خانهاخبار
گلکسی M41 برای اولین بار از پنل OLED شرکت TCL استفاده خواهد کرد

گلکسی M41 برای اولین بار از پنل OLED شرکت TCL استفاده خواهد کرد

طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد که سامسونگ برای اولین بار می‌خواهد از پنل OLED شرکتی به جز سامسونگ دیسپلی در محصولات خود استفاده کند.
۱۳۹۹/۳/۲۷

تلفن‌های جدید سری گلکسی M از جمله گلکسی M41 و گلکسی M51 که اخیرا شاهد انتشار بنچمارک و پیش‌تر رندرهای آن‌ها بودیم همچنان در دست توسعه قرار دارند. به گزارش خبرگزاری The Elec، گلکسی M41 اولین موبایل سامسونگ خواهد بود که پنل OLED خود را از شرکتی به جز سامسونگ دیسپلی تامین می‌کند.

سامسونگ دیسپلی بزرگ‌ترین تامین‌کننده پنل‌های OLED برای تلفن‌های هوشمند است. این شرکت پارسال ۸۰ درصد از سهم بازار پنل‌های OLED کوچک و متوسط را در اختیار داشت. اما انحصار سامسونگ دیسپلی احتمالا به‌زودی و با ارتقای کیفیت تولیدکنندگان چینی از بین خواهد رفت. حتی خود سامسونگ الکترونیکس سعی داشت محصولات BOE را در گلکسی S30 به کار بگیرد، ولی ظاهرا کیفیت پنل‌های این شرکت هنوز مطلوب سامسونگ نیست.

اکنون مطابق گزارشی تازه، به نظر می‌رسد که گلکسی M41 از پنل‌های OLED شرکت چینی CSOT، از زیرمجموعه‌های کمپانی TCL، استفاده خواهد کرد. نمایشگر این دستگاه پنلی ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن +FHD (معدل ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ خواهد بود. این پنل پیش‌تر در محصولاتی مثل سری شیائومی می ۱۰ و موتورولا اج نیز دیده شده بود.

این گزارش می‌گوید سامسونگ الکترونیکس همچنین مشغول آزمایش پنل‌های OLED شرکت BOE برای گلکسی M41 است. اگر CSOT بتواند پنل‌های موردنیاز سامسونگ را تامین کند، در آینده باید منتظر تامین پنل‌های بیشتری از سری گلکسی M و گلکسی A توسط این دو شرکت چینی باشیم. CSOT و BOE در گذشته نیز به تامین پنل‌های LCD برای گوشی‌های اقتصادی سامسونگ پرداخته بودند.

سامسونگ الکترونیکس با تهیه پنل‌های OLED ارزان‌تر از تامین‌کنندگان چینی می‌تواند قیمت گوشی‌های اقتصادی خود را در بازارهایی مثل هند کاهش دهد. از سوی دیگر، شرکت‌هایی مثل BOE و CSOT هم در آینده قادر به جذب مشتریان بیشتری خواهند بود و می‌توانند سهم بازار خود را بیشتر کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۳/۲۷
سامسونگ در نهایت هدفش اینه که مثل اسنپدراگون که فقط برای بازار آمریکا ازش می‌‌فرسته و بقیه کشورها بویژه خاورمیانه را با اگزینوس گول میزنه! حالا قصد داره که نمایشگرهای BOE هم بده به ما!
بعبارتی گوشی‌ای که میرسه به دستِ منِ ایرانی، تراشه‌ی اگزینوس داره بعلاوه نمایشگر کم‌هویتِ BOE.
دردا و دریغا...