خانهاخبار
آیمک با طراحی جدید در کنفرانس توسعه دهندگان از راهه می‌رسد

آیمک با طراحی جدید در کنفرانس توسعه دهندگان از راهه می‌رسد

به نظر می‌رسد بعد از گذشت یک دهه، اپل تصمیم به باز طراحی آیمک گرفته و قرار است از ظاهر جدید آن در کنفرانس توسعه دهندگان پرده برداری کند
۱۳۹۹/۳/۲۶

ممکن است اپل بعد از گذشت هشت سال، تصمیم به باز طراحی iMac گرفته باشد. به گفته افشاگر معروف Sonny Dickson، آیمک‌های جدید قرار است اواخر این ماه و در کنفرانس WWDC معرفی شود. آیمک‌های جدید از حاشیه‌های کمتری برخوردارند و از نظر ظاهری شبیه Apple Pro Display XDR است. همچنین گفته شده که دیگر از هاردهای مکانیکی خبری نیست و SSD‌ها جایگزین آنها خواهند شد. تراشه‌ی Apple T2 نیز قرار است راه خود را برای اولین بار به آیمک‌ها باز کنند.

 iMac مدت زیادی است که از طراحی فعلی استفاده می‌کند و آخرین باری که اپل طراحی آن‌ها را تغییر داد به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد که ضخامت شاسی ان را به ۵ میلی‌متر رساند. البته این تغییر فقط از کناره‌ها قابل مشاهده است و پنل جلویی آیمک برای یک دهه است که بدون تغییر باقی مانده است. از زمانی که اهالی کوپرتینو زبان طراحی محصولاتی مانند آیفون X و آیپد پرو ۲۰۱۸ را در پیش گرفته‌اند، حاشیه‌های مشکی آیمک و بدنه‌ی فلزی آن دست نخورده باقی مانده‌اند. اما اکنون به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که این کامپیوترهای رومیزی نیز از زبان طراحی محصولات مدرن اپل استفاده کند. همین طور دیکسون عنوان کرده کامپیوترهای رومیزی اپل به لحاظ داخلی نیز دست خوش تغییر شده و شاهد استفاده از گرافیک Navi GPUs از شرکت AMD هستیم و هاردهای SSD نیز جایگزین فضای ذخیره سازی مکانیکی و فیوژن خواهد شد. در ادامه این تغییرات اهالی کوپرتینو تراشه‌ی T2 را برای اولین بار به آیمک خواهند آورد. اگرچه بیشتر آیمک‌های فروخته شده از فضای ذخیره سازی SSD بهره می‌بردند اما از مزایای تراشه‌ی T2؛ که سرعت خواندن و نوشتن را بسیار سریع‌تر می‌کند، محروم بوده‌اند. همین طور گفتنی است که این تراشه مزایای امنیتی فراوانی را با خود به آیمک‌ها خواهند آورد.

image

همانطور که پیش از این نیز گزارش‌ شده بود، کوپرتینویی‌ها در صدد اماده‌سازی و معرفی سری مک با پردازنده های ARM هستند، با این حال اولین سری‌های مک با پردازنده‌های غیر اینتل تا سال ۲۰۲۱ از راه نخواهند رسید و به نظر می‌رسد اولین آن‌ها مک بوک ایر باشد. با فرض صحت این گزارش، آیمک‌ها به این زودی و قبل از بقیه‌ی خانواده‌ی مک به پردازنده های آرم مجهز نخواهند شد.

در کنفرانس توسعه دهندگان؛ که روز بزرگی برای طرفداران اپل محسوب می‌شود، انتظار می‌رود سیستم عامل‌های جدید از جمله iOS14، watchOS 7، macOS 10.16 و tvOS 14 معرفی شوند. کاربران در سیستم عامل موبایلی اپل قادر خواهند بود تا برنامه های دیگری را جایگزین برنامه‌ی پیش فرض Apple Mail کنند و همچنین ممکن است صفحه‌ی اصلی iOS از نمایش لیست جدید بهره‌مند شود. به احتمال فراوان شاهد رونمایی رسمی مقالات صوتی اپل نیوز پلاس باشیم و در کنار آن از بسته‌ی تخفیفی خدمات  اپل موزیک/ اپل تی وی پلاس/ اپل نیوز پلاس و اپل آرکید خواهیم بود.

علاوه بر معرفی سخت افزار‌های جدید، احتمالا شاهد نقشه‌ی راه اپل برای گذر از پردازنده‌های اینتل و استفاده از آرم نیز خواهیم بود. در پایان گفتنی است به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ این رویداد به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. گرچه هنوز تاریخ دقیق آن از سوی اپل اعلام نشده اما به احتمال بسیار این کنفرانس در تاریخ ۲ تیرماه برگزار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)