خانهاخبار
تغییرات برنامه اپل نیوز پلاس در به‌ روزرسانی نسخه‌ جدید iOS

تغییرات برنامه اپل نیوز پلاس در به‌ روزرسانی نسخه‌ جدید iOS

اپل زبانه‌ی جدیدی را به برنامه‌ی پیش فرض اپل نیوز با عنوان صوت اضافه کرده است
۱۳۹۹/۳/۱۷

همانطور که قبلا نیز گزارش شده بود، اپل نیوز پلاس سرویس خبری اشتراکی اپل، قابلیت جدیدی را در نسخه‌ی آینده iOS دریافت می‌کند، که ویژگی صوتی است. به نظر می‌رسد اپل نیوز پلاس بخشی از به‌روزرسانی iOS13.5.5 باشد که دیروز منتشر شد. در عکس‌های بعدی می‌توانید این ویژگی را در سرویس خبری اشتراکی اپل مشاهده کنید.

image

به گزارش 9to5Mac یک زبانه‌ی جدید در برنامه‌ی پیش فرض اخبار ایجاد شده است. اگر چه این زبانه‌ی جدید برای کاربران iOS13.5.5 بتا فعال نیست، اما دسترسی به آن وجود دارد. در زبانه‌ی جدید مقالات صوتی از مجلاتی که در +Apple News موجود است، وجود دارد. اپل از ناشران درخواست کرده تا نسخه‌‌های صوتی مطالبی که در اپل نیوز موجود است را تولید کنند و گفته می‌شود که از صدای بازیگران نیز برای متون بلند استفاده خواهد شد.

image

رابط کاربری موجود بسیار شبیه چیزی است که در برنامه‌ی پیش فرض پادکست وجود دارد. کاربران می‌توانند از گزینه‌ی ۳۰ ثانیه بازگشت، شروع/مکث و یا جست و جوی مقاله‌ها استفاده کنند. گزینه‌های اضافی دیگری هم‌چون برگشت به مقاله‌ی نوشتاری اصلی، دسترسی به تعداد مقالات، اشتراک گذاری مقالات صوتی و قابلیت های متعدد دیگری نیز وجود دارد. همراه با بخش «خبر‌های روز» زبانه ی صوتی نیز شامل لیستی از مقالات صوتی است که می‌توانند یکی پس از دیگری پخش شوند. هم چنین کاربران می‌توانند مقالات صوتی را به ترتیب اولویت بندی کرده و برای پخش به همان ترتیب در لیست قرار دهند.

اگرچه تب صوتی جایی است که کاربران قادر به یافتن تمام محتوای صوتی ایجاد شده هستند، اما می توانند از طریق دکمه‌ی پخش صوتی که در بالای خود مقالات وجود دارد،  اقدام به پخش آن کنند. مشترکین +Apple News به کلیه مقالات صوتی دسترسی کامل دارند، در حالی که کاربران غیر مشترک فقط صوت‌های برخی مقالات را دریافت می کنند. کاربران می‌توانند با پرداخت ماهانه ۹.۹۹ دلار مشترک سرویس خبری اپل شوند. به دلیل محبوبیت زیاد پادکست‌ها، اهالی کوپرتینو دست به چنین اقدامی زده‌اند و کاربران در همه حال هم‌چون رانندگی، ورزش، تمیز کردن خانه و غیره می‌توانند به اخبار نیز گوش دهند.

image

اگر اپل اجازه ایجاد مقالات صوتی براساس محتوا را دریافت کند، ارزش اپل نیوز پلاس با کمترین تلاش افزایش پیدا خواهد کرد. داشتن نسخه‌های صوتی این محتوا ممکن است ارزش این سرویس را نزد مشترکین فعلی بالاتر ببرد و  کاربران بیشتری را ترغیب کند تا به این پلت‌فرم بپیوندند. جالب خواهد بود بدانیم که چه تعداد از بازیگران این حوزه با اپل موافقت می‌کنند و با سرویس صوتی جدید همراه می‌شوند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)