خانهاخبار
نمایشگاه CES 2021 به‌صورت فیزیکی در اواسط دی ماه برگزار می‌شود

نمایشگاه CES 2021 به‌صورت فیزیکی در اواسط دی ماه برگزار می‌شود

بر اساس اعلام انجمن CTA، متصدی برگزاری نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی، رویداد CES 2021 علی‌رغم ویروس کرونا به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.
۱۳۹۹/۳/۱۸

رویدادهای گوناگونی به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا لغو شده یا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده‌اند. برخی از این رویدادها شکل مجازی به خود گرفته و قرار است در بستر اینترنت برگزار شود. اگرچه روند شیوع کووید-۱۹ در سطح اروپا در حال کند شدن است، ولی برخی از کشورها همچنان با این ویروس درگیر هستند. با تمام این‌ها، انجمن فناوری مصرفی (CTA) برنامه‌ریزی برای رویداد فیزیکی CES 2021 را شروع کرده است.

مطابق تصمیم‌گیری‌های فعلی، این رویداد از ۶ تا ۹ ژانویه ۲۰۲۱ مصادف با ۱۷ تا ۲۰ دی ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌داند که همه‌گیری ویروس کرونا چه زمانی تمام خواهد شد. با این وجود، اکثر کارشناسان عقیده دارند که کووید-۱۹ تا سال آینده همراه ما خواهد بود. البته نرخ شیوع ویروس کاهش پیدا می‌کند، اما برگزاری رویدادهای بزرگی مثل CES می‌تواند در این شرایط خطرناک باشد.

برگزارکنندگان CES می‌گویند تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت و ایمنی مردم در نظر خواهند گرفت. برای مثال، سالن‌های برگزاری رویداد به‌صورت مرتب تمیز می‌شود و نقاطی مثل سیستم‌های پرداخت که با دست در ارتباط است محدود یا با سیستم‌های غیرلمسی جایگزین خواهد شد.

CTA می‌گوید راهروهای نمایشگاه عریض می‌شود و بین صندلی‌ها فاصله خواهد بود تا امکان فاصله‌گذاری اجتماعی فراهم باشد. در کل محدود نمایشگاه ایستگاه‌های ضدعفونی‌کننده در نظر گرفته می‌شود و شرکت‌کنندگان موظف به پوشیدن ماسک خواهند بود. به احتمال زیاد در ورودی‌ها دمای بدن افراد اندازه‌گیری می‌شود و در خود نمایشگاه نیز خدمات سلامتی فراهم خواهد شد.

image

با این همه، مردم باید از خطرات حضور در CES آتی مطلع باشند. گفته می‌شود CES 2020 یکی از مکان‌هایی بوده که باعث شیوع ویروس کرونا شده و به همین خاطر هیچ‌کسی نمی‌خواهد که خطر مبتلا شدن یا انتقال ویروس را به جان بخرد. بر همین اساس، CTA در نظر دارد تا پوشش مجازی رویدادهای خود را گسترش دهد. بنابراین کسانی که تمایلی به شرکت در این رویداد ندارند می‌توانند محصولات خود را به‌صورت دیجیتالی به نمایش بگذارند.

سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که چرا CES 2021 صرفا به‌شکل مجازی برگزار نمی‌شود. چون در هر صورت CTA باید تعداد شرکت‌کنندگان این مراسم را تا حد قابل توجهی کاهش دهد تا امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در آن فراهم شود. یکی از دلایل مهم این مسئله احتمالا ابعاد مالی و اقتصادی نمایشگاه است. لغو نمایشگاه MWC 2020 تاثیرات اقتصادی زیادی داشت و این قضیه می‌تواند برای CES 2021 نیز صدق کند.

با این حال، CTA احتمالا همچنان به ارزیابی شرایط ادامه خواهد داد و امیدوار است که همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش برود. ولی اگر تا دی ماه اوضاع بهتر نشود، این احتمال وجود دارد که بخش حضوری CES 2021 لغو شده و کل مراسم به‌شکل آنلاین برگزار شود.

اگر فکر می‌کنید متصدیان CTA خودخواه هستند که در چنین شرایطی می‌خواهند رویداد خود را به‌صورت فیزیکی برگزار کنند، این انجمن اعلام کرده که CES 2021 می‌تواند محلی برای حل چالش‌های موجود در دنیای متاثر از ویروس کرونا باشد. در این رویداد می‌توانیم شاهد رونمایی از محصولاتی باشیم که چالش‌های ناشی از همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ را برطرف می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)