تست همراه اول

سرویس خبر
14 خرداد 1399 ساعت 20:24
0 نظر

 

مصاحبه‌ای با مدیر طراحی هوآوی؛ چه محدودیت‌ها و فرصت‌هایی در طراحی موبایل‌ها وجود دارد؟

در مصاحبه‌ای که به‌تازگی با مدیر طراحی شرکت هوآوی انجام گرفته، به موضوعات جذابی مثل طراحی دوربین، قاب عقب، باتری و به‌طور کلی محدودیت‌ها و فرصت‌های کنونی طراحی در دنیای موبایل پرداخته شده است.

وب‌سایت PhoneArena اخیرا با کوئنتین تینگ، رئیس بخش طراحی پرچمداران شرکت هوآوی، مصاحبه‌ای انجام داده که به پرسش‌های زیادی پیرامون مباحث طراحی در دنیای کنونی تلفن‌های هوشمند پاسخ داده است. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به این مصاحبه بیندازیم.

در مصاحبه پیش رو به موضوعات مختلفی از چگونگی طراحی قاب مات اما درخشنده P40 و نمایشگرِ از هر چهارسو خمیده آن گرفته تا این سوال که چرا ماژول‌های دوربین مرکز قاب عقب قرار نمی‌گیرند پرداخته شده است. آقای تینگ در این مصاحبه می‌گوید پرچمداران سری P کمی سنتی‌تر هستند در حالی که هوآوی در سری Mate از ایده‌های جدیدتری استقبال می‌کند. پرسش و پاسخ‌های این مصاحبه به شرح زیر است:

مصاحبه‌گر: ترند افزایش لنزهای دوربین و آنتن‌های 5G تا چه اندازه شما را به عنوان طراح محدود می‌کند؟ برای مثال P40 پرو یکی از جمع‌وجورترین موبایل‌های این دسته است، ولی باتری آن از میت ۳۰ پرو ظرفیت کمتری دارد. حالا که هر تلفن هوشمند باید ۳ یا ۴ آنتن داشته باشد، در داخل هر گوشی چه چالش‌های به وجود می‌آید؟

کوئنتین تینگ: ما در تلفن‌های هوشمند کنونی باید با آنتن‌های بیشتری از 5G پشتیبانی کنیم. در عین حال چندین دوربین و لنز نیز وجود دارد. تمام این قطعات فضا اشغال می‌کنند و ما به‌طور همزمان باید نیازهایی مثل ظرفیت مناسب باتری را برطرف کنیم. ما باید تمام این جنبه‌ها را در نظر بگیریم و تصمیم‌گیری نهایی را داشته باشیم. اگر از من می‌پرسید که آیا بده‌بستان‌هایی بین ماژول بزرگ دوربین و عمر باتری رخ می‌دهد، باید بگویم بله، این کاری است که به ناچار باید انجام شود.

مصاحبه‌گر: با عرضه آیفون SE 2، آیا هوآوی هم می‌خواهد ترند دستگاه‌های کوچک‌تر را دنبال کند؟

کوئنتین تینگ: ما پیش از عرضه یک محصول موضوعات متعددی از جمله قیمت و سهم بازار را در نظر می‌گیریم. از نقطه نظر من به عنوان یک طراح، فعلا اپلیکیشن‌های زیادی هستند که مستلزم نمایشگرهای بزرگ‌ترند و تجربه کاربری این اپلیکیشن‌ها بر روی صفحات بزرگ‌تر بسیار بهتر از صفحات کوچک است. مصرف‌کنندگان واقعا خواهان گوشی‌های کوچک‌تر نیستند، آن‌ها دستگاه کوچک‌تری می‌خواهند که نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشد، پس ما طراحان باید مطمئن شویم که به جای بازگشت به دوران نمایشگرهای کوچک‌تر امکان تجربه صفحات بزرگ در دستگاه‌های کوچک را فراهم کنیم. یکی از راهکارهای دستیابی به این مهم از طریق موبایل‌های تاشو است.

مصاحبه‌گر: امضای سری میت ماژول دوربین دایره‌ای در مرکز قاب عقب است که با بازخوردهای مثبت زیادی مواجه شده است. آیا به لحاظ تقارن امکان استفاده از لنز پریسکوپ در این طراحی وجود دارد؟ آیا محدودیتی بر سر استفاده از ماژول دوربین در مرکز قاب عقب سری میت ایجاد نشده است؟

کوئنتین تینگ: این سوال خیلی خوبی است. ما سعی داشتیم طراحی‌های متفاوتی را برای خانواده‌های مختلف پرچمداران خود دنبال کنیم. وقتی ماژول دوربین را در مرکز قاب عقب قرار می‌دهیم نوعی طراحی کلاسیک را به وجود می‌آوریم. شما می‌توانید میت ۳۰ را با قصری دارای تقارن‌های زیبا مقایسه کنید.

یکی از پاسخ‌های جذاب آقای تینگ در مواجهه با سوالی درباره طراحی گوشی‌های هوشمند در دنیای امروز بود. از او پرسیده شد که با توجه به ترند غالب شیشه-بر-فلز و ماژول‌های بزرگ دوربین، طراحی کردن گوشی‌های موبایل در شرایط فعلی سخت‌تر شده یا نه. به نظر می‌رسد که پیش‌نیازهای جدید برای آنتن‌های 5G و استانداردهای بسیار سریع شارژ بیسیم احتمالا باعث می‌شود که امکان بازگشت گوشی‌های فلزی وجود نداشته باشد. کوئنتین تینگ می‌گوید:

به‌خاطر 5G باید از خیر استفاده از فلز در قاب عقب می‌گذشتیم چون این ماده عبور سیگنال‌ها را مختل می‌کند. بر همین اساس، شروع به آزمایش مواد جدید و جذابی کردیم. در گذشته فقط یک دوربین وجود داشت، اما حالا با افزایش تعداد لنزها فرصت بیشتری برای نمایش دوربین‌ها وجود دارد. این مسئله به ما اجازه می‌دهد طراحی‌های جالب‌تری داشته باشیم...

برای این که مطمئن شویم مردم محصولات ما را دوست دارند، باید دو عنصر را با هم تلفیق کنیم: آشنایی و شگفتی. از سویی سعی داریم محصولی را به دست کاربران برسانیم که با آن آشنا هستند، و از سوی دیگر باید آن‌ها را به نحوی شگفت‌زده کنیم. درست مثل سرآشپزی که یک غذای جدید می‌پزد، باید ترکیبی از مواد مرسوم و جدید استفاده شود تا نتیجه‌ای مطبوع به دست آید...

وقتی کار روی یک محصول جدید شروع می‌شود، کل این فرآیند از ایده‌پردازی تا بازاریابی در طول ۱۸ ماه انجام می‌شود. به مرور زمان فناوری‌های جدید ابداع می‌شوند تا امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار دهند. پیشرفت‌های صنعت صفحات نمایش در هنگام تولید سری P40 به ما اجازه داد تا در هر چهار طرف نمایشگر خمیدگی داشته باشیم و در عین حال گوشه‌های کروی بدنه را حفظ کنیم.

با این حساب، بعید به نظر می‌رسد که گوشی‌های فلزی دوباره به بازار برگردند. اما هنوز فرصت نوآوری وجود دارد و طراحان می‌توانند ایده‌هایی مثل قاب عقب P40 و P40 پرو را به کاربران ارائه کنند. دنیای فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و همین باعث می‌شود که هر سال مواد و ترندهای جدیدی به عنوان طراحی و ساخت پریمیوم مدنظر قرار بگیرند.



  14 خرداد 1399
0 نظر
4.00
  4 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری