خانهاخبار
نسل‌های آتی ایرپاد احتمالا به قابلیت‌های سلامتی مجهز می‌شوند

نسل‌های آتی ایرپاد احتمالا به قابلیت‌های سلامتی مجهز می‌شوند

وب‌سایت دیجی‌تایمز در گزارشی مدعی شده که اپل می‌خواهد در نسخه‌های بعدی ایرپاد از سنسورهایی استفاده کند که می‌تواند دستیابی به قابلیت‌های سلامتی را در این دستگاه‌ها ممکن کند.
۱۳۹۹/۳/۶

به گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز، اپل می‌خواهد در طول ۱۸ ماه آینده خط تولید ایرپاد را به‌روز کرده و گسترش دهد. این وب‌سایت می‌گوید کوپرتینویی‌ها آماده‌اند تا در نسل آتی این محصولات از سنسورهای جدیدی استفاده کنند. اپل می‌خواهد ظرف ۱ تا ۲ سال آینده سنسور نور محیطی را به نسخه‌های بعدی ایرباد بیسیم خود اضافه کند. احتمالا یکی از نسخه‌های ایرپاد یا ایرپاد پرو که در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شوند از این قابلیت استفاده خواهند کرد.

منابع بازار مدعی‌اند که شرکت ASE Technology، از تامین‌کنندگان قطعات تایوانی، قرار است مدیریت فرآیند تولید را در دست بگیرد. این شرکت در چند ماه اخیر دستگاه‌های جدیدی خریداری کرده تا آماده تامین تقاضا باشد. منابع می‌گویند ASE در حال حاضر برای فراهم‌سازی فناوری موج میلی‌متری 5G در آیفون و آیپدهای آتی با اپل قرارداد بسته است. این همکاری می‌تواند روابط میان این دو شرکت را تقویت کند.

در این گزارش هیچ اشاره‌ای به سنسورهایی که احتمالا در نسل‌های بعدی ایرپاد استفاده خواهند شد نشده ولی دیجی‌تایمز گزارش دیگری دارد که می‌تواند سرنخی از وجود قابلیت‌های سلامتی در ایربادهای آتی این شرکت به دست ما بدهد.

نشریه بلومبرگ دو سال پیش اعلام کرد که اپل در حال بررسی احتمال عرضه نسخه‌ای از ایرپاد است که قابلیت ردیابی ضربان قلب دارد. این محصول هنوز وارد بازار نشده، ولی به نظر می‌رسد که اپل همچنان در حال کار روی آن است.

همان طور که سامسونگ در سال ۲۰۱۶ با Gear IconX نشان داد، سنسورهای نوری می‌توانند نقش مهمی در تشخیص ضربان قلب بازی کنند. این مسئله در رابطه با پایش سطح اکسیژن خون هم صدق می‌کند. در نتیجه، اگر چنین قابلیتی به ایرپاد اضافه شود، اپل می‌تواند قابلیت‌های سلامتی را برای گروه بزرگ‌تری از مخاطبان خود در دسترس قرار دهد. با این حال، باید منتظر بمانیم تا ببینیم که با این کار طراحی ایرپاد دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد یا نه.

image

در این طراحی، ابزارهای پایش سطح اکسیژن خون که برای اندازه‌گیری ضربان قلب هم کاربرد دارند، با عبور دادن نور از لاله گوش میزان عبور و بازتاب پرتوها را محاسبه کرده و سطح اکسیژن را به دست می‌آورند. منتها، طراحی فعلی ایرپاد دستیابی به این قابلیت را دشوار می‌کند.

از دیگر قابلیت‌هایی که ممکن است به ایرپادهای آتی اضافه شود می‌توانیم به امکان شناسایی حرارت و تعریق از طریق ارتباط با سطح پوست اشاره کنیم. اپل قبلا ایده‌ای را در این زمینه پتنت کرده بود هرچند هنوز آن را اجرایی نکرده است.

سوای از بحث قابلیت‌های سلامتی، انتظار می‌رود که نسل بعدی ایرپاد و ایرپاد پرو پیشرفت‌های متعددی داشته باشند. از جمله این پیشرفت‌ها تراشه جدید H2 خواهد بود که کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد. گفته می‌شود که اپل همزمان به بهینه‌سازی سیری هم می‌پردازد. تغییرات سیری احتمالا در هوم‌پاد ۲ و هوم‌پاد مینی که در دنباله سال می‌آیند معرفی خواهد شد و بعد از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو سر در خواهد آورد.

نسل سوم ایرپاد احتمالا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود. با این حال، برای نسل دوم ایرپاد پرو احتمالا باید تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ صبر کنیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)