خانهاخبار
بالاخره اینستاگرام راضی به تقسیم درآمد از تبلیغات با تولیدکنندگان محتوا شد

بالاخره اینستاگرام راضی به تقسیم درآمد از تبلیغات با تولیدکنندگان محتوا شد

پس از مدت‌ها تقاضای تولیدکنندگان محتوا، اینستاگرام اولین تقسیم درآمد حاصل از تبلیغات را اعلام کرد. خبری که پس از یک دهه شنیده شد.
۱۳۹۹/۳/۱۰

اینستاگرام زمانی دست به این تصمیم زد که بسیاری از اینفلوئنسرها این پلتفرم را با دیگر رقبای بخشنده‌تر جایگزین کردند. اینستاگرام اواخر 2010 عرضه شد و پس از دو سال فعالیت با رقم 1 میلیارد دلار به فیس‌بوک واگذار شد که در آن زمان یک رکورد به‌حساب می‌آمد.

غول شبکه‌های اجتماعی در هشت سال گذشته، اولویت رشد خود را براساس کسب سودها قرار داده بود؛ درآمد اینستاگرام در سال 2019 معادل 20 میلیارد دلار گزارش‌شده است. برای پلتفرمی که تا 3 روز گذشته هیچ درآمد حاصل از تبلیغات جهانی را به اشتراک نگذاشته بود این میزان سرمایه باورناپذیر جلوه می‌کند.

پست‌های اسپانسر دار مدت‌زمان طولانی‌ای هستند که در اینستاگرام یافت می‌شوند. تبلیغات هدفمند سنتی تنها هزینه‌های این شبکه اجتماعی را پوشش نمی‌داد.

درواقع دیگر ممکن نیست اشخاصی که سهمی زیاد در درآمدزایی فیس‌بوک دارند نادیده گرفته شوند.

image

 

از هم‌اکنون تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از طریق بج‌های لایو اینستاگرام و تبلیغات IGTV محتوای خود درآمد داشته باشند. ویژگی Live Shopping درگذر زمان نیز برای تعداد بیشتری از اینفلوئنسرها در دسترس قرار خواهد گرفت.

در همین راستا مدیر بخش همکاران برند اینستاگرام اعلام کرد به‌زودی میزان دسترسی برای محتوا افزایش یابد تا جذب اسپانسرهای بیشتر را تسهیل کند. این از خبر خوب و حالا خبر بد. این اقدامات درآمدزا که بسیار پیش‌تر باید به وجود می‌آمدند حال به آهستگی عرضه می‌شوند، در شرایط فعلی صرفاً ایالات‌متحده.

image

بج‌های لایو اینستاگرام در مدل جدید تقسیم درآمد حاصل از تبلیغات نقش مهمی دارند.

تغییر روش اینستاگرام در تقسیم درآمد حاصل از تبلیغات با انجام آزمایش‌های ضد خشونت که از اویل ماه مِی آغاز شد هم‌زمان‌شده است. هر دو اقدام جهت بهبود پایداری پلتفرم صورت گرفته‌اند تا جایی بهتر هم برای تبلیغ دهندگان و هم برای تولیدکنندگان محتوا باشد.

حال بسیاری از منتقدین تقسیم درآمد حاصل از تبلیغات اینستاگرام را بسیار دیرهنگام می‌دانند اما این یک تجارت چند میلیارد دلاری به‌حساب می‌آید. طبیعی‌ست که وقتی حجم زیادی از ثروت به دست می‌آید و تنها بخش خیلی کوچکی با شما تقسیم شود زبان به نقد می‌گشایید.

این تقسیم درآمد اینستاگرام خیلی از یوتیوب و حتی رقیب جوانش تیک‌تاک عقب‌تر است و شبیه به یک بازی می‌ماند. بااین‌همه نوعی درآمد است و این پلتفرم تعداد بالایی کاربر دارد که جایی برای تفکر باقی می‌گذارد.

تقسیم درآمد با تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام هرچند دیرهنگام و کُند است اما می‌تواند آغازگر موجی نو از سرگرمی در این شبکه اجتماعی باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)