تست همراه اول

سرویس خبر
26 خرداد 1399 ساعت 14:02
0 نظر

 

برترین خودرو های کلاسیک آینده (قسمت اول)

در این مطلب قصد داریم به خودرو هایی بپردازیم که در آینده تبدیل به خودرو های کلاسیک و البته با ارزش خواهند شد.

به قول معروف هر آمدنی رفتنی دارد. این مثال برای هر چیزی در این جهان بزرگ صادق است. بارز ترین نمونه اش ما انسان ها هستیم که روزی متولد می شویم و روز دیگر از دنیا می رویم. این حقیقت درباره خودرو ها نیز صادق است. روزی دلبری می کنند و میلیون ها نفر را شیفته خود می کنند و روز دیگر خیلی راحت می روند و انگار نه انگار که وجود خارجی داشتند. البته همانطور که تندیس انسان های مهم و تاثیر گذار را می سازند و در میدان ها و یا میادین عمومی نصب می کنند بعضی از خودروها هم به خاطر اینکه همیشه در یادها بمانند معمولا در گالری ها یا مجموعه ها نگه داری می شوند البته بعضی از آن ها که خیلی خاص هستند نیز به موزه ها می روند. البته قرار نیست در این لیست درباره افسانه ها صحبت کنیم بلکه می خواهیم ببینیم چه خودروهایی در آینده می توانند تبدیل به خودرو های کلاسیک  و ماندگار شوند. پس اگر دوست دارید با  این خودروها بیش تر آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.


 

Toyota Supra


 

یکی از آن خودروهایی که در آینده به احتمال زیاد جزو خودرو های کلاسیک خواهد بود همین خودرو سوپرا است. این خودرو دوست داشتنی یکی از شاهکار های تویوتا است. اجازه دهید ابتدا از طراحی خارجی این خودرو صحبت کنیم. همان طور که می دانید سوپرا از یک فرم بسیار کوچک و مینیمالی استفاده می کند. در بین سال های 1970 تا 1980 تقریبا این طراحی برای ساخت خودرو های اسپرت سریع یک نیاز اساسی محسوب می شد. شاسی اصلی خودرو هم چنان بدون تغییر جدی باقی مانده اما در بخش جلو و عقب تضاد های جالبی شکل می گیرد. در بخش عقب با طراحی بسیار خوبی طرف هستیم که بیشتر ما را به یاد اسپرت ها ایتالیایی می اندازد.



 

عقب خودرو  عرض کمی دارد و چراغ ها طراحی بسیار شبیهی به خودرو لکسوس LC500 دارد. اما متاسفانه در قسمت سقف صندوق انحنای نا متعارفی را می بینیم که به هیچ وجه نمی توانیم دلیل وجود آن را پیدا کنیم. در قسمت جلویی با کاپوت تقریبا کشیده ای طرف هستیم. اما این کشیدگی آن قدر زیاد نیست که توی ذوق خریدارش بزند. البته با این که اکثر افراد از طراحی چراغ های جلویی خودرو دل خوشی ندارند اما با این حال هنوز هم این خودرو یک خودرو دوست داشتنی محسوب می شود که می تواند اغوا کننده باشد. البته که با به کار گیری رینگ های 18 اینچی آلیاژی طراحی خارجی زیبایی خاص تری پیدا کرده است. در کنار خودرو یک طراحی بسیار خوب را می بینیم . خطوط  روی بدنه به زیبایی هر چه تمام ایجاد شده اند . انحنا های موجود نیز به هیچ وجه از زیبایی این قسمت کم نمی کند. اما یکی از قسمت های این خودرو که به ماندگاری آن در خاطره ها کمک فراوانی می کند بخش پیشرانه این خودرو است. تویوتا برای این خودرو از دو نمونه موتور استفاده می کند که هر دو راندمان بالا و مناسبی دارند. یکی از موتور های این خودرو یک نمونه 4 سیلندر 2 لیتری است که می تواند به کمک سیستم توربوی خود 255 اسب بخار توان تولید نماید و موتور دیگری یک موتور 6 سیلندر3 لیتری توربو است که می تواند 400 اسب بخار توان تولید نماید. البته این موتور های معرکه ساخت خود تویوتا نیستند بلکه شرکت BMW آن ها را ساخته است.


 

این پیشرانه ها جزو معرکه ترین پیشرانه ها در جهان محسوب می شوند که علاوه بر مصرف پایین و تولید کمتر آلایندگی می توانند قدرت بالایی را در اختیار خودرو قرار دهند. اگر می خواهید بدانید که این خودرو خودرو سریعی هست یا نه باید با قاطعیت به شما بگویم که بله. سوپرای مجهز به موتور 6 سیلندر می تواند 0 تا 100 را در تنها 3.9 ثانیه طی نماید که یک زمان معرکه برای این خودرو محسوب می شود. اما عملکرد سوپرای مجهز به موتور 4 سیلندر نیز بسیار خوب و حتی فراتر از حد تصور نیز هست چرا که می تواند 0 تا 100 را در تنها 5 ثانیه طی نماید که انصافا برای یک موتور 4 سیلندر عملکرد بسیار مناسبی محسوب می شود. البته با توجه به چنین موتور های قدرتمندی نیاز به گیربکس های حرفه ای در این خودرو احساس می شود از این رو تویوتا برای تمام نمونه ها گیربکس های 8 سرعته اوتومات را در نظر گرفته است. سیستم انتقال قدرت در این خودرو نیز به صورت RWD در نظر گرفته شده است . وزن سوپرای 6 سیلندر در حدود 1440 کیلو گرم است این در حالی است که سوپرای 4 سیلندر 90 کیلوگرم از برادر خودش سبک تر است. در مورد کیفیت رانندگی این خودرو هم می توان به راحتی گفت که واقعا آنچه که از یک اسپرت دوست داشتنی انتظار دارید در اختیار شما قرار می دهد. فرمان نرم و بسیار راحت است از طرفی به دلیل سیستم RWD حس اطمینان بالاتری وجود دارد البته که هنوز هم نمی تواند مانند یک خودرو AWD در جابه جایی های سریع چابک باشد اما با این حال می توان لذت زیادی از رانندگی با این خودرو به دست آورد. در بخش طراحی داخلی به وضوح می توان از دخالت BMW در این بخش نیز آگاه شد. همه چیز در داخل این خودرو شما را به یاد خودرو های BMW می اندازد.


 

از طراحی کنسول گرفته تا فرمان همه چیز بسیار شبیه به خودرو های BMW است. البته در مورد این قسمت رضایت بسیار زیادی داریم چرا که با کابین لوکس و زیبایی طرف هستیم والبته این بار نیز مانیتور 8.8 اینچی لمسی وسط کنسول قرار گرفته که به  خوبی می تواند بخش سرگرمی را جذاب کند. در مدل 4 سیلندر 4 صندلی وجود دارد اما در مدل 6 سیلندر تنها 2 صندلی وجود دارد. شک نکنید که سوپرا یک خودرو بی نظیر و بسیار دوست داشتنی است. البته خودروی ارزانی هم محسوب نمی شود و بازه قیمیتی 40 تا 55 هزار دلاری اش به خوبی به جایگاه این خودرو در بازار اشاره می کند. شک نکنید که می توان در آینده از سوپرا به عنوان نماد افتخار تویوتا یاد کرد.

Mazda MX-5


 

فکر کنم تا به حال بسیار درباره این خودرو فوق العاده مزدا صحبت کرده ام. این خودرو بی نظیر یکی از شگفتی های دنیای خودروسازی  محسوب می شود که در اوج ظراف و سادگی ساخته شده است. البته که بازه قیمتی این خودرو به جایگاه آن در قسمت پایین رده ها اشاره دارد اما واقعیت این است که این خودرو نه تنها پایین رده نیست بلکه از بسیاری از بالارده های خوش چهره نیز یک سر و گردن بالاتر است. در قسمت طراحی خارجی  این خودرو همه چیز ساده و دلنشین است.



 

چه در قسمت جلو و چه در قسمت عقب طراحی  بسیار ساده و نه چندان گران است. چراغ های جلو با این که نسبت به گذشته خشن تر شده اند اما هنوز هم ریز و کوچک تلقی می شوند در قسمت عقب چراغ ها بسیار زشت طراحی شده اند و اصلا آن رخ چراغ های جلو را ندارد. از لحاظ  طول و ارتفاع با خودرو کاملا متعادلی طرف هستیم و به هیچ عنوان نه خودرو کوچکی است و نه خودرو بزرگی محسوب می شود. در مورد توان با قاطعیت می گوییم که به هیچ عنوان این خودرو به درد عاشقان سرعت نمی خورد. موتور این خودرو یک نمونه 2 لیتری 4 سیلندر است  که به صورت تنفس طبیعی کار می کند و در نهایت تلاش می تواند تنها می تواند 181 اسب بخار توان تولید نماید. این خودرو به هیچ عنوان سریع نیست و 0 تا 100 آن بیش از 8 ثانیه به طول می انجامد.


 

حداکثر سرعت این خودرو به 210 کیلومتر بر ساعت می رسد. البته مزدا برای این خودرو دو نوع گیربکس در نظر گرفته است.  هر دو 6 سرعته هستند منتها یکی از آن ها دستی است و دیگری اوتومات است. البته این خودرو در تمام تریم های خودش از سیستم انتقال قدرت RWD استفاده می کند. در بخش کیفیت رانندگی این خودرو توانمندی های بالایی از خود نشان نمی دهد اما این به آن معنی نیست که نتواند در مسیرهای شهری عالی نباشد. این خودرو با محوریت مسیرهای شهری ساخته شده است برای همین هم در شهر بهترین بازده را از این خودرو می بینیم. در قسمت داخلی این خودرو بسیار ساده است و طراحی  قابل قبولی دارد که البته با این  بازه قیمتی انتظار بیشتری از آن نداریم.


 

در نهایت می توانیم این خودرو را یکی از بهترین خودرو های موجود در بازه قیمتی 26 تا 32 هزار دلار محسوب می شود که به خوبی پتانسیل تبدیل شدن به یک خودرو کلاسیک را دارد.

Nissan GT-R


 

این یکی واقعا می تواند جزو باشگاه کلاسیک ها در آینده قرار بگیرد که اتفاقا فوق العاده گران قیمت هم خواهد بود. نیسان GT-R افسانه های زیادی را پشت سر خود دارد. از این خودرو همواره به عنوان قدرتمند ترین نماینده اسیا در برابر رقبای اروپایی و آمریکایی نام برده اند. در سال 1969 نیسان با تولید اولین GT-R رسما قدم  در راه ساخت این خودرو فوق العاده گذاشت و تا به امروز هم این کار را ادامه داده و خودروهای متفاوتی را از این سری راهی بازار کرده. اما نیسان GT-R اسکای لاین که پیش از GT-R فعلی ساخته شده بود تنها خودرویی از این سری بود که تبدیل به یک کلاسیک واقعی شد اما خودروی  فعلی  نیز این شانس را  دارد که بتواند تبدیل به یک خودرو کلاسیک شود. طراحی خارجی خودرو به قدری  مهیج است که هر بیننده ای را مجذوب خودش می کند. ظاهر خشن و کوبنده GT-R از همان اول می خواهد بگوید که من صرفا یک خودرو معمولی و ساده نیستم. البته طراحی این خودرو از زمان معرفی GT-R فعلی از سال 2007 تا به حال تغییر چندانی نداشته و صرفا هر سال این طراحی خشن تر و جذاب تر شده است.


 

در بخش جلوی  خودرو هیچ چیز تغییر نکرده و هنوز چراغ ها به صورت کشیده تا روی کاپوت امتداد دارند. در قسمت عقب نیز هنوز شاهد استفاده از همان چراغ های گرد و مخصوص به خود GT-R هستیم. البته هنوز که هنوزه می توانیم باله این خودرو را روی صندوق عقب این خودرو ببینیم. البته یکی از جذابیت های این خودرو نیز به رینگ های بزرگ 20 اینچی آن  باز می گردد که جذابیت این مدل را دو چندان کرده است. اما نوبتی هم که باشد نوبت ی بهترین قسمت این خودرو یعنی موتور آن است  که  بدون شک یکی از شاهکار های مهندسی در صنعت خودرو سازی محسوب می شود. اگر تا به حال به  بازار تلفن های هوشمند دقت کرده باشید بعضی از اسمارت فون ها وجود دارند  که به آن ها لقب قاتلین پرچمدار داده اند در صنعت خودرو سازی هم چنین لقبی  وجود دارد و از قضا به این خودرو لقب قاتل سوپرکارها را  داده اند. با این که موتور این خودرو بر روی کاغذ اصلا به پای نمونه های معروف و قدرتمند نمی رسد اما در عمل و به خصوص در قسمت شتاب گیری هیچ کدام از آن خودروها  به گرد پای این خودرو هم نمی رسند. قیمت این خودرو بین 113 تا 145 هزار دلار است. در این بازه قیمتی اکثر خودروها از موتور های حجیم 8 سیلندر یا 12 سیلندر استقاده می کنند اما این خودرو صرفا از یک موتور 6 سیلندر آن هم با حجم 3.8 لیتر استفاده می کند. این موتور را  دو عدد توربو نیز همراهی می کند. با تمام این تفاسیر انتظار داریم این خودرو حداکثر توان تولید 400 اسب بخار را داشته باشد. اما به واسطه  پیچیدگی این موتور و البته تکنولوژی ساخت بالای آن می تواند 565 اسب بخار توان تولید کند. اما باید مقایسه ای انجام دهیم تا متوجه شوید که این موتور تا چه حد  معرکه است. برای مثال خودرو پورشه  911 توربو که بیش از 200 هزار دلار قیمت دارد با موتور حجیم و توربو 8 سیلندر خود 640 اسب بخار توان تولید می کند و می تواند 0 تا 100 را در 2.6  ثانیه بپیماید اما این خودرو به لطف طراحی آیرودینامیک تر و البته موتور فوق العاده کارآمد  به راحتی می تواند  0 تا 100 را در همین زمان طی نماید. البته از ویژگی های  فنی این خودرو می توان به گیربکس حرفه ای 6 سرعته ان  نیز اشاره  نمود که مخصوص مسابقه  دادن طراحی شده و ضریب عملکرد بسیار بالایی از خود نشان می دهد. همان طور که از یک خودرو مناسب دریفت انتظار داریم سیستم AWD در این خودرو وجود دارد. در مورد  کیفیت رانندگی  باید گفت که این خودرو مخصوص پیست ها  طراحی شده است و عملکردش در مسیر های خارج شهر بسیار حیرت انگیز است. به لطف سیستم تعلیق  و فنر های شرکت به نام Bilstein این خودرو به نرمی حرکت می کند و در سرعت های بالا به خودرو پر تنشی تبدیل نمی شود. البته رانندگی با این خودرو در شهر نیز کار سخت و طاقت  فرسایی محسوب نمی شود و به راحتی می توانید روی ان حساب باز کید.


 

بر خلاف ظاهر بیرون این خودرو که بسیار خشن است داخل خودرو بسیار ساده است و واقعا شما را به یاد خودرو های مسابقه می اندازد. از صندلی ای حرفه ای بگیر تا فرمان 8 حالته حرفه ای. همه چیز برای این طراحی شده  که  شما را به مسابقه  یا حضور در پیست تحریک کند. کابین GT-R  در عین سادگی زیبا است و می تواند نظر اکثر افراد را به خودش جلب نماید. شکی نیست که این خودرو محشر و دوست داشتنی در اینده به راحتی می تواند تبدیل به یک کلاسیک تمام عیار شود که هر مجموعه داری برای آن سر و دست خواهد شکست.

Chevrolet Corvette C8 Stingray


 

از زمان معرفی این خودرو تا به حال زمان زیادی نگذشته است. باید اعتراف کنیم  هر  وقت که حرف این خودرو می شود همه به تحسین شورلت  می پردازند. بالاخره  بعد از این همه سال شورلت  خودرویی ساخت که می تواند نظر همه را جلب کند. این خودرو یک اسپرت تمام عیار است که  البته  قیمت فوق العاده آن شما را حیرت زده می کند. طراحی خارجی این خودرو جذاب و فوق العاده پویا است. بر خلاف  کوروت های قبلی که ان چنان در این قسمت عملکرد خوبی نداشتند و آن  ظاهرهای خسته همه چیز را خراب  می کرد استینگری در این بخش کولاک می کند. با این که قیمت این خودرو نزدیک  به 63 هزار دلار است اما ظاهرش شما را به یاد سوپرکارهای گران قیمت می اندازد.




 

شورلت برای این خودرو از ترکیب چرخ های 19 اینچی برای جلو و 20 اینچی برای عقب استفاده کرده است. با توجه به قیمت این خودرو از آن انتظار اضافاتی مانند فیبر کربن را نداریم اما در کمال تعجب در این خودرو در قسمت هایی از فیبر کربن استفاده شده است. در قسمت جلوی خودرو خطوط زیادی روی کاپوت قرار گرفته که باعث زیبا تر شدن خودرو شده است. در بدنه خودرو شاهد استفاده از هواکش های بسیار بزرگ هستیم و در قسمت پشتی طراحی مهیجی را می بینیم که تا به حال در هیچ کدام از خودرو های قبلی شورلت آن را ندیده بودیم. اما دوست دارم بیش تر درباره توان این خودرو صحبت کنم. همان طور که  می دانید خودروهایی که موتور هایشان را به قسمت عقب منتقل می کنند تماما خودرو های بسیار گران قیمتی هستند و معمولا در دسته هایپرکارها و یا سوپرکارها قرار می گیرند. اما شورلت  تصمیم  گرفته برای اولین بار این کار را روی یک خودرو 60 هزار دلاری انجام دهد. موتور این خودرو یک نمونه بسیار حجیم و قدرتمند است که تمام فضای عقب این خودرو را اشغال کرده است. طبق عادت شورلت به استقاده از موتورهای بزرگ در این خودرو از یک موترو 8 سیلندر با حجم 6.2 لیتر استفاده شده است. البته شورلت در این جا بحث محدوده  قیمتی را در نظر گرفته و متاسفانه هیچ توربو یا سوپرشارژی را  در کنار این موتور قرار نداده.


 

البته با این که این موتور از کمک کننده های گفته شده محروم است اما با این حال توان اصلی موتور به شدت بالا است. این موتور قدرتمند می تواند به راحتی هر چه تمام 490 اسب بخار توان تولید کند که با توجه به وزن و اندازه استینگری شکی نیست که این خودرو را تبدیل به خودرو سریعی می کند. در واقعیت هم این اتفاق می افتد و این خودرو بی نطیر می تواند به سرعت  بیش از 300 کیلومتر برساعت دست پیدا کند و البته که 0 تا 100 را در تنها 2.9 ثانیه بپیماید. همانند اکثر خودروهای موتور عقب سیستم انتقال قدرت در این خودرو به صورت RWD در نظر گفته شده است. شورلت برای تکمیل عملکرد این خودرو در بخش فنی آن از یک گیربکس دو کلاچه 8 سرعته اوتومات میز استفاده کرده است که عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارد. با توجه به این که موتور این خودرو در عقب آن قرار گرفته است کیفیت رانندگی با آن متفاوت تر از رانندگی با خودرو های معمولی است. این خودرو در سرعت های معمولی و به قول معروف شهری به نرمی حرکت کرده و هیچ خشکی و نا فرمانی در خودرو دیده نمی شود اما به محض اینکه سرعت خودرو بالا برود چون دیگر آن سنگینی در جلوی خودرو وجود ندارد کنترل آن  به سادگی خودرو های موتور جلو نخواهد بود اما در این بخش نیز استینگری به کمک کامپیوتر قدرتمند خود و هم چنین الگو های تعریف شده اش می تواند  دیفرانسیل های الکتریکی خود را به کار اندازد و خیال راننده را راحت  کند. البته چون موتور در قسمت عقب است و ترمز گیری در سرعت های بالا سخت تر می شود شورلت در قسمت جلوی خودرو از بهترین ترمز های جهان استفاده کرده است تا در هنگام لزوم  و یا حتی در سرعت های بالا هم مشکلی از این بابت برای خودرو ایجاد نشود. یکی از قسمت هایی که تقریبا همه به آن در نسل های گذشته کوروت ها انتقاد داشتند بحث طراحی داخلی این خودرو بود که با وجود قیمت بالایش به هیچ عنوان راضی کننده نبود. اما در استینگری این بار این قضیه فرق کرده است و استینگری به یکی از جذاب ترین کابین ها مجهز شده است و بر خلاف طراحی های قبلی به راحتی در همه جای کابین می توانید چرم ببینید که دور فرمان ، صندلی ها و حتی قسمتی از کنسول را پوشانده است.

قسمت سرگرمی این بار مهیج تر شده و بر خلاف خودرو های قبلی که از گوش دادن موسیقی در خودرو  نا امیدتان می کرد این  یکی، یکی از بهرتین تجربه ها را در اختیارتان قرار می دهد. در یک کلام همه چیز در داخل کابین این خودرو مانند خارج خودرو بی نظیر و دوست داشتنی است. البته کوروت در تمامی تریم هایش به صورت دو صندلی ساخته می شود که خب با توجه به اسپرت بودنش اتفاق عجیبی به نظر نمی آید. در نهایت باید استینگری را یک خودرو فوق تصور نامید. این همه امکانات و توانمندی در خودرویی که 60 هزار دلار قیمت دارد بسیار عجیب به نظر می رسد. به نظر می رسد بعد از سدان ها حالا نوبت اسپرت ها است که با قیمت های رقابتی و امکانات بالا کم کم بازار را در دست بگیرند. اگر این خودرو از یک کمپانی دیگر بود شک نداشتیم که قیمتی بیش از 100 هزار دلار داشت. باید به شورلت به خاطر ساخت چنین خودرو بی نظیری آفرین گفت. بدون شک این خودرو در آینده یکی از برترین کلاسیک های جهان خواهد شد.

اما به پایان قسمت اول این لیست رسیدیم. قسمت بعدی را از دست ندهید چرا که خودرو های جذاب تری در آن وجود دارد.



  26 خرداد 1399
1147 بازدید
0 نظر
3.00
  3 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری