خانهاخبار
تصویری به‌ظاهر معمولی می‌تواند گوشی اندرویدی شما را از کار بیاندازد

تصویری به‌ظاهر معمولی می‌تواند گوشی اندرویدی شما را از کار بیاندازد

بر اساس گزارش‌ها، تصویری به‌ظاهر معمولی وجود دارد که اگر آن‌ها را به عنوان والپیپر گوشی اندرویدی خود انتخاب کنید، دستگاه شما را از کار می‌اندازد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.
۱۳۹۹/۳/۱۳

در گذشته پیامک‌ها و فایل‌هایی را دیده بودیم که می‌توانستند تلفن هوشمند شما را خراب کنند. اما حالا گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از تلفن‌های اندرویدی در برابر مشکل عجیبی آسیب‌پذیری دارند. آن‌طور که گفته می‌شود، اگر تصویری که در ادامه می‌بینید را به عنوان والپیپر گوشی اندرویدی خود تنظیم کند، این عکس می‌تواند موبایل شما را از کار بیاندازد. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که این اتفاق چگونه رخ می‌دهد و گوگل نیز هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

پیش از هر چیز ابتدا بگذارید تاکید کنیم که تحت هیچ شرایطی به امتحان کردن این تصویر به عنوان والپیپر گوشی خود حتی فکر هم نکنید. ظاهرا در کدگذاری‌های این عکس پروفایل رنگی خاصی قرار دارد که پس از ثبت آن به عنوان والپیپر با رابط کاربری سیستم اندروید تداخل پیدا می‌کند و گوشی شما را از کار می‌اندازد.

ظاهرا گوشی‌های مجهز به اندروید ۱۱ در برابر این ایراد مصون هستند چون نسخه جدید اندروید به‌طور خودکار فضاهای رنگی پشتیبانی‌نشده را به sRGB تبدیل می‌کند و طیف رنگی گسترده‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

image

کسانی که این تصویر را به عنوان والپیپر گوشی خود قرار داده‌اند می‌گوید موبایل آن‌ها وارد چرخه بوتی شده که بی‌انتهاست. به عبارت دیگر، دستگاه خاموش و روشن می‌شود ولی به جای این که به حالت عادی برگردد مجددا بوت‌لودر را آغاز می‌کند. خوشبختانه عده‌ای توانسته موبایل خود را وارد حالت سیف مود کنند تا بتوانند از آن‌جا والپیپر دستگاه را تغییر دهند. ولی بقیه برای استفاده دوباره از موبایل‌شان مجبور به فکتوری ریست شده‌اند.

اگر به هر دلیل از قبل این تصویر را به عنوان والپیپر انتخاب کردید و دچار مشکل شده‌اید، می‌توانید چند روش زیر را امتحان کنید تا شاید مشکل‌تان برطرف شود:

  • راهکار اول: اگر موبایل شما وارد سیف مود می‌شود، شاید بتوانید زمان کافی را داشته باشید تا والپیپر خود را تغییر داده و مشکل را حل کنید.
  • راهکار دوم: اگر موبایل شما وارد سیف مود نمی‌شود ولی دستگاهی دارید که کاستوم ریکاوری دارد، می‌توانید به اپ کاستوم ریکاوری بروید و اطلاعات والپیپر را از آن‌جا پاک کنید تا والپیپر به حالت پیش‌فرض برگردد.
  • راهکار سوم: اگر روش‌های بالا جواب نداد، به بوت‌لودر بروید و موبایل خود را ریسک فکتوری کنید. متاسفانه این کار تمام اطلاعات گوشی شما را پاک می‌کند، ولی احتمالا می‌تواند مشکل را حل کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

دانیال

۱۳۹۹/۳/۱۴
سلام
من دقیقا همین تصویر که گذاشتین رو گوشی گذاشتم اتفاق خاصی نیفتاد!!!! اندروید9 گوشی سونی xperia xz!!

ع ص

۱۳۹۹/۳/۱۳
متاسفانه یا خوشبختانه استفاده کردم و الآن هم دارم براتون کامنت می‌ذارم