خانهاخبار
بلومبرگ: اپل در WWDC 2020 خبر مهاجرت به تراشه‌های ARM را اعلام می‌کند

بلومبرگ: اپل در WWDC 2020 خبر مهاجرت به تراشه‌های ARM را اعلام می‌کند

خبرگزاری بلومبرگ مدعی است اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان پیش روی خود رسما اعلام خواهد کرد که پردازنده‌های مک این شرکت از این پس به جای تراشه‌های اینتل از معماری ARM استفاده خواهند کرد.
۱۳۹۹/۳/۲۱

به گزارش نشریه بلومبرگ، اپل ظاهرا می‌خواهد خبر مهاجرت از تراشه‌های اینتل به سوی استفاده از تراشه‌های ARM در مک‌های خود را در رویداد WWDC امسال رسما اعلام کند. این رویداد ۲۲ ژوئن مصادف با ۲ تیر به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. انتظار داریم که در این مراسم شاهد رونمایی از iOS 14, macOS 10.16, watchOS7 و سایر نرم‌افزارهای جدید اپل باشیم.

اپل در زمینه آیفون‌ها و آیپدها به‌لطف تراشه‌های قدرتمند سری A مشکلی ندارد و یکی از پرتوان‌ترین پردازنده‌های بازار را تولید می‌کند. این شرکت حالا سعی دارد این استراتژی را در زمینه لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ نیز اجرا کند. بلومبرگ می‌گوید اپل می‌خواهد در ابتدای ماه آینده خبر مربوطه را اعلام کند تا توسعه‌دهندگان فرصت کافی را داشته باشند و بتوانند اپلیکیشن‌های خود را برای اولین نسل از مک‌های مبتنی بر ARM آماده کنند.

این نشریه قبلا در گزارشی اعلام کرده بود که اپل در حال آماده‌سازی اولین تراشه ۱۲ هسته‌ای مبتنی بر ARM با طراحی اختصاصی این شرکت است. تراشه مذکور با فرآیند ۵ نانومتری ساخته می‌شود و از نظر قدرت تمامی مک‌بوک ایرهای موجود در بازار را پشت سر می‌گذارد. مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به ARM باعث افزایش توان و بهینگی دستگاه‌های اپل می‌شود و هزینه‌های این کمپانی را کاهش می‌دهد.

گزارش امروز بلومبرگ مدعی است که اپل با این کار توانسته به افزایش توان GPU و محاسبات هوش مصنوعی نیز دست یابد. اکانت افشاگر L0vetodream در توئیتر پیش‌تر گفته بود که اپل ظرف یک سال آینده مجددا مک‌بوک ۱۲ اینچی خود را به بازار برمی‌گرداند و این بار از تراشه معماری ARM بر روی آن استفاده خواهد کرد.

در بخش حاشیه‌ای گزارش بلومبرگ گفته شده که تمرکز امسال آپدیت‌های نرم‌افزاری اپل بر بهینه‌سازی عملکردهای پردازشی و قابلیت‌های ورزشی اپل واچ خواهد بود. همان طور که گفتیم، حدود ۱۴ روز تا برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان کوپرتینونشینان باقی مانده و ما مثل همیشه اخبار این رویداد را به اطلاع شما خواهیم رساند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)