خانهاخبار
دو منبع جدید حضور پردازنده میان‌رده در پیکسل 5 را تایید کردند

دو منبع جدید حضور پردازنده میان‌رده در پیکسل 5 را تایید کردند

قبلا در خبری اعلام شد که پیکسل 5 احتمالا از پردازنده اسنپدراگون 765 استفاده می‌کند، حالا دو منبع تازه مدعی شده‌اند که گوگل واقعا تراشه‌های پرچمدار را کنار گذاشته است.
۱۳۹۹/۳/۲

چند وقت پیش برای اولین بار شایعه شد که پرچمدار بعدی گوگل یعنی پیکسل ۵ نه از یک چیپست پرچمدار بلکه از چیپستی میان‌رده استفاده خواهد کرد. حالا دو منبع تازه این خبر را تایید کرده‌اند. وب‌سایت XDA Developers که پیش‌تر به دو نسخه منتشرنشده از گوشی‌های پیکسلِ مجهز به اسنپدراگون ۷۶۵ دست یافته بود، شواهدی بیشتری پیدا کرده که از عرضه پیکسل ۵ با همین تراشه خبر می‌دهد.

توجه داشته باشید که این دو دستگاه نمی‌توانند پیکسل 4a باشند، چون پیکسل 4a قبلا با اسم رمز sunfish کشف شده بود و احتمالا قرار است از اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده کند. در نتیجه، ظاهرا این دو گوشی فقط می‌توانند پیکسل ۵ و یا پیکسل ۵ ایکس ال باشند. البته حالا این احتمال مطرح است که پیکسل ۵ از نسخه به‌روزشده اسنپدراگون ۷۶۵ یعنی اسنپدراگون 768G استفاده کند، چون این تراشه سرعت بیشتری دارد و از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

image

در گزارش دیگری، سردبیر وب‌سایت Android Police نیز مدعی شده که طبق اعلام منابع او پیکسل ۵ به اسنپدراگون ۷۶۵ مجهز می‌شود. علاوه بر این، گوگل نسخه‌ای ویژه از پیکسل ۵ می‌سازد که با شبکه‌های موج میلی متری 5G اپراتور ورایزن سازگار باشد. با این حال، باید صبر کنیم تا ببینیم که مدل سازگار با شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز این گوشی ارزان‌تر خواهد بود یا نه. اگر با انواع شبکه‌های 5G آشنا نیستید، این مطلب را بخوانید.

چندی پیش تصویری از یک نظرسنجی گوگلی منتشر شد که در آن قیمت پیکسل 4a و پیکسل 5 به ترتیب ۳۴۹ و ۶۹۹ دلار اعلام شده بود. اکنون با وجود این که قیمت ذکرشده پیکسل 5 از پیکسل 4 کمتر شده ولی همچنان برای یک موبایل میان‌رده کمی زیاد به نظر می‌رسد.

image

گوگل عاجزانه در تلاش است تا پس از دو ناکامی بزرگ محصولی بسازد که قابلیت‌های خوبی داشته باشد و بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. بسیاری از طرفداران سری پیکسل امیدوارند که پرچمدار بعدی این شرکت باتری بزرگ و لنز فوق عریض داشته باشد. با این حال باید صبر کنیم تا ببینیم گوگل صدای کاربران را می‌شنود یا نه.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)