خانهاخبار
جلوگیری از scamهای واتس‌اپ و سرقت اکانت

جلوگیری از scamهای واتس‌اپ و سرقت اکانت

کلاهبرداران از حیله‌های مهندسی شبکه‌های اجتماعی برای فریب دادن کاربران واتس‌اپ استفاده می‌کنند تا کلید ورود به اکانت آنان را به دست آورند.
۱۳۹۹/۳/۱۷

image

 

زک دافمن از فوربس بر این باور است که مدتی است اسکم‌ها در حال افزایش هستند اما اخیرا رشد بی‌رویه‌ای یافته‌اند که احتمال دارد دلیل این اتفاق گرایش مردم به سمت اپ‌های پیام‌رسان در طول گسترش کوروناویروس باشد.

حملات اسکمی به دو حالت امکان‌پذیر است که هر دو حالت با تکیه بر فریب دادن کاربر روی می‌دهند نه اپلیکیشن. در اولین مدل از حمله، شما یک اس‌ام‌اس از شخصی دریافت می‌کنید با این ادعا که از دوستان یا مخاطبین شما است. این شخص ادعا می‌کند که در تلاش است تا اکانت WhatsApp خودش را Verify کند اما کد احراز هویت به تلفن شما ارسال می‌شود.

همان‌طور که حدس زدید کدی که برای شما ارسال می‌شود کلید دسترسی به اکانت خود شماست و فرد کلاهبردار ضمن در اختیار داشتن شماره تلفن شما این اختیار را دارد تا وارد حساب شما شود، به چت‌های شما دسترسی داشته باشد و از جانب شما نسبت به ارسال پیام اقدام کند.

حال این شخص کلاهبردار می‌تواند همین درخواست کد تایید را از مخاطبین شما داشته باشد که به شما اعتماد دارند. میزان موفقیت این روش بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که یک SMS از شماره موبایلی ناشناس انجام شود.

هوشیار باشید

امروز کلاهبرداران برای شریک شدن در اطلاعات ورود به اکانت شما در اختیار دارند: ارسال پیام‌هایی از سوی خود WhatsApp .

روش جدید حملات زمانی لو رفت که یکی از کاربران در حساب توییتر خود این پرسش را مطرح کرد "چرا WhatsApp پیامی عجیب و غریب برای او ارسال کرده است ؟"

WhatsApp هرگز از طریق اپلیکیشن خود برای کاربران پیام ارسال نمی‌کند و حتی در صورت انجام دادن این کار  ( برای اعلانات جهانی که بسیار نادر است ) یک شاخص تاییدشده به رنگ سبز مشهود خواهد بود.

WhatsApp هرگز اطلاعات و یا کدهای تایید شما را از شما نمی‌پرسد.

به این نکته توجه داشته باشید که واتس‌اپ و شرکت همکارش Facebook هیچ‌گاه جزئیات اکانت شما را درخواست نمی‌کنند و بسیار دور از انتطار است که پیامی مستقیم برای یکی از کاربران ارسال کنند.

حتما از فعال نمودن تائید دو مرحله‌ای برای اکانت خود اطمینان حاصل کنید که از هر تلاشی برای ورود به حساب شما از طریق یک دستگاه جدید جلوگیری می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)