خانهاخبار
تولید انبوه اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر آغاز شد

تولید انبوه اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر آغاز شد

شرکت چینی VisionX در خبری اعلام کرد که تولید انبوه فناوری دوربین زیر صفحه نمایش خود را آغاز کرده است. با این حساب، به‌زودی باید منتظر عرضه اولین گوشی‌های مجهز به این فناوری باشیم.
۱۳۹۹/۳/۱۹

مدت‌هاست که از قرارگیری دوربین سلفی در زیر نمایشگر تلفن‌های هوشمند حرف زده می‌شود ولی تاکنون چالش‌های زیادی در مسیر دستیابی به این هدف وجود داشته است. حالا به نظر می‌رسد که یک شرکت چینی به نام VisionX موفق شده راهکاری برای تولید این فناوری پیدا کند. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که تولید انبوه اولین دوربین زیر نمایشگر خود را آغاز کرده و اکنون می‌توانیم امیدوار باشیم که به‌زودی اولین موبایل‌ها با این فناوری وارد بازار شوند.

اطلاعات موجود در خبر منتشره از سوی VisionX می‌گوید نمایشگر جدید OLED این شرکت از ساختار پیکسلی تازه‌ای بهره می‌برد که ترکیبی از مواد بسیار شفاف، آرایه‌های پیکسلی ویژه و مداربندی‌های نوین را به کار می‌گیرد. این دستاورد جدید به دوربین‌های سلفی اجازه می‌دهد عملا در سناریوهای گوناگون غیرقابل مشاهده باشند. این سناریوها شامل افزایش و کاهش سطح روشنایی صفحه، زاویه‌های دیداری مختلف و غیره است.

ویژن‌ایکس هنوز نام شرکت‌هایی که می‌خواهند از فناوری آن‌ها استفاده کنند را منتشر نکرده است. ما از چندی قبل می‌دانیم که اوپو دوربین زیر نمایشگر خود را تولید کرده اما نمی‌تواند از آن استفاده کند چون راهکار آن‌ها کیفیت تصویر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. مدیرکل برند شیائومی نیز پیش‌تر گفته بود که دوربین‌های زیر نمایشگر مستلزم تلاش‌های زیادی هستند تا به‌صورت عمومی وارد بازار مصرفی شوند. به باور او کیفیت تصویر یکی از چالش‌های اصلی استفاده از این فناوری است.

به‌علاوه، این احتمال وجود دارد که سامسونگ برای گلکسی اس ۲۱ در حال کار روی فناوری مشابهی برای انتقال دوربین سلفی به زیر صفحه نمایش باشد. منتها چون پروتوتایپ‌های گوناگونی برای این پرچمدار تولید می‌شود، شاید نسخه نهایی که به دست کاربران می‌رسد چنین قابلیتی نداشته باشد. اگرچه این غول کره‌ای دو سال است که روی این فناوری کار می‌کند، اما هنوز بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها بتواند بدون از دست دادن برخی ویژگی‌ها از این راهکار استفاده کنند.

با این همه، ماه‌های پیش رو از این لحاظ هیجان‌انگیز خواهند بود که ببینیم تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند چه گام‌هایی برای استفاده از این فناوری و حضور در این بازار برخواهند داشت. نظر شما درباره دوربین زیر نمایشگر چیست؟ فکر می‌کنید تا چند وقت دیگر شاهد حضور این فناوری در بازار مصرفی خواهیم بود؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)