خانهاخبار
اولین بتای اندروید 11 رسما منتشر شد؛ چطور آن را دریافت کنیم؟

اولین بتای اندروید 11 رسما منتشر شد؛ چطور آن را دریافت کنیم؟

گوگل بالاخره به‌طور رسمی نخستین نسخه از بتای اندروید 11 را منتشر کرد. در این نسخه تغییرات متنوعی اعمال شده که می‌توانیم آن‌ها را بر اساس چند دسته‌بندی تعریف کنیم.
۱۳۹۹/۳/۲۲

اولین بتای اندروید ۱۱ پس از تاخیری کوتاه بالاخره رسما منتشر شد. این نسخه حالا برای پیکسل ۲، پیکسل ۲ ایکس ال، پیکسل ۳، پیکسل ۳ ایکس ال، پیکسل ۳ ای، پیکسل ۳ ای ایکس ال، پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال در دسترس قرار دارد. برای دریافت این بتا باید در برنامه بتای اندروید ثبت‌نام کنید و حتی اگر برای اندروید ۱۰ این کار را انجام داده بودید، مجددا مجبور به انجام مراحل ثبت‌نام هستید.

اگر گوشی پیکسل دارید کافی است به این وب‌سایت بروید و روی گزینه View your eligible devices بزنید. سپس به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که تصویری از دستگاه معتبر شما نشان داده می‌شود و می‌توانید به برنامه بتای اندروید ۱۱ وارد شوید. اگر با انجام این کار موافقت کنید، گوشی پیکسل شما به‌روزرسانی OTA اندروید ۱۱ را دریافت می‌کند. حالا کافی است آن را مثل هر نرم‌افزار دیگری دانلود و نصب کنید.

البته این فرآیند یک تفاوت اساسی دارد: پس از نصب بتای اندروید ۱۱ نمی‌توانید بدون از دست دادن اطلاعات کامل موبایلتان به اندروید ۱۰ برگردید. بنابراین اگر حوصله مشکلات گاه و بیگاه و باگ‌های متنوع را ندارید، صبر کنید تا نسخه نهایی عرضه شود یا نسخه‌های بعدی بتای اندروید را بگیرید. گوگل می‌گوید بتای نخست اندروید ۱۱ ممکن است مشکلاتی در زمینه عملکرد، باتری و پایداری داشته باشد و برخی از اپلیکیشن‌ها مطابق انتظار کار نکنند. علاوه بر این، اگر پیکسل ۴ دارید و به برنامه بتای اندروید ۱۱ پیوستید، چنان‌چه گوشی خود را به اندروید ۱۰ فلش کنید، دیگر امکان پیکربندی فیس آنلاک را نخواهید داشت.

image

گوگل تغییرات اندروید ۱۱ را بر مبنای چند دسته‌بندی از جمله افراد، کنترل‌ها، حریم خصوصی و توسعه‌پذیری معرفی کرده است. این شرکت در خصوص دسته‌بندی افراد می‌گوید اندروید حالا تمرکز بیشتری روی کاربران دارد و نحوه گفتگوهای موبایلی را تغییر داده است. گوگل در حال ساخت سیستم عاملی است که می‌تواند مهم‌ترین افراد زندگی شما را شناسایی و اولویت‌بندی کند. در نتیجه قابلیت‌های جدیدی مثل Bubbles به شما اجازه می‌دهند تا در حین انجام گفتگوها چندوظیفگی داشته باشید.

کنترل‌ها به کاربر اجازه می‌دهند تا به‌سرعت تمام دستگاه‌های هوشمندشان را در یک مکان گردآوری و کنترل کنند. این کار با فشار طولانی‌مدت دکمه پاور میسر می‌شود و دسترسی به این کنترل‌ها را برای شما فراهم می‌کند. کنترل‌های رسانه‌ای اجازه می‌دهند تا دستگاهی که خروجی صدا یا تصویر را دارد عوض شود.

گوگل سعی داشته که اندروید ۱۱ را ایمن‌تر کند. یکی از تغییرات این نسخه افزوده شدن مجوزهای یک‌بار مصرف برای دسترسی به میکروفن، دوربین یا موقعیت مکانی است. حالا اگر کاربر بخواهد می‌تواند تنظیماتی را برگزیند که اپلیکیشن‌ها را هر بار وادار به درخواست مجوز کند. در اندروید ۱۱ چنان‌چه یک اپلیکیشن به مدت طولانی استفاده نشود، مجوزهای آن به‌طور خودکار باطل می‌شود. علاوه بر این، از سال آینده، توسعه‌دهندگان برای ردیابی موقعیت در پس‌زمینه دستگاه باید برای اپلیکیشن‌های خود مجوز جداگانه بگیرند.

image

اسکرین‌شات‌ها حالا در گوشه پایین سمت چپ حضور دارند و ابزاری داخلی برای ضبط ویدیو از صفحه در دسترس قرار می‌گیرد. قابلیت Do Not Disturb به کاربران اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که کدام اپلیکیشن یا مخاطب اجازه دارند از این سد عبور کنند. به‌علاوه، حالا در گوشه پایین سمت چپ منوی فعالیت‌های اخیر دکمه اسکرین‌شات اضافه شده است.

بتای دوم اندروید ۱۱ ماه آینده و بتای سوم آن در ماه اوت منتشر می‌شود. آخرین نسخه اندروید ۱۱ احتمالا در حوالی ماه سپتامبر از راه می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۹/۳/۲۳
" یکی از تغییرات این نسخه افزوده شدن مجوزهای یک‌بار مصرف برای دسترسی به میکروفن، دوربین یا موقعیت مکانی است"
" ابزاری داخلی برای ضبط ویدیو از صفحه در دسترس قرار می‌گیرد"
"قابلیت Do Not Disturb به کاربران اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که کدام اپلیکیشن یا مخاطب اجازه دارند از این سد عبور کنند"
ای ول

سموات

۱۳۹۹/۳/۲۳
اندروید هم خیلی مسخره هست . ظاهر چت رو عوض میکنه بعد اندروید 11 میشه 12 ، بعد یک ایکون تغییر میده 12 میشه 14
حقی که IOS بهترین سیستم عامل موبایل جهان هستش .