خانهاخبار
نسخه‌های اولیه iOS 14 قابلیت جذابی برای ترجمه آفلاین نوشته‌ها دارد

نسخه‌های اولیه iOS 14 قابلیت جذابی برای ترجمه آفلاین نوشته‌ها دارد

بر اساس یافته‌های وب‌سایت 9to5Mac، در iOS 14 و iPadOS 14 قابلیت جدیدی وجود دارد که می‌تواند به صورت آفلاین امکان ترجمه متون و کلمه‌ها را فراهم کند.
۱۳۹۹/۳/۱۷

سیستم عامل iOS 14 و iPadOS 14 رسما در ماه سپتامبر به‌طور عمومی منتشر خواهند شد، ولی حالا به‌لطف دسترسی وب‌سایت 9to5Mac به یکی از نسخه‌های اولیه این نرم‌افزار می‌توانیم با یکی از ویژگی‌های جدید این دو سیستم عامل آشنا شویم. بر اساس گزارش 9to5Mac، مرورگر سافاری در iOS 14 مترجم داخلی تازه‌ای خواهد داشت که می‌تواند بدون نیاز به اپلیکیشن‌هاش شخص ثالث وب‌سایت‌ها را ترجمه کند.

این قابلیت برای هر وب‌سایت متفاوت خواهد بود اما کاربران می‌توانند تنظیماتی را انتخاب کنند تا سافاری به‌طور خودکار متوجه شود که باید از چه زبانی برای ترجمه استفاده کند. از این قابلیت همچنین می‌توان برای اپلیکیشن‌های دیگری مثل اپ استور استفاده کرد تا اسامی یا نظراتی که به زبان‌های دیگر نوشته شده‌اند ترجمه شود.

نکته جالب درباره این ویژگی این است که ترجمه با کمک موتور عصبی خود دستگاه انجام می‌شود؛ این یعنی برای انجام ترجمه احتمالا نیازی به اینترنت نخواهد بود. دستیار صوتی سیری هم برای ترجمه از همین موتور عصبی استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، در iOS 14 می‌توانید از سیری بخواهید که کلمه یا عبارتی را به صورت آفلاین برای شما ترجمه کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که سیری در iOS 14 بتواند برخی وظایف و فرمان‌ها را به‌شکل آفلاین برای شما انجام دهد.

وب‌سایت 9to5Mac می‌گوید iPadOS 14 قابلیتی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا با کمک قلم اپل بتوانند در وب‌سایت‌ها بچرخند، نقاشی بکشند یا علامت‌گذاری کنند. تمام قابلیت‌هایی که برای قلم اپل در سافاری در دسترس است برای کاربران iPadOS 14 نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش‌ها، امسال تمام دستگاه‌هایی که iOS 13 را دریافت کردند قادر به نصب iOS 14 خواهند بود. با توجه به شمار عظیم آیفون‌های فعال (حدود ۹۰۰ میلیون دستگاه) عجیب است که اپل تصمیم نگرفته عرضه iOS جدید را برای برخی نسخه‌ها لغو کند تا کاربران بیشتری را به سمت خرید دستگاه‌های جدید سوق دهد.

نرم‌افزارهای جدید اپل شامل iOS 14 و iPadOS 14 در مراسم WWDC 2020 معرفی خواهند شد. این کنفرانس سالانه به‌خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا حالت مجازی پیدا کرده و قرار است در تاریخ ۲ تیر برگزار شود. در این مراسم ممکن است شاهد معرفی سیستم ردیابی AirTags هم باشیم. این سیستم از تراشه باند فوق وسیع U1 استفاده می‌کند که اولین بار در سری آیفون ۱۱ معرفی شد. پیش‌تر مینگ چی کو گفته بود که اپل می‌خواهد تا پایان سال ۱۰ میلیون ایرتگ بفروشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)