خانهاخبار
مایکروسافت دبیران خبری خود را با هوش مصنوعی جایگزین می‌کند

مایکروسافت دبیران خبری خود را با هوش مصنوعی جایگزین می‌کند

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر و گاردین، ظاهرا مایکروسافت بخشی از نیروی انسانی خود را مرخص کرده تا به جای آن‌ها از هوش مصنوعی برای انتخاب اخبار استفاده کند.
۱۳۹۹/۳/۱۲

مایکروسافت در حال مرخص کردن ده‌ها ژورنالیست و دبیر خبری از شاخه مایکروسافت نیوز و MSN است. این تعدیل نیرو به عنوان بخشی از برنامه بزرگ‌تر آن‌ها برای اتکا بر هوش مصنوعی به منظور انتخاب اخبار و محتواهایی است که در وب‌سایت MSN.com، مرورگر اج و بخش‌های مختلف اپلیکیشن‌های مایکروسافت نیوز نشان داده می‌شود. بسیاری از این نیروها به عنوان بخشی از بازوی SANE (شامل جستجو، تبلیغات، نیوز و اج) به حساب می‌آیند و به عنوان دبیران انسانی انتخاب اخبار با این شرکت قرارداد دارند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در بیانیه‌ای می‌گوید: «ما هم مثل سایر شرکت کسب و کار خود را به صورت منظم ارزیابی می‌کنیم. این ارزیابی می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌ها و گاها کاهش نیرو در بقیه قسمت‌ها منجر شود. این تصمیمات متاثر از همه‌گیری کنونی نیست.»

با وجود این که مایکروسافت می‌گوید این تعدیل نیرو به‌طور مستقیم ارتباطی با همه‌گیری ویروس کرونا ندارد، بسیاری از رسانه‌های خبری در سراسر دنیا به شدت تحت تاثیر کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند چون درآمد ناشی از تبلیغات در بخش‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها و فضای آنلاین تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

بیزنس اینسایدر اولین بار روز جمعه اعلام کرد که ۵۰ نفر از تیم خبری مایکروسافت در آمریکا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. تعدیل نیروهای خبری مایکروسافت بر تیم‌های بین‌المللی این شرکت نیز تاثیر گذاشته است. نشریه گاردین می‌گوید به دنبال این تصمیم حدود ۲۷ نفر از تیم بریتانیایی این شرکت نیز مرخص شده‌اند.

مایکروسافت از حدود ۲۵ سال پیش، یعنی زمان راه‌اندازی MSN در سال ۱۹۹۵، در عرصه خبررسانی فعالیت داشته است. این کمپانی دو سال پیش در زمان راه‌اندازی سرویس مایکروسافت نیوز گفته بود که آن‌ها در حدود ۵۰ نقطه مختلف دنیا بیش از ۸۰۰ دبیر دارند.

مایکروسافت در ماه‌های اخیر به تدریج بخش خبری خود را به سمت استفاده از هوش مصنوعی سوق داده، و ناشران و ژورنالیست‌ها را به انتخاب هوش مصنوعی تشویق کرده است. این شرکت از هوش مصنوعی برای اسکن محتوا و بعد پردازش و فیلتر آن استفاده کرده و حتی تصاویری را به دبیران انسانی خود پیشنهاد می‌داد تا آن‌ها را درون اخبار قرار دهند. مایکروسافت از دبیران انسانی خود برای انتخاب اخبار برتر از منابع گوناگون و نمایش آن‌ها در مایکروسافت نیوز، MSN و مایکروسافت اج استفاده می‌کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)