خانهاخبار
زیرساخت ارتباطی مجلس، روی شبکۀ امن ایرانسل

زیرساخت ارتباطی مجلس، روی شبکۀ امن ایرانسل

ایرانسل، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجلس شورای اسلامی برای توسعۀ زیرساخت ارتباطی خانۀ ملت، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه امضا کردند.
۱۳۹۹/۲/۳۱

image

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در نشستی که عصر دوشنبه 29 اردیبهشت ماه 1399، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، دکتر غلامرضا نوری قزلجه معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی و مهندس احمد تقوایی نجیب رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی، در خانۀ ملت برگزار شد؛ تفاهم‌نامۀ همکاری سه‌جانبۀ توسعه و بهره‌برداری از خدمات فناوری اطلاعات و ارائۀ خدمات شبکۀ امن اختصاصی (APN) ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به عنوان زیرساخت ارتباطی مجلس شورای اسلامی امضا و بین سه طرف مبادله شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، زمینه‌های همکاری موجود، شامل «ارائۀ زیرساخت ارتباطی و شبکۀ امن اختصاصی در پهنۀ جغرافیایی کشور برای مجلس شورای اسلامی با استفاده از بستر ارتباطی شرکت ایرانسل» و نیز «برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری فناوری‌های نوین در سامانۀ تماس اضطراری برای ارتقای خدمات و بهره‌وری» خواهد بود.

با استفاده از خدمات شبکه امن همراه (APN)، گروهی از سیمکارت‌ها در قالب یک شبکه خصوصی مجازی بر روی شبکه امن تلفن همراه ایرانسل با یکدیگر تبادل اطلاعات می‌کنند. سازمان‌ها و کسب و کارها با استفاده از این خدمات می‌توانند از طریق سیم‌کارت‌های ایرانسل، در یک کانال ارتباطی امن و اختصاصی بدون وابستگی به اینترنت، به شبکه داخلی خود در نقاط مختلف ایران متصل شوند

image

از جمله مزایای خدمات APN می‌توان به امنیت بالا، عدم وابستگی به اینترنت، پوشش گسترده و دسترسی دائم و نیز پهنای باند بالا اشاره کرد. طی ۶ سال اخیر، دو میلیون عدد از این نوع سیمکارت ایرانسل، در صنایع مختلف از قبیل حمل و نقل، توزیع برق، شبکۀ آب، نفت و گاز، انتظامی، بهداشت، آموزش، پخش و توزیع، غذایی، شبکۀ بانکی، شبکۀ پرداخت و... بر اساس SLA منطبق با استانداردهای به‌روز صنعتی، در حال ارائه خدمت به صنایع مختلف کشور است.

ویژگی‌های فوق سبب شده است تا از سال گذشته، مجلس شورای اسلامی، زیرساخت ارتباطی شرکت ایرانسل را برای برقراری ارتباطات و برگزاری جلسات آنلاین برگزیند. پیش از این در زمان عدم برگزاری جلسات علنی مجلس به دلیل بیماری کرونا، در اسفند ماه 1398 و فروردین ماه 1399، سه جلسۀ آنلاین بین نمایندگان ملت بر بستر زیرساخت ارتباطی ایرانسل برگزار شده بود. هم اکنون نیز با توجه به لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برخی نمایندگان ملت از خارج صحن علنی و به صورت آنلاین در ساختمان مجلس، با استفاده از زیرساخت ارتباطی ایرانسل، در جلسۀ علنی حضور پیدا می‌کنند. جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز بر همین بستر در حال برگزاری است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)