خانهاخبار
قیمت سهام اپل به رقمی تاریخی رسید

قیمت سهام اپل به رقمی تاریخی رسید

قیمت هر برگ از سهام اپل در پایان روز معاملاتی سه‌شنبه با افزایشی 10.53 دلاری به سقفی تاریخی رسید تا ارزش بازار این کمپانی را به آستانه 1.5 تریلیون دلار نزدیک کند.
۱۳۹۹/۳/۲۲

قیمت سهام اپل در روز معاملاتی سه‌شنبه در بازار نزدک به رکوردی تاریخی دست یافت و با رشدی ۳.۱۶ درصدی به رقم ۳۴۳.۹۹ دلار برای هر سهم رسید. در حال حاضر ارزش بازار این شرکت به حدود ۱ تریلیون و ۴۹۱ میلیارد دلار رسیده است. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

علی‌رغم شروع پرتلاطم بازارها در اواسط سال ۲۰۲۰، سهام شرکت‌های فناوری توانستند به سلامت از بحران جهانی ویروس کرونا عبور کنند. سهام اپل در ماه فوریه و مارس به خاطر محدودیت در عرضه، تعطیلی فروشگاه‌ها و منع آمد و شد افت پیدا کرد، ولی تقاضا برای دستگاه‌های جدید از سوی شمار فزاینده افرادی که به کار در خانه مشغول شدند باعث شد قیمت سهام اپل در ماه آوریل دوباره بالا بیاید.

image

صعود تاریخی قیمت سهام این شرکت به دنبال اعلام خبر مهاجرت به‌سوی استفاده از پردازنده‌های ARM در کامپیوترهای مک رخ داد. استفاده از تراشه‌های اختصاصی توسط اپل به این کمپانی اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های خود را با زمان‌بندی‌های داخلی عرضه کند و احتمالا بهینه‌سازی‌های متناوب‌تری داشته باشد. افزون بر این، کوپرتینونشینان حالا درست مثل آیفون این فرصت را دارند تا بیشترین هماهنگی را بین سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوترهای خود ایجاد کنند.

در حال حاضر شایعات متفاوتی درباره زمان احتمالی عرضه اولین مک‌های مبتنی بر ARM وجود دارد. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، معتقد است که نخستین مک‌بوک‌های مجهز به این معماری از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ یا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ روانه بازار می‌شوند.

کو انتظار دارد که اپل در سال ۲۰۲۱ چندین کامپیوتر و لپ‌تاپ جدید را با پردازنده مبتنی بر ARM معرفی کند تا این پردازنده‌ها صرفا محدود به یک دستگاه نباشند. نشریه بلومبرگ قبلا گفته بود که اپل می‌خواهد تا سال ۲۰۲۱ حداقل یک مک با پردازنده ARM داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)