خانهاخبار
دیجی‌تایمز: تولید آیفون 12 از ماه آینده آغاز می‌شود

دیجی‌تایمز: تولید آیفون 12 از ماه آینده آغاز می‌شود

دیجی‌تایمز در گزارش جدیدی می‌گوید فرآیند تولید آیفون‌های 5G اپل در حال طی مراحل انتهایی آزمایش است و از ماه ژوئیه به فاز تولید وارد می‌شود.
۱۳۹۹/۳/۲۲

چند روز پیش در گزارشی اعلام شد که تولید آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی و آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی از ماه ژوئیه آغاز می‌شود. حالا بر اساس گزارش امروز خبرگزاری دیجی‌تایمز، به نظر می‌رسد که فرآیند آزمایش و تایید مهندسی (EVT) آیفون‌های ۲۰۲۰ اپل تا انتهای ماه جاری میلادی تمام خواهد شد. در نتیجه، می‌توانیم مطمئن باشیم که تولید این دستگاه‌ها از ماه ژوئیه شروع می‌شود.

با وجود این که دیجی‌تایمز می‌گوید مونتاژ هر چهار مدل آیفون ۱۲ به‌صورت همزمان انجام خواهد شد و همگی در ماه سپتامبر رونمایی می‌شوند، ولی مشخص نیست که همگی به موقع و همزمان وارد بازار شوند یا نه. اپل در سپتامبر سال ۲۰۱۷ به‌طور همزمان از سری آیفون ۸ و آیفون X رونمایی کرد، ولی بعدا مشخص شد که آیفون X تا ماه نوامبر به بازار نمی‌رسد. یک سال بعد از این ماجرا، آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس در ماه سپتامبر معرفی شدند، منتها آیفون XR تا اواخر اکتبر ۲۰۱۸ به بازار نیامد. البته این شرکت پارسال توانست هر سه محصول خود را بدون تاخیر و به‌صورت همزمان معرفی و عرضه کند.

تحلیل‌گر مشهور شرکت TF International، مینگ-چی کو، گفته بود مدل‌های پرو آیفون ۱۲ که از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری 5G پشتیبانی خواهند کرد به خاطر طراحی آنتن خود با تاخیر عرضه می‌شوند. کو می‌گوید آیفون ۱۲ استاندارد صرفا با شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز 5G کار می‌کند. اگر با انواع شبکه‌های 5G آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

image

اگر این ادعا درست باشد، عدم پوشش گسترده موج میلی‌متری در بسیاری از کشورها احتمالا باعث می‌شود خیلی از کاربران تمایلی به ارتقای آیفون خود نداشته باشند. برای مثال در آمریکا، اپراتور ورایزن تا پایان سال در بهترین حالت صرفا در ۶۰ منطقه پوشش میلی‌متری ایجاد خواهد کرد. از سوی دیگر سرعت شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز ارتقای قابل توجهی نسبت به شبکه‌های موجود ندارد و تفاوت اصلی در شبکه‌های موج میلی‌متری رقم می‌خورد.

رندرهای سری آیفون ۱۲ از حذف گوشه‌های گرد و بازگشت لبه‌های مسطح آیفون ۵ و آیفون ۵ اس خبر می‌دهد. ظاهرا اپل اندازه ناچ بالای صفحه را کاهش می‌دهد و در نهایت چهار مدل گوشی روانه بازار خواهد کرد: آیفون ۱۲ با نمایشگر ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ پلاس با نمایشگر ۶.۱ اینچی، آيفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی.

هر چهار مدل جدید آیفون به پنل OLED مجهز می‌شوند و مدل‌های پرو نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهند داشت. هر چهار گوشی با پردازنده A14 بایونیک به بازار می‌آیند که ۱۵ میلیارد ترانزیستور دارد. مدل‌های پرو احتمالا به ۶ گیگابایت رم و مدل‌های عادی به ۴ گیگابایت رم مجهز می‌شوند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که ظرفیت فضای داخلی آیفون ۱۲ امسال از ۱۲۸ گیگابایت شروع شود.

با وجود این که اپل از ماه آینده تولید آیفون‌های 5G خود را آغاز می‌کند، سوال اصلی این است که این محصولات چه زمانی برای عرضه در بازار آماده خواهند شد. مدیرعامل شرکت برادکام، از مهم‌ترین تامین‌کنندگان قطعات آیفون از جمله تراشه‌های وای فای، گفته بود که عرضه خانواده آیفون ۱۲ با تاخیر انجام خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۳/۲۲
لبه‌های مسطح یعنی بازگشت به اصالت و شکوه و جلال و جبروت???????????
?آرزوی‌توفیق برای‌کوپرتینوها?
???????????