خانهاخبار
گلکسی نوت 20 پلاس احتمالا دوربین 108 مگاپیکسلی خواهد داشت

گلکسی نوت 20 پلاس احتمالا دوربین 108 مگاپیکسلی خواهد داشت

بر اساس گزارش جدید افشاگر معروف، آیس یونیورس، و وب‌سایت گلکسی‌کلاب، سامسونگ قصد دارد در گلکسی نوت 20 پلاس از همان سنسور 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 20 الترا استفاده کند.
۱۳۹۹/۲/۳۱

بر طبق شایعات انتظار می‌رود که گلکسی نوت ۲۰ بسیاری از ویژگی‌های خانواده گلکسی اس ۲۰ را به ارث ببرد. اما این مسئله موضوع تازه‌ای نیست و مدت‌هاست که سامسونگ ویژگی‌های این دو سری را با یکدیگر تلفیق کرده است. حالا طبق جدیدترین گزارش‌ها، گلکسی نوت ۲۰ پلاس قرار است به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ الترا مجهز شود. این گزارش توسط وب‌سایت گلکسی‌کلاب منتشر شده که اخیرا ظرفیت باتری نوت ۲۰ پلاس را فاش کرده بود.

این وب‌سایت می‌گوید سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی نوت ۲۰ پلاس لنز زوم این گوشی نخواهد بود. سامسونگ در گلکسی اس ۲۰ الترا از این سنسور برای کمک به زوم هیبریدی استفاده می‌کند، در حالی که لنز اصلی دستگاه یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است. با این حال، گلکسی‌کلاب تردید دارد که در نهایت چه تصمیمی برای نوت ۲۰ پلاس گرفته خواهد شد.

از سوی دیگر، افشاگر معروف، آیس یونیورس، هم مدعی شده که سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی نوت ۲۰ پلاس مشابه گلکسی اس ۲۰ الترا یعنی همان ایزوسل برایت HM1 خواهد بود. این یعنی اندازه خود سنسور ۱/۱.۳۳ اینچ و اندازه پیکسل‌های آن ۰.۸ میکرون است. این سنسور به صورت پیش‌فرض می‌تواند با کمک فناوری نانو-باینینگ سامسونگ تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی بسازد.

آیس یونیورس می‌گوید سامسونگ از یک سنسور جدید نیز برای فوکوس کمک خواهد گرفت. فوکوس خودکار یکی از نقاط ضعف اصلی گلکسی اس ۲۰ الترا است و بسیاری از کاربران از این موضوع انتقاد کرده بودند. اس ۲۰ الترا سیستم فوکوس خودکار دو-پیکسله ندارد و صرفا از فناوری معمولی فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند.

سامسونگ اخیرا از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جدیدی با قابلیت فوکوس خودکار دو-پیکسله رونمایی کرده که می‌تواند به عنوان یکی از لنزهای گلکسی نوت ۲۰ پلاس استفاده شود. این سنسور که رسما با نام ایزوسل GN1 شناخته می‌شود برای اولین بار فناوری ادغام پیکسل تتراسل را با فوکوس خودکار دو-پیکسله ترکیب کرده است. اندازه پیکسل در سنسور GN1 این شرکت ۱.۲ میکرون است که به عملکرد بهتر این دوربین در محیط‌های کم‌نور هم کمک می‌کند.

وب‌سایت گلکسی‌کلاب می‌گوید سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی احتمالا فقط در گلکسی نوت ۲۰ پلاس حضور خواهد داشت و گلکسی نوت ۲۰ به همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس بسنده می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)