خانهاخبار
اپل می‌خواهد نسخه مخصوص استیو جابز اپل گلس را بسازد

اپل می‌خواهد نسخه مخصوص استیو جابز اپل گلس را بسازد

بر اساس گزارش جدید جان پراسر، اپل در نظر دارد که نسخه‌ای ویژه از عینک هوشمند خود را با نام نسخه استیو جابز روانه بازار کند، و این نسخه قیمت بالاتری خواهد داشت.
۱۳۹۹/۳/۳

عینک‌های دارای شیشه‌های گرد در اوایل دهه ۱۹۶۰ به عینک‌های مامان‌بزرگی معروف بودند. این عینک‌ها در اواخر دهه ۶۰ به عینک لنون معروف شدند. و در سال ۱۹۹۸ وقتی اپل جابز به سراغ عینک Lunor Ideal i 380 رفت آن‌ها را با نام خودش به شهرت رساند. حالا این سبک از عینک تحت عنوان عینک استیو جابز شناخته می‌شود و طبق آخرین گزارش‌ها به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد نسخه‌ای از اپل گلس را تحت عنوان Steve Jobs Heritage Edition با طراحی عینک جابز عرضه کند.

این اطلاعات از سوی افشاگر معروف، جان پراسر، منتشر شده که اخیرا اطلاعات جالبی را درباره عینک هوشمند اپل فاش کرده بود. او گفته بود اپل گلس شبیه عینک‌های عادی خواهد بود اما روی دسته سمت راست خود از اسکنر LiDAR استفاده می‌کند. این اسکنر سنسوری از نوع زمان پرواز است که اولین بار در جدیدترین نسخه آیپد پرو منتشر شد و در حوزه اندازه‌گیری عمق برای اشیای AR، پرتره‌ها و سایر قابلیت‌های مبتنی بر همین اندازه‌گیری‌ها کاربرد دارد.

image

اتخاذ این تصمیم از سوی اپل اهمیت بسیار زیادی دارد چون یکی از دلایل شکست گوگل گلس به عنوان یک محصول مصرفی به خاطر فرم فاکتور عجیب و غیرمعمول آن بود. برخی از کافه‌های شهر سیاتل ورود عینک گوگل را ممنوع کرده بودند، چون این احتمال وجود داشت که مردم از آن‌ها عکس بگیرند و بقیه مشتریان ناخواسته درون عکس بیفتند.

اگرچه پراسر گفته بود که قیمت پایه اپل گلس از ۴۹۹ دلار شروع می‌شود، ولی او مدعی است که قیمت نسخه ویژه استیو جابز می‌تواند بیشتر باشد. این افشاگر سرشناس می‌گوید: «آن‌ها در حال کار روی پروتوتایپی به نام Steve Jobs Heritage Edition هستند که به نسخه‌های ویژه اپل واچ، مثلا آن نسخه طلایی ۱۰ هزار دلاری، شباهت دارد.» البته پراسر نمی‌گوید که نسخه استیو جابز اپل گلس ۱۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت، ولی می‌خواهد با این مقایسه قیمت بالای این محصول را نشان دهد.

با توجه به شیشه‌های بدون فریم عینک جابز و دسته‌های نازک آن، سوال این است که قطعات این دستگاه چگونه پیاده‌سازی می‌شود. پراسر می‌گوید ایده‌ای ندارد که این نسخه چگونه ساخته خواهد شد، اما با توجه به چیزی که او از نسخه‌های فعلی این عینک AR دیده، محتوا بر روی گوشه لنزها تابانده می‌شود.

البته هر کسی به وجود این نسخه از اپل گلس اعتقاد ندارد. برای مثال، مارک گورمن از نشریه بلومبرگ می‌گوید این شایعه ساختگی است. او می‌گوید اشتباهاتی به وجود آمده چون اپل سال آینده می‌خواهد از دستگاهی رونمایی کند که با نام داخلی N301 شناخته می‌شود. این دستگاه ترکیبی از هدست‌های AR و VR است. با این حال، اپل گلسی که ما آن را می‌شناسیم با نام N421 در حال تولید است و قرار است در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ معرفی شود. این اطلاعات با گزارشی همخوانی دارد که پیش‌تر توسط نشریه The Information نیز منتشر شده و گفته بود که N301 شبیه نسخه نازک‌تری از هدست Oculus Quest VR خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)