خانهاخبار
مک‌لارن الوا بدون شیشه جلو از راه می‌رسد

مک‌لارن الوا بدون شیشه جلو از راه می‌رسد

شرکت انگلیسی مک‌لارن تصمیم دارد ماشین گران قیمت الوا را بدون شیشه جلو راهی بازار کند
۱۳۹۹/۳/۳

ظاهرا مک‌لارن تصمیم دارد خودروی ۱.۷ میلیون دلاری و ۸۰۴ اسب بخاری خود را که Elva نام دارد، به ساده‌ترین شکل ممکن عرضه کند. در لیست تجهیزات استاندارد این خودرو شیشه جلو به چشم نمی‌خورد. این مسئله برای کسانی که موتور سیکلت را بدون کلاه ایمنی سوار شده اند آشنا به نظر می‌رسد و البته از باد سرد و انواع مختلف حشرات در امان نخواهید بود. شرکت انگلیسی اما برای این موضوع راه حلی هوشمندانه ارائه داده است که سرنشینان علاوه براینکه از هوای آزاد لذت می‌برند، در برابر باد و مشکلات کوچک نیز محافظت می‌شوند. مک‌لارن این سیستم را مدیریت هوای فعال (AAMS) می نامد. البته که این سیستم جدیدی نیست، چرا که قبلا فراری با نام محافظ باد مجازی Virtual Wind Shield از آن برای مدل های مونزا SP1 و SP2 استفاده کرده بود، اما خاطره‌ی بد باعث نشده تا مک‌لارن از این روش در ماشین جدید استفاده نکند.

کارشناسان مجله Car and Driver موفق شده‌اند با نمونه پروتوتایپ این ماشین در انگلستان رانندگی کنند. طبق گفته کارشناسان با غیرفعال بودن این سیستم و دردمای ۴۵ درجه‌ای هوا با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجربه‌ی ناراحت کننده‌ای بود و در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت بسیار آزار دهنده بوده است. بعد از فعال شدن سیستم مدیریت هوای فعال خودرو، در سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت کاملا حس می‌شد که شیشه جلو اتومبیل وجود دارد، درسرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت به راحتی می‌توانستیم با راننده حرف بزنیم و در سرعت ۱۱۲ کیلومتر گرچه باد کمی احساس می‌شد اما در مقایسه با حالت غیرفعال بسیار کمتر بود. وقتی که دست را بالای کابین گرفتیم کاملا مرز بین هوای کابین و پیچش باد احساس می‌شد، درست مانند اینکه دست خود را بالای شیشه جلوی اتومبیل گرفته باشید.

image

مک‌لارن در حال توسعه شیشه جلو برای این اتومبیل است تا اشخاصی که می‌خواهند آن را با شیشه جلو سفارش دهند. همین‌طور دوستدارانی که در مناطقی از جهان زندگی می‌کنند که گرد و غبار بیشتری وجود دارد، بتوانند ان را سفارش دهند. اما این خودرو بدون شیشه و به شکل خالص خود جلوه‌ای بی‌نظیر دارد. هوایی که از روبرو می‌آید از طریق کانالی تا ۱۳۰ درجه هوا را منحرف می‌کند. هرچه زاویه‌ی این کانال کمتر شود سرعت هوا تا ۵ درصد افزایش می‌یابد. بدون فن، این سیستم نیاز به سرعت اتومبیل دارد و در سرعت‌های پایین و در مناطق پارکینگی، عملکرد فن باعث بهبود دید روبه جلو می‌شود. البته این فناوری در سرعت‌های بالای ۱۱۰ کیلومتر بی‌اثر است و بهتر است کلاه ایمنی با خود به همراه داشته باشید.

هوا از طریق یک دریچه بزرگ که در وسط کاپوت خودرو جای گرفته است، سدی در مقابل فشار هوا ایجاد می‌کند. این منطقه با منحرف کردن فشار، هوای لازم برای کابین خودرو را تامین می‌کند، به همین دلیل مسافران تلاطم هوای زیادی را احساس نخواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)