خانهاخبار
میانگین قیمت گوشی‌های سامسونگ به بالاترین حد در 6 سال اخیر رسید

میانگین قیمت گوشی‌های سامسونگ به بالاترین حد در 6 سال اخیر رسید

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، میانگین قیمت فروش تلفن‌های هوشمند سامسونگ در حال حاضر به بالاترین رقم خود در شش سال اخیر رسیده است.
۱۳۹۹/۳/۲۶

با توجه به افزایش توانایی‌های تلفن‌های هوشمند و اضافه شدن سخت‌افزارهای مختلف به آن‌ها، طبیعی است که قیمت این محصولات به سرعت افزایش پیدا کند. سری گلکسی اس ۲۰ و گلکسی زد فلیپ از جمله این دستگاه‌ها هستند که بدون شک میانگین قیمت فروش تلفن‌های هوشمند را بالا می‌برند. در واقع، به‌تازگی گزارشی منتشر شده که می‌گوید میانگین قیمت گوشی‌های سامسونگ در شش سال اخیر به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس اطلاعات شرکت Strategy Analytics میانگین قیمت تلفن‌های هوشمند سامسونگ در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس ۲۹۲ دلار بوده است. این رقم افزایشی ۸.۵ درصدی را نسبت به میانگین سال گذشته و افزایشی ۲۰.۷ درصدی را نسبت به میانگین سه ماه پیش از آن نشان می‌دهد. آخرین باری که میانگین قیمت به ۲۹۷ دلار رسید به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد، در حالی که این میانگین پارسال ۲۴۷ دلار بود.

گلکسی فولد در سال ۲۰۱۹ با قیمتی کمتری از ۲۰۰۰ دلار معرفی شد اما امسال حتی قیمت مدل‌های عادی پرچمداران این شرکت نیز افزایش یافت. کافی است نگاهی به سری گلکسی اس ۲۰ بیندازید. مدل پایه این سری با قیمت پایه ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود و همراه آن گلکسی زد فلیپی را داریم که با قیمت ۱۳۸۰ دلار معرفی شد.

به‌علاوه، گلکسی زد فلیپ تنها موبایل تاشویی نیست که سامسونگ امسال معرفی خواهد کرد. این شرکت در حال حاضر مشغول کار روی گلکسی فولد ۲ است که نمایشگر بزرگ‌تر، نرخ نوسازی بالاتر، دوربین بهتر و دوام بیشتری خواهد داشت. همچنین شایعاتی درباره دستگاهی به نام گلکسی فولد لایت شنیده می‌شود که ممکن است در دنباله سال از راه برسد. با این حال، با در نظر گرفتن ارزان‌ترین گوشی تاشوی سامسونگ، این دستگاه همچنان بسیار گران خواهد بود و میانگین قیمت محصولات این شرکت را افزایش می‌دهد.

افزون بر این، باید اضافه کنیم که چون سامسونگ از اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند و این تراشه مودم 5G داخلی ندارد، میزان هزینه‌های این شرکت افزایش یافته است. در حال حاضر شایعاتی پیرامون احتمال ادغام مودم اسنپدراگون X60 5G درون چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ شنیده می‌شود ولی چیزی هنوز قطعی نشده و نمی‌توانیم مطمئن باشیم که کاربران اثر کاهش هزینه‌های آن را در نسل بعدی ببینند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ali

۱۳۹۹/۳/۲۶
:/