خانهمقاله‌ها
آموزش: چگونه تنظیمات نمایشگر در ویندوز 10 را شخصی‌سازی کنیم؟

آموزش: چگونه تنظیمات نمایشگر در ویندوز 10 را شخصی‌سازی کنیم؟

تغییر والپیپر یا شخصی سازی لاک اسکرین یکی از امکانات اولیه ویندوز 10 به حساب می‌آید.
۱۳۹۹/۳/۶

اگر به تازگی محصولی مبتنی بر ویندوز 10 (شامل لپتاپ یا پی سی) خریداری کرده باشید، یکی از ابتدایی ترین کارهایی که ممکن است تمایل به انجام آن داشته باشید، شخصی سازی محیط این پلتفرم است. خوشبختانه طراحان ویندوز 10 در این زمینه کم نگذاشته‌اند و آیتم‌های زیادی برای شخصی سازی وجود دارد که در این مطلب قصد داریم آنها را بررسی کنیم. از انتخاب یک تصویر مشخص برای لاک اسکرین گرفته تا تغییر والپیپر و انتخاب یک تم جدید و زیر و رو شدن محیط سیستم عامل ویندوز 10.

مراحل دسترسی به امکانات شخصی سازی ویندوز 10 بسیار سر راست و کاملا در دسترس است. فقط کافی است مسیر زیر را طی کنید:

  • روی دکمه استارت کلیک کنید
  • روی آیکون چرخ دنده (دکمه cog) کلیک کنید تا پنجره تنظیمات باز شود.
  • حال گزینه Personalization را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید انبوهی از تنظیمات مختلف را به عنوان شخصی سازی روی محیط سیستم عامل ویندوز 10 اعمال کنید.

تغییر والپیپر

در قسمت Persnoalizarion از منوی سمت راست روی Background کلیک کنید.

image

 

از منوی بازشوی بکگراند می‌توانید بین حالت‌های Picture ،Slideshow یا Solid color گزینه مناسب را انتخاب کنید.

اگر تمایل به استفاده از تصویر دارید، گزینه Picture را انتخاب کنید. حال چند تصویر به صورت پیش فرض توسط سیستم عامل ویندوز 10 به شما نمایش داده می‌شود. گزینه دلخواه خود را از Choose your picture انتخاب کنید. اگر قصد انتخاب تصویر شخصی را دارید، می‌توانید روی Browse کلیک کنید و تصویر دلخواه را انتخاب نمایید.

از قسمت Choose a fit می‌توانید حالت قرارگیری تصویر بکگراند را عوض کنید که به حالت‌های Fill ،Fit ،Stretch ،Tile ،Center و یا Span در دسترس است. به محض انتخاب حالت دلخواه از این قسمت، تصویر مورد نظر شما روی بکگراند سیستم عامل ظاهر می‌شود. می‌توانید گزینه‌های مختلف را در این شاخه انتخاب کرده و در نهایت به مورد دلخواه خود برسید.

image

 

اگر ترجیح می‌دهید تا به جای انتخاب تصویر از یک رنگ مشخص استفاده نمایید، می‌‌توانید از منوی بازشو Background گزینه Solid color را انتخاب کنید و از قسمت پایین، رنگ دلخواه را برگزینید. اگر رنگ مورد نظر به صورت پیش فرض وجود نداشت، می‌توانید با انتخاب Custom color، آن را از پالت رنگی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت، انتخاب نمایید.

image

 

در نهایت در صورت تمایل، می‌توانید از منوی بازشوی Background گزینه Slideshow را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید چند تصویر را انتخاب کنید تا در فواصل زمانی مختلف، میان آنها سوییچ شود و یک بکگراند پویا را در اختیار داشته باشید. بعد از انتخاب حالت اسلایدشو، با انتخاب دکمه Browse می‌توانید تصاویر مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

از قسمت Change picture every می‌توانید مدت زمانی که هر تصویر در بکگراند باقی می‌ماند را انتخاب کنید.

مورد بعدی آیتم Shuffle است که تصاویر انتخاب شده توسط شما را به حالت رندوم به نمایش می‌گذارد.

اگر گزینه بعد در حالت خاموش (Off) قرار داشته باشید، زمانی که باتری دستگاه در حالت کم بوده و سیستم عامل به حالت battery power وارد شود، عملکرد حالت اسلایدشو از کار می‌افتد. اما اگر این مورد را در حالت روشن (On) قرار دهید، با وجود قرار گرفتن سیستم در حالت battery power، تصاویر اسلایدشو همچنان نمایش داده خواهند شد.

از قسمت Choose a fit می‌توانید نحوه قرارگیری تصویر را انتخاب نمایید.

در هنگام انتخاب برخی حالت‌ها، رنگ بکگراند نیز قابل انتخاب خواهد بود که در صورتی که تصویر انتخاب شده با رزولوشن دستگاه هم خوانی نداشته و کوچکتر باشد، رنگ انتخاب شده سایر قسمت‌های خالی را پر خواهد کرد.

image

 

تنظیم تصویر لاک اسکرین

از منوی Personalization وارد قسمت Lock screen شوید.

image

 

از قسمت Background، روی منوی بازشو کلیک کنید. حال سه آیتم Windows spotlight ،Picture و Slideshow را در اختیار خواهید داشت.

image

 

برای انتخاب یک تصویر مشخف و ثابت، گزینه Picture را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید از قسمت Choose your picture، از میان تصاویر پیش فرض، یک مورد را انتخاب نمایید یا در صورت نیاز با کلیک روی دکمه Browse، تصویر دلخواه را برگزینید.

برای انتخاب اسلایدشو، می‌توانید از گزینه Slideshow در منوی باز شو استفاده کنید. حال آلبوم‌های مختلفی که برای شما در نظر گرفته شده را در این قسمت مشاهده می‌کنید. با کلیک روی دکمه Remove می‌توانید آلبوم‌ها را حذف نمایید. در صورتی که تمایل دارید آلبوم تصاویر دلخواه خود را به این قسمت اضافه کنید، روی Add a folder کلیک کنید و فولدر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

image

 

با کلیک روی گزینه Advanced slideshow settings، به قسمت تنظیمات پیشرفته اسلایدشو وارد خواهید شد. حال می‌توانید آیتم‌های دلخواه خود را از این قسمت تنظیم کنید تا روی حالت اسلایدشو اعمال شود.

image

 

حالت سوم در منوی بازشو Windows spotlight نام دارد. با انتخال این گزینه، یک تصویر در قسمت لاک اسکرین نمایش داده خواهد شد. اما وجه تمایز این مورد با حالت Picture، تنظیمات دیگری است که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. به این صورت که اپلیکیشن‌های دلخواه خود که امکان نمایش اطلاعات روی صفحه لاک اسکرین داشته باشند را می‌توانید در این قسمت انتخاب کنید.

image

 

با کلیک کردن روی دکمه + می‌توانید لیستی از اپلیکیشن‌های واجد شرایط را مشاهده کرده و در صورت تمایل، آنها را به قسمت یاد شده اضافه نمایید.

image

 

انتخاب رنگ بندی محیط ویندوز 10

با انتخاب گزینه Colors از منوی Personalization می‌توانید نحوه رنگ بندی محیط سیستم عامل ویندوز 10 را انتخاب کنید. از این قسمت می‌توانید حالت Light یا Dark را انتخاب کرده یا در صورت نیاز، از قسمت Custom، رنگ بندی محیط ویندوز 10 و اپلیکیشن‌ها را از یکدیگر متمایز کنید. به عنوان مثال برای محیط ویندوز حالت Dark و برای اپلیکیشن‌ها از گزینه Light استفاده کنید یا بالعکس. 

image

 

فرقی نمی‌کند که کدام یک از حالت‌ها را انتخاب کرده باشید، با اسکرول کردن به سمت پایین، می‌توانید از قسمت Choose your accent color، رنگ مکمل دلخواه خود را نیز برای سیستم عامل انتخاب کنید. در این قسمت رنگ‌های از پیش تعیین شده‌ای را خواهید دید که در صورت تمایل می‌توانید با کلیک روی دکمه Custom color، رنگ دلخواه خود را از پالت رنگی انتخاب کنید.

image

 

نحوه تنظیم و استفاده از تم‌ها

هر تم شامل پکیجی از والپیپرها، صداها و رنگ‌بندی‌های مخصوص است که می‌توانید از آنها برای زینت بخشیدن به محیط سیستم عامل ویندوز 10 استفاده کنید. شما می‌توانید از تم‌هایی که به صورت پیش فرض برای شما در نظر گرفته شده استفاده کنید یا در صورت تمایل، آیتم‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه مایکروسافت تهیه کنید.

برای تنظیم تم از منوی Personalization روی گزینه Themes کلیک کنید.

در صورت تمایل، می‌توانید با کلیک روی گزینه های Background ،Color ،Sounds و Mouse cursor، هر کدام را بسته به نیاز خود تغییر دهید.

image

 

صفحه را کمی به سمت پایین اسکرول کنید. با قسمت Change theme روبرو خواهید شد. تصویری به صورت پیش فرض در قسمت بالایی این پنجره به نمایش گذاشته شده که تغییرات اعمال شده توسط شما در آن به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین لینکی برای هدایت شما به فروشگاه مایکروسافت نیز در نظر گرفته شده است.

با انتخاب گزینه Save theme، می‌توانید تم شخصی سازی شده خود را در محلی ذخیره و نگهداری کنید.

image

 

 

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Amin

۱۳۹۹/۳/۶
بسیار متشکرم که من رو از جهل و گمراهی رهانیدید، من مدتها بود که به صفحه مانیتور چسب می‌مالیدم و عکس چاپ شده رو بهش می‌چسبوندم ولی با این روش خیلی راحتتر می‌تونم عکس صفحه رو عوض کنم، بالای ۱۰ ساله که دنبال این آموزش میگردم ولی هیچ جا پیداش نکردم. از وقتی که از این روش دارم استفاده میکنم پوستم هم لطیف تر شده.?