خانهاخبار
اطلاعات مفصلی درباره طراحی، ویژگی‌ها و قیمت اپل گلس فاش شد

اطلاعات مفصلی درباره طراحی، ویژگی‌ها و قیمت اپل گلس فاش شد

یوتیوبر و افشاگر معروف، جان پراسر، در گزارش تازه‌ای دست به انتشار اطلاعات مفصلی درباره عینک هوشمند اپل زده که ما را با طراحی، قابلیت‌ها، زمان عرضه و حتی قیمت این دستگاه آشنا می‌کند.
۱۳۹۹/۲/۳۱

آیفون، آیپد و اپل واچ به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ با ورود به بازار صحنه صنعت خود را متحول کردند. حالا با زمزمه‌های مربوط به اپل گلس احتمالا در شرف وقوع رخدادی مشابه هستیم. یوتیوبر و افشاگر معروف، جان پراسر، به‌تازگی با اطلاعات جدیدی درباره عینک هوشمند اپل بازگشته و این بار جزئیات جذابی را با ما به اشتراک گذاشته است.

پراسر چند هفته پیش گفته بود که اپل گلس برخلاف هدست‌های AR و VR موجود ظاهری شبیه عینک‌های عادی خواهد داشت. احتمالا به‌زودی باید منتظر افشای تصاویر پروتوتایپ این دستگاه باشیم، ولی پراسر در حال حاضر تصویری از یک عینک عادی را منتشر کرده که احتمالا به هدست اپل شباهت خواهد داشت.

در این تصویر عینکی را می‌بینیم که فریمی تقریبا مستطیلی دارد و شبیه رندرهای مفهومی قبلی از اپل گلس نیست. پراسر می‌گوید پروتوتایپ‌هایی که او دیده از پلاستیک ساخته شده بودند، ولی شانس خوبی وجود دارد که نسخه نهایی این محصول بدنه‌ای فلزی داشته باشد.

image

ظاهرا اپل در دسته راست عینک هوشمند خود از اسکنر LiDAR استفاده کرده تا مطمئن شود که محتواهای واقعیت افزوده همواره به شکلی دقیق به نمایش درمی‌آیند. این شرکت برای بهبود هرچه بهتر تجربه کاربری عینک خود، تمام اطلاعاتِ در دسترس از اسکنر LiDAR آیپد پرو را در اختیار تیم اپل گلس قرار داده است. این اتفاق احتمالا برای آیفون ۱۲ پرو نیز تکرار خواهد شد.

به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها برای جلوگیری از مسائل مربوط به حریم خصوصی دوربینی روی پروتوتایپ عینک هوشمند خود قرار نداده‌اند. البته هنوز این احتمال وجود دارد که تصمیم آن‌ها عوض شده و در نهایت شاهد قرارگیری دوربین در این دستگاه باشیم.

پردازش با آیفون و نمایش محتوا بر روی هر دو لنز انجام می‌شود

درست مثل نسل اول اپل واچ، تمام پردازش‌های لازم برای اپل گلس قرار است بر روی آیفونی انجام بگیرد که به این دستگاه وصل می‌شود. این یعنی برای استفاده از عینک اپل باید همواره آیفون خود را همراهتان داشته باشید. این سیستم احتمالا تنها روشی بوده که امکان طراحی دستگاهی با ظرافت یک عینک عادی را ممکن کرده است. شاید در آینده فناوری به جایی برسد که امکان پردازش در خود اپل گلس فراهم شود، ولی فعلا نباید به این اتفاق امیدوار باشیم.

هر دو لنز اپل گلس اطلاعات را از طریق یک رابط کاربری اختصاصی به نام Starboard به کاربر نشان می‌دهد. این رابط ظاهرا از طریق حرکت انگشت بر روی فریم عینک یا حرکت دست در جلوی دستگاه و با کمک اسکنر LiDAR کنترل خواهد شد.

image

جان پراسر می‌گوید اپل تمرکز شدیدی روی قابلیت اسکن کدهای QR اختصاصی خود کرده است. پیش‌تر در گزارشی به وجود چندین کد QR اختصاصی در iOS 14 اشاره شده بود که احتمالا برای آزمایش این هدست مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود که اپل امکان استفاده از لنزهای طبی را در محصول خود فراهم خواهد کرد. این قابلیت باعث می‌شود قیمت محصول نهایی بسته به نسخه پزشکی هر شخص متفاوت باشد. فعلا صحبتی از عینک‌های آفتابی به میان نیامده، چون اپل نتوانسته کاری کند که نمایشگر این دستگاه در صفحات رنگی درست عمل کند.

تاریخ عرضه و قیمت

اپل گلس احتمالا در رویدادی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و به عنوان محصولی معرفی خواهد شد که معمولا در بخش انتهایی مراسم‌های این شرکت و تحت عنوان One More Thing یا «یک چیز دیگر» از راه می‌رسد. با این حساب، عینک اپل احتمالا می‌تواند همزمان با رونمایی از آیفون ۱۲ یا اپل واچ ۶ معرفی شود.

با این حال ظاهرا اپل اصرار زیادی به حضور فیزیکی رسانه‌ها در این مراسم دارد و به همین خاطر ممکن است در صورت تداوم شرایط ویروس کرونا این رویداد را تا سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به تعویق بیندازد.

عرضه عمومی اپل گلس از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ یا سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. قیمت این دستگاه در آمریکا ۴۹۹ دلار خواهد بود که در صورت تمایل به استفاده از لنزهای طبی این قیمت بالاتر می‌رود. عینک اپل با استند مخصوصی عرضه می‌شود که امکان شارژ بیسیم این محصول را فراهم می‌کند.

طرح مفهومی اپل گلس

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)