خانهاخبار
زنجیره تامین تاخیر در عرضه سری آیفون 12 را تایید کرد؛ یک مدل زودتر تولید می‌شود

زنجیره تامین تاخیر در عرضه سری آیفون 12 را تایید کرد؛ یک مدل زودتر تولید می‌شود

بر اساس گزارش‌های جدیدی که از منابع آگاه به زنجیره تامین منتشر شده، به نظر می‌رسد که عرضه خانواده آیفون 12 واقعا به ماه اکتبر موکول شده ولی تولید یکی از این مدل‌ها زودتر آغاز خواهد شد.
۱۳۹۹/۳/۱۳

بر اساس گزارش منابع وابسته به زنجیره تامین، آیفون ۱۲ احتمالا به‌جای پنجره زمانی سپتامبر، با دو ماه تاخیر، در ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد. در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که ممنوعیت‌های مسافرتی موجب شده بود اپل نتواند کارمندان خود را به چین بفرستد و مراحل نهایی تولید آیفون را انجام دهد. در نتیجه حداقل دو مرحله از آزمایش‌های پیش از تولید انبوه این محصولات به تاخیر افتاد.

پیش‌تر گمان می‌شد که شاید اپل بتواند خودش را به برنامه زمانی عرضه محدود در ماه سپتامبر برساند. گزارش‌های بعدی مدعی شدند که آیفون ۱۲ احتمالا تا ماه اکتبر عرضه نخواهد شد و گزارش امروز دیجی‌تایمز هم این موضوع را تایید می‌کند.

دیجی‌تایمز می‌گوید منابع معتقدند که تولید انبوه مدل‌های جدید آیفون در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. ظاهرا برنامه‌ریزی‌های قبلی برای عرضه چهار مدل جدید آیفون ۱۲ از ماه سپتامبر به ماه اکتبر موکول شده است. البته دیجی‌تایمز در این گزارش می‌گوید تولید مدل ارزان‌تر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ زودتر از بقیه شروع می‌شود. نمایشگرهای این مدل به جای سامسونگ توسط ال‌جی تولید خواهند شد.

تولید زودتر این مدل احتمالا به دو دلیل انجام می‌گیرد. اولا اپل می‌خواهد مطمئن شود که ال‌جی قادر است استانداردهای کیفی لازم را در طول تولید انبوه رعایت کند. ال‌جی قبلا در خطوط تولید خود اختلالاتی داشته که باعث شده تطابق مناسبی بین کیفیت و کمیت وجود نداشته باشد. ثانیا مدل‌های گران‌تر آیفون که نمایشگر خود را از سامسونگ دریافت می‌کنند طراحی پیشرفته‌تری دارند که نیاز به لایه لمسی اضافه را حذف می‌کند، در نتیجه مونتاژ آن آسان‌تر می‌شود.

پنل‌های سامسونگ اساسا پنل‌های اولدی هستند که قابلیت‌های لمسی را به‌صورت توکار دارند. سنسور لمسی این پنل‌ها در بالای نوار نازک داخلشان قرار گرفته است. در گذشته برای استفاده از عملکردهای لمسی باید نوار لمسی جداگانه‌ای به پنل اضافه می‌شد. ولی فناوری‌های جدید نیاز به چنین نوار اضافه‌ای را از بین برده‌اند. البته ال‌جی هم قادر به تولید این نمایشگرهای پیشرفته است، ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها نمی‌توانند مثل سامسونگ رابطه مطلوبی بین کمیت و کیفیت پنل‌های خود ایجاد کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۳/۱۳
اپل دیگه برا ماها صرف نمی‌کنه
ما باید فکرمون رو بریزیم روی پرچمداران شیائومی، یا میان‌رده‌های سامسونگ. یعنی تا این حد تنزل کردیم به لطف مسئولین??‍♂️
خدایا ما "آه" می‌کشیم??
بی‌جواب نگذار??