خانهاخبار
مورد انتظارترین ویژگی مرورگر کروم به زودی از راه می رسد

مورد انتظارترین ویژگی مرورگر کروم به زودی از راه می رسد

گوگل در نسخه‌ی بتای مرورگر کروم در حال کار روی قابلیتی است که کاربران مدت‌ مدیدی را در انتظار آن بوده اند
۱۳۹۹/۳/۱۳

به نظرمی‌رسد که تعداد تب‌های مرورگر در طول روز دائما افزایش پیدا می‌کند و بعضی از کاربران در زمان انجام کارهایشان بیش از ۵۰ صفحه باز در مرورگر دارند. شاید این کار عادت بدی باشد اما به تازگی گوگل قابلیت ساماندهی تب‌ها را ارائه کرده که زبانه‌های مرورگر را براساس گروه‌ها مرتب می‌کند. قابلیت گروه‌بندی زبانه ها در حال حاضر در نسخه‌ی بتا Google Chrome موجود است و طبق اخبار حاصله طی دوهفته‌‌ی آینده راه خود را به دنیای واقعی باز می‌کند. اگر قصد دارید هم‌اکنون از آن استفاده کنید، می‌توانید در نوار آدرس مرورگر chrome://flags/#tabs-groups

را تایپ کنید و آن را به صورت دستی فعال کنید. در هنگام فعال بودن این قابلیت با راست کلیک می‌توانید گروه‌بندی را ایجاد کنید. به گروه‌ها می‌توان فیلترهای رنگی اختصاص داد یا برای آن‌ها نام گذاشت و به طور کلی براساس سلیقه‌ی کاربر می‌تواند مرتب شود. طبق گفته‌های گوگل، بسیاری از آزمایش‌ کنندگان نسخه‌ی اولیه تصمیم گرفتند زبانه‌ها را براساس موضوع مرتب سازی کنند که به نظر جالب‌تر از بقیه‌ی حالت ها می‌آید. به هرحال زبانه‌ها را می‌توان براساس اولویت گروه‌بندی کرد. به عنوان مثال تمام تب‌های مورد نیاز از جمله تحقیق، اسناد و سیستم مدیریت محتوا همه را می‌توان در یک گروه قرار داد. گوگل امیدوار نیست بتواند با این ویژگی عادات بد کاربران را حل کند، اما گروه‌بندی زبانه ها روش مناسبی برای کسانی است که تب‌های بسیاری باز می‌کنند. البته در این ویژگی اگر در یک سایت برگه‌های بسیاری را باز کنید، پیدا کردن قدیمی‌تر‌ها کمی سخت است، یا اگر زبانه‌ها را برای چند روز یا چند هفته نبسته باشید نیز پیداکردن زبانه‌ی قدیمی کار سختی است.

image

این ویژگی از پردرخواست ترین قابلیت های کروم بوده است. یادگیری آن احتیاج به صرف کمی زمان دارد اما به زحمت آن می‌ارزد و بعد از استفاده کاربران متوجه خواهند شد که استفاده از آن چقدر کارآمد و راحت است.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)