گزارشی اعلام کرد که فروشگاه اپلیکیشن‌های آن‌ها در طول سال ۲۰۱۹ موفق به فروش ۵۱۹ میلیارد دلار شده است. این تحقیق که توسط گروهی از تحلیل‌گران مستقل تحت عنوان Analysis Group انجام شده می‌گوید از زمانی که اپ استور در سال ۲۰۰۸ با ۵۰۰ اپلیکیشن شروع به کار کرد، اپل تاکنون بیش از ۱۵۵ میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان درآمد پرداخته است. حدود یک چهارم این رقم پارسال به دست آمده است. توسعه‌دهندگان در ازای استفاده از سیستم پرداخت اپل برای اپ‌های پولی، محتواهای دیجیتالی یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای به این شرکت سهم می‌دهند.

این اقتصاددانان که مشغول بررسی میزان درآمد جاری از طریق اکوسیستم اپلیکیشن‌های iOS بوده‌اند مقدار پول جذب‌شده توسط اپل را دست پایین در نظر گرفته‌اند. چون برخی از توسعه‌دهندگان درآمدزایی اپلیکیشن‌های خود را با روش‌هایی خارج از اپ استور انجام می‌دهند. برای مثال، خدمات و کالاهای دیجیتال را می‌توان خارج از اپ استور فروخت تا درون دستگاه‌های اپلی از آن‌ها استفاده شود.

برای نمونه، می‌توان اپلیکیشن نتفلیکس را از اپ استور دانلود کرد و اشتراک آن را از طریق وب‌سایت این شرکت خریداری نمود. یا نمونه‌ای که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده شامل نصب اپلیکیشن‌های تحویل مثل Instacart یا Shipt و پرداخت هزینه محصولات از طریق وب‌سایت این شرکت‌هاست.

image

از رقم ۵۱۹ میلیارد دلاری درآمدهای اپ استور در سال گذشته، ۸۰ درصد معادل ۴۱۳ میلیارد دلار متعلق به خدمات و کالاهای فیزیکی، ۱۱.۸ درصد معادل ۶۱ میلیارد متعلق به خدمات و کالاهای دیجیتالی و ۸.۷ درصد معادل ۴۵ میلیارد متعلق به تبلیغات درون برنامه‌ای بوده است. Analysis Group می‌گوید که بزرگ‌ترین بازار تلفن‌های هوشمند دنیا یعنی چین تشکیل‌دهنده ۴۷ درصد معادل ۲۴۶ میلیارد دلار از درآمدهای جهانی اپ استور بوده است. در رتبه بعدی ایالات متحده قرار دارد که ۲۷ درصد معادل ۱۳۸ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

image

با وجود این که گزارش حاضر بر اساس اطلاعات سال ۲۰۱۹ تهیه شده، AG می‌گوید ویروس کرونا تاثیری مثبت و شگرفی بر کسب و کار اپ استور داشته است. گفته می‌شود که در طول همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ میزان استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی و همکاری بالا رفته، میزان تقاضا برای تحویل غذا و مایحتاج خانگی بیشتر شده و گرایش مشهودی به سمت سفارش غذا و بعد تحویل از درب رستوران‌ها وجود داشته باشد. از دیگر اپلیکیشن‌های پرطرفدار می‌توانیم به بازی‌های موبایلی، سرویس‌های استریم ویدیو و شبکه‌های اجتماعی اشاره کنیم.

در این گزارش آمده است:

با فاصله‌گذاری اجتماعی گسترده در سراسر دنیا، کاربران بیشتری برای کسب اطلاعات، برقراری ارتباط و سرگرم‌شدن به سمت استفاده از موبایل و خدمات پرداخت آنلاین روی آورده‌اند. خیلی شرکت‌ها و کارمندان مجبور به کار از داخل خانه شدند، در حالی که دانشگاه‌ها، مدارس و محصلان آموزش خود را از راه دور ادامه می‌دهند. در طول این زمان، میزان دانلود اپلیکیشن‌ها، پرداخت‌ها و خرید آنلاین در مجموع افزایشی چشمگیر داشته است.

البته تمام اپلیکیشن‌ها در طول همه‌گیری ویروس کرونا رونق نداشته‌اند. اپلیکیشن کسب و کارهایی که بسته شده یا با محدودیت‌های قانونی مواجه بوده‌اند (مثل هتل‌ها، هواپیمایی‌ها و رستوران‌ها) یا سرویس‌هایی که مستلزم ارتباط رودررو بوده‌اند (مثل تاکسی‌های اینترنتی) به شدت زیان دیده‌اند. با توجه به ضربه شدیدی که به اقتصاد جهانی وارد آمده، تبلیغات دیجیتال نیز افت محسوسی داشته چون شرکت‌ها دیگر به تبلیغ عمومی کسب و کار خود احساس نیاز پیدا نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک، در خصوص اپ استور می‌گوید:

اپ استور محلی است که نوآوران و رویاپردازان می‌توانند در آن به ایده‌های خود حیات ببخشند، و کاربران هم می‌توانند ابزارهای ایمن و مورداعتمادی را پیدا کنند که زندگی را برایشان بهتر می‌کنند. اپ استور در دورانی پرچالش و ناپایدار فرصت‌های پردوامی برای کارآفرینی، سلامت، تندرستی، آموزش و اشتغال‌زایی ایجاد کرده و به مردم کمک می‌کند تا سریع‌تر خود را با این دنیای در حال تغییر وفق دهند. ما تعهد داریم که برای پشتیبانی و پرورش جامعه جهانی اپ استور – که از فروشگاه‌هایی با یک توسعه‌دهنده تا شرکت‌های بزرگی با هزاران کارمند را در بر می‌گیرد – تلاش بیشتری انجام دهیم، زیرا این کار به افزایش نوآوری، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منجر خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)