خانهاخبار
گزارش: صنعت پادکست در یک دهه اخیر رشدی خیره‌کننده داشته است

گزارش: صنعت پادکست در یک دهه اخیر رشدی خیره‌کننده داشته است

بر گزارش شرکت Stitcher، تعداد پادکست‌ها نسبت به ده سال پیش با افزایش چشمگیر مواجه شده و این مسئله نشان از توجه بی‌سابقه کاربران به مدیوم رادیوهای اینترنتی دارد.
۱۳۹۹/۳/۱۳

پلتفرم پادکست استیچر در گزارشی اعلام کرده که شمار پادکست‌ها در طول دهه گذشته حدود ۱۲۹٫۰۰۰ درصد افزایش یافته است؛ بله، درست خواندید: ۱۲۹ هزار درصد! این شرکت در گزارش سالانه خود می‌گوید در سال ۲۰۱۹ حدود ۷ میلیون پادکست روی این پلتفرم منتشر شده، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۰ فقط حدود ۳۵۰ هزار عدد بوده است.

البته استیچر می‌گوید علی‌رغم افزایش شمار پادکست‌ها، میانگین مدت‌زمان هر قسمت نسبت به سال ۲۰۱۳ حدود ۲.۴ دقیقه کاهش یافته است. همچنین دو-سوم از پادکست‌ها به‌صورت آنلاین شنیده می‌شوند و فقط یک-سوم آن‌ها دانلود می‌شوند. در این گزارش اطلاعات جالبی درباره ژانرها، فرمت‌ها، عادات مخاطبان و گروه‌های سنی منتشر شده است. ژانر مورد علاقه اکثر کاربران «جرایم واقعی» بوده که در رده اول ژانرهای محبوب قرار گرفته است. در ادامه می‌توانید آمارهایی را در خصوص این ژانرها مشاهده کنید:

image

گزارش استیچر همچنین اطلاعات جالبی درباره عادات کاربران در دوران قرنطینه دارد. این شرکت می‌گوید میزان ساعات شنیدن در بازه‌ای هشت هفته‌ای از ۱ مارس تا ۲۷ آوریل حدود ۱۴ درصد نسبت به هشت هفته قبل از آن کاهش یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گزارش می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)